23 Μαρ 2018

Θ.Βενιάμης: «Ο εμπορικός στόλος αποτελεί το τέταρτο «όπλο» σε εποχές κρίσης»






Σε  δύσκολους καιρούς όσο αφορά τα εθνικά και οικονομικά θέματα για την Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής  Μεσογείου αποκτά ακόμη μεγαλύτερη βαρύτητα ο ρόλος της εμπορικής ναυτιλίας, όπου ο ελληνισμός κυριαρχεί.
Την διάσταση του θέματος ανέλυσε πρόσφατα ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης. Είναι χαρακτηριστική φράση του   ότι «ο εμπορικός στόλος αποτελεί το τέταρτο «όπλο» σε εποχές κρίσης» με την οποία έστειλε ένα βαθύτερο μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση.
 Τα κύρια σημεία της ομιλίας του Θ.Βενιάμη  που συνδέουν την εμπορική ναυτιλία με τα  εθνικά θέματα και την οικονομία είναι τα εξής:


1.     Δεδομένου ότι ο εμπορικός στόλος αποτελεί το τέταρτο «όπλο» σε εποχές κρίσης, μία δυνατή ναυτιλία ενισχύει τη στρατηγική θέση της χώρας ή της περιοχής που την κατέχει. Επιπροσθέτως, σε σημαντικό βαθμό οι διακρατικές σχέσεις της Ελλάδας με χώρες όπως η Ιαπωνία, η Κίνα και η Κορέα ενισχύονται λόγω της στενής συνεργασίας του ελληνικού εφοπλισμού, με τις αθρόες παραγγελίες νέων πλοίων στα ναυπηγεία τους και τις θαλάσσιες υπηρεσίες που παρέχει στη διάθεσή τους για τις μεταφορικές τους ανάγκες.
2.     Η ελληνική ναυτιλία έχει διαχρονικά χρήσει τη χώρα μας σε σύγχρονο ναυτιλιακό και εμπορικό σταυροδρόμι των ηπείρων. Η Βαλκανική ενδοχώρα και ο ευρύτερος χώρος της εγγύς Ανατολής, αλλά και η προώθηση του κινεζικού εμπορίου στην Ευρώπη μέσω της Ελλάδας συνηγορούν υπέρ της ύπαρξης ενός μεγάλου σύγχρονου στόλου και ανταγωνιστικών υπηρεσιών στην χώρα μας. Και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η εγκατάσταση των ναυτιλιακών εταιριών στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής αποτελεί τη ραχοκοκαλιά για τη δημιουργία προστιθέμενης αξίας για πολλούς άλλους συναφείς παραγωγικούς τομείς υπηρεσιών και για την ανάπτυξη του ελληνικού ναυτιλιακού κέντρου, του “maritime cluster”.
3.     Η ναυτιλία λόγω του παγκόσμιου χαρακτήρα της είναι εκτεθειμένη στον διεθνή ανταγωνισμό, ο οποίος επί των ημερών μας έχει λάβει οξύτατες διαστάσεις, λόγω της πολιτικής που ακολουθείται από πολλά διεθνή ναυτιλιακά κέντρα να προσελκύσουν και να αποσπάσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μερίδιο αυτής. Η ναυτιλιακή πολιτική, εθνική ή περιφερειακή, όπως π.χ. της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ως προς την ανταγωνιστικότητα του πλοίου, δεν μπορεί να είναι στατική, αλλά οφείλει να παρακολουθεί και να προσαρμόζεται προς τα μέτρα που εφαρμόζουν οι κύριοι παίκτες - ανταγωνιστές διεθνώς.
4.     Συνεπώς, βασικό μέλημα κάθε κράτους που θέλει ναυτιλία πρέπει να είναι η σχεδίαση και εφαρμογή μέτρων, πάντα στο πλαίσιο των δυνατοτήτων που υπάρχουν, για την στήριξη και περαιτέρω ενίσχυση της ναυτιλίας του, μέσω του οποίου θα διατηρήσει το στρατηγικό πλεονέκτημα εξασφάλισης των αναγκαίων εισαγωγών – εξαγωγών (ενέργεια, πρώτες ύλες), θα αυξήσει τις θέσεις εργασίας και θα πολλαπλασιάσει τα οφέλη για την εθνική οικονομία του, λαμβάνοντας υπόψη ότι στη ναυτιλία τίποτε δεν πρέπει να θεωρείται ως δεδομένο. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι βάσει οικονομικού θεωρήματος, η επένδυση ενός δολαρίου στην θάλασσα αποδίδει τέσσερα δολάρια στην ξηρά.
5.      Αποτελεί συνεπώς αναγκαία προτεραιότητα για όλους τους φορείς της ναυτιλίας να εξισορροπήσουν την εικόνα της ναυτιλιακής βιομηχανίας και να προβάλλουν συνολικά τα χαρακτηριστικά της και το ζωτικό της ρόλο. Οι θετικές και αναντικατάστατες υπηρεσίες της ναυτιλίας, συμπεριλαμβανομένου και του συχνά παραμελημένου στρατηγικού της ρόλου, δεν πρέπει να παραμένουν άγνωστα στην κοινή γνώμη. Για την επίτευξη του στόχου αυτού θα πρέπει να αναπτυχθεί μια σχέση συνεργασίας ανάμεσα στους φορείς της ναυτιλιακής βιομηχανίας και τους πολιτικούς νομοθέτες.
6.      Η ελληνική ναυτιλιακή οικογένεια θα παραμείνει πάντοτε αρωγός στις εθνικές προσπάθειες για προβολή της πατρίδας μας και για ανάπτυξη ειρηνικών εποικοδομητικών οικονομικών και διπλωματικών σχέσεων με τους λαούς του πλανήτη μας. Τα ελληνόκτητα πλοία είναι και θα συνεχίσουν να είναι πρεσβευτές της χώρας μας σε όλα τα πλάτη και μήκη της γης, αποτελώντας το κατ’ εξοχήν όχημα της λεγόμενης οικονομικής διπλωματίας της χώρας μας και κατοχυρώνοντας παράλληλα τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ναυτιλίας μας στο παγκόσμιο οικονομικό γίγνεσθαι."

ΠΗΓΗ: newmoney.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.