Τα 96 χρόνια στο ναυτιλιακό στίβο γιόρτασε η Διεθνής Ναυτική Ένωση σε
εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Δευτέρα σ το Ναυτικό Όμιλο Ελλάδος.
Στην εκδήλωση δυναμικό παρόν έδωσαν στο σύνολό τους τα ηγετικά στελέχη των Ναυτιλιακών
Πρακτορείων αλλά και στελέχη των επιχειρήσεων αυτών που καθημερινά
διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην ομαλή επιχειρηματική δράση του κλάδου.
Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρέθηκαν
θέματα που αφορούσαν τις διεθνείς εξελίξεις στον τομέα του Container, του Car Terminal και της Κρουαζιέρας ως και τις κινήσεις των
μεγάλων Ναυτιλιακών Εταιρειών ως προς τους στρατηγικούς τους σχεδιασμούς.
Η Διεθνής Ναυτική Ένωση ιδρύθηκε το 1922, με την πρωτοβουλία
για την ίδρυση Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, και την κατάρτιση και υποβολή
ειδικού Νομοσχεδίου, το οποίο έγινε δεκτό με ενθουσιασμό από το τότε ΕΒΕΑ και
τον τότε πρωθυπουργό Ελ. Βενιζέλο. Έκτοτε η παρουσία της και η γόνιμη προσφορά
της στην Ναυτιλιακή Κοινότητα είναι συνεχής και δυναμική.
Μέλη της είναι οι βασικοί χρήστες του εμπορικού
τμήματος του λιμένα Πειραιώς- ως και των
στρατηγικής σημασίας περιφερειακών λιμένων-, των σταθμών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων τόσο του ΟΛΠ.ΑΕ όσο και του ΣΕΠ.ΑΕ, όπως
επίσης των σταθμών διακίνησης
αυτοκινήτων, καθώς και σου τομέα της Κρουαζιέρας.
Ο Πρόεδρος της Δ.Ν.Ε. Ιωάννης Χατζηαντωνίου επεσήμανε στην ομιλία του:
- Στον Κλάδο μας ήδη αποτυπώνονται σήμερα κρίσιμες αλλαγές τόσο στον
επιχειρηματικό όσο και στον επιχειρησιακό τομέα, διότι οι μεγάλες Ναυτιλιακές Γραμμές επαναπροσδιορίζουν τις θέσεις τους και τις στρατηγικές τους, με
την δημιουργία σε παγκόσμιο επίπεδο συμπράξεων και συμμαχιών για την επίτευξη
οικονομίας κλίμακας και την βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών τους στους
πελάτες ανά τον κόσμο.
- Οι συμμαχίες αυτές, οι λιμενικές αναδιαρθρώσεις
οι νέες τεχνολογίες, αυτοματισμοί, logistics, τα ταχύτερα, μεγαλύτερα και οικονομικότερα σε κόστη πλεύσης πλοία, η
πληροφορική, ακόμη και οι δορυφορικές τεχνολογίες, αποτελούν τις βασικές
παραμέτρους στις εν γένει εξελίξεις του Κλάδου μεταφοράς Containers παγκοσμίως.
- Μέσα σε αυτούς τους ρυθμούς των εξελίξεων, το
λιμάνι του Πειραιά έχει ήδη γυρίσει σελίδα, διεκδικώντας επάξια μία από τις
πρώτες θέσεις της κατάταξης των λιμένων στην Ευρώπη, μετά την ανάληψη της διαχείρισης του ΟΛΠ.ΑΕ από
επενδυτή παγκόσμιας εμβέλειας, και την νέα δυναμική που αποκτά παράλληλα με τα
σχεδιαζόμενα από την Cosco έργα υποδομής στα terminals –container – car – cruise καθώς και στην
ναυπηγοεπισκευή, ενώ όπως είναι γνωστό ήδη ολοκληρώνονται οι διαδικασίες
ιδιωτικοποίησης και του ΟΛΘ.ΑΕ.
- Υπογραμμίζουμε
στο σημείο αυτό ότι μετά την έλευση στον Πειραιά και εγκατάσταση από τον ΟΛΠ.ΑΕ
της πλωτής δεξαμενής «Πειραιάς ΙΙΙ» 22.000 τόνων ανυψωτικής ικανότητος,
αναθερμαίνεται η προσέλκυση στο λιμάνι του Πειραιά περισσοτέρων πλοίων για
επισκευές, σε συνδυασμό δε με τα αναμενόμενα έργα αναβάθμισης των υποδομών και
δικτύων της ΝΕΖ, εκτιμάται ότι η ναυπηγοεπισκευή στο λιμάνι του Πειραιά θα
λάβει σημαντική άνοδο.
-Τα τελευταία
γίνεται συντονισμένη προσπάθεια επαναφοράς των μεταφορτώσεων οχημάτων στο
λιμάνι του Πειραιά με επικεφαλής την Cosco. Οι επενδύσεις στο Car Terminal σηματοδοτούν την
αντεπίθεση για την προσέλκυση φορτίων τα οποία χάθηκαν τα τελευταία χρόνια
πλήττοντας οικονομικά ένα από τα τρία μεγαλύτερα λιμάνια της Μεσογείου.
- Την Διοίκηση της Δ.Ν.Ε. απασχόλησε σοβαρά το 2017 το θέμα των
δυσλειτουργιών της Πλοηγικής Υπηρεσίας, λόγω ελλείψεως πλοηγών ως και
των συνεχών βλαβών των πλοηγίδων. Μετά από αλλεπάλληλα υπομνήματά μας προς το
Υπουργείο Ναυτιλίας για την άμεση πρόσληψη
Πλοηγών, την αύξηση της οργανικής σύνθεσης αυτών, και τον εκσυγχρονισμό
των πλοηγίδων, ο Υπουργός Ναυτιλίας ανακοίνωσε πρόσφατα ότι:
-
Το 2018 δημιουργείται νέο περιβάλλον για την Πλοηγική Υπηρεσία μετά την πλήρη
ανακατασκευή των πέντε πλοηγίδων του Σταθμού του Πειραιά με νέες μηχανές, την
προώθηση της διαδικασίας απόκτησης νέων σκαφών καθώς επίσης και την πρόσληψη 26
νέων στελεχών.
- Ένα άλλο θέμα που
απασχολεί από ετών τα Μέλη της Ενώσεώς μας, είναι εκείνο της ευθύνης των
Ναυτικών Πρακτόρων, καθ’ όσον η έως σήμερα ακολουθουμένη πρακτική των
Τελωνειακών Αρχών της δήμευσης και του εμπορευματοκιβωτίου, εφόσον ευρεθεί
λαθραίο εμπόρευμα εντός αυτού, ακόμη και στις περιπτώσεις που δεν προκύπτουν
ενδείξεις ευθύνης της Ναυτιλιακής Εταιρείας, δημιουργεί τεράστια προβλήματα για
τις Ναυτιλιακές Εταιρείες και τα Ναυτικά Πρακτορεία που τις εκπροσωπούν.
Παράλληλα συνεπάγεται σημαντικά διαφυγόντα κέρδη για τους ιδιοκτήτες των Containers και για τις Ναυτιλιακές
Εταιρείες από τη στέρηση της χρήσης αυτών, με επιπρόσθετη συνέπεια την
δυσφήμηση της Χώρας μας διεθνώς για την ακολουθουμένη πρακτική, η οποία
σημειωτέον δεν εφαρμόζεται πουθενά στον κόσμο. Το θέμα αυτό έχει τεθεί πρόσφατα
και στην Ανεξάρτητη
Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) προς διευθέτηση.
-Επικροτούμε την συγκρότηση και λειτουργία
από την ΑΑΔΕ της Επιχειρησιακής Επιτροπής Διευκόλυνσης Εμπορίου, στην
οποία μετέχει και το Προεδρείο της Ενώσεώς μας, σημειώνουμε δε ότι με την
συνεργασία και των υπολοίπων παραγωγικών και κοινωνικών Φορέων της χώρας, ήδη
αναπτύσσονται οι αναγκαίες δράσεις για την επίλυση προβλημάτων, την απλοποίηση
των Τελωνειακών διαδικασιών και την εν γένει διευκόλυνση του εμπορίου.
- Επικροτούμε την σύσταση και λειτουργία με κοινή
απόφαση των Υπουργών Ναυτιλίας και Τουρισμού, της Εθνικής Συντονιστικής
Επιτροπής Κρουαζιέρας, στην οποία μετέχει και η Ένωσή μας δια εκπροσώπου της,
πιστεύουμε δε ότι με την συνεργασία όλων των εμπλεκομένων Φορέων του Κλάδου, θα
επιτευχθούν οι στόχοι για την χάραξη και εφαρμογή ενιαίας πολιτικής και κοινού στρατηγικού σχεδιασμού,
σε ένα Κλάδο με σημαντικές αναπτυξιακές προοπτικές για την Ελληνική οικονομία.
- Χαιρετίζουμε επίσης την πρωτοβουλία του Υπουργού
Ναυτιλίας για την πρόβλεψη στον νέο νόμο του Υπουργείου Ναυτιλίας της σύστασης
Συμβουλίου Χρηστών Λιμένων σε κάθε Οργανισμό Λιμένος, ως συμβουλευτικού οργάνου
της διοίκησης του λιμένος, επί θεμάτων βελτίωσης των παρεχομένων υπηρεσιών προς
τους Χρήστες των λιμένων, καθώς και επί θεμάτων για την ανάπτυξη των λιμένων,
και στο οποίο θα συμμετέχει και εκπρόσωπος των Ναυτικών Πρακτόρων.
- Η ΣΣΕ της
Ενώσεώς μας που έληξε την 30-06-17, μετά
από διαβουλεύσεις με την Διοίκηση του ΠΑΣΕΝΤ επί των όρων αμοιβής και εργασίας
των εργαζομένων, υπάρχει κατ’ αρχήν συμφωνία επωφελής και για τα δύο μέρη».
Στην εκδήλωση μεταξύ άλλων παρέστησαν:
O Γεν. Γραμματέας Λιμένων & Λιμ. Πολιτικής κ. Λαμπρίδης Χ., η κα
Κυριάκου Μαρία εκπρόσωπος του Υπουργού Ναυτιλίας, ο κ. Τσαγκάρης Ν. εκπρόσωπος
της ΑΑΔΕ, ο Αρχηγός Λ.Σ.-ΕΛΑΚΤ Αντιναύαρχος κ. Ράπτης
Στ., ο Αναπληρωτής Διευθ. Σύμβουλος ΟΛΠ.ΑΕ κ. Καρακώστας Άγγελος, ο Εμπορικός
διευθυντής ΣΕΠ.ΑΕ κ. Βαμβακίδης Αν., ανώτερα στελέχη του ΣΕΠ.ΑΕ και ΟΛΠ.ΑΕ., ο
Πρόεδρος ΟΝΠΕ κ. Καμπάκης Β., ο Πρόεδρος του ΠΑΣΕΝΤ κ. Βασιλόπουλος Θ., ανώτερα
στελέχη Εταιρειών – Μελών της Ενώσεώς μας ως και επώνυμα στελέχη της Ναυτιλιακής Οικογένειας, εκπρόσωποι Ναυτιλιακών
Εταιρειών εκ του εξωτερικού ως και στελέχη των παραγωγικών τάξεων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.