1 Μαρ 2018

Μερική λύση για τη διάσωση παραδοσιακών σκαφών






Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Παραδοσιακών Σκαφών εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση: 
"Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Παραδοσιακών Σκαφών από το έτος 1999 έχει κάνει σημαία του, την καταγγελία της άδικης και βάρβαρης καταστροφής των ξύλινων παραδοσιακών αλιευτικών σκαφών. Τα μέλη του συνδέσμου, που συνεχώς αυξάνονται, επιμένουν να μην υποστέλλουν την σημαία αυτή, κατά της απαράδεκτης Ευρωπαϊκής Οδηγίας η οποία θίγει βάναυσα την πολιτιστική μας κληρονομιά με αποτέλεσμα την ολοκληρωτική καταστροφή χιλιάδων ξύλινων αλιευτικών παραδοσιακών σκαφών. 

Η προηγούμενη ανακοίνωση μας προς τα ΜΜΕ για το θέμα έλαβε την δέουσα προσοχή του κοινού και υπό την πίεση κυρίως των δημοσιογράφων και πλήθους απλών ανθρώπων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναδείχθηκε ως ένα ‘σοβαρότατο διαχρονικά συνεχιζόμενο εθνικό έγκλημα’. 
Ευχαριστούμε από καρδιάς τους δημοσιογράφους του έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου και της τηλεοράσεως για την βοήθειά τους αυτή να αναδειχθεί και να σωθεί η χειροποίητη ιστορική μας παραδοσιακή τέχνη, που χάνεται ανεπιστρεπτί από τα βανδαλιστικά δρώμενα της χώρας μας. 

Η συζήτηση του προέδρου του συνδέσμου μας και η συνάντηση του προεδρείου μας με τους αρμόδιους των Υπουργείων Αγροτικής Ανάπτυξης και Πολιτισμού μετά από πρωτοβουλία και υπό την Προεδρία του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης κύριου Αποστόλου υπήρξε, θέλουμε να πιστεύουμε, καταλυτική για την επιτέλους ανεύρεση μιας μερικής έστω λύσεως του προβλήματος αυτού, γι’αυτό και ευχαριστούμε τον κύριο Υπουργό για την ευαισθησία του. Η ανακοίνωση σε άρθρο στην Εφημερίδα των Συντακτών του κύριου Αποστόλου της μερικής λύσης στο πρόβλημα είναι στη σωστή κατεύθυνση, έστω κι αν απέφυγε να γνωρίσει μέσω της δημοσίευσής του, ότι ο σύνδεσμος μας συμμετείχε ενεργά με ικανές προτάσεις για την επίλυση του προβλήματος. 

Ήταν για πρώτη φορά μετά από 28 χρόνια μια σωστή κίνηση από κυβερνητικής πλευράς αφού είδαμε ελάχιστο φως στο σκοτεινό μέχρι σήμερα τούνελ των συναρμοδίων δημοσίων Υπηρεσιών.
Ίσως, ο αγώνας μας αρχίζει επιτέλους να δικαιώνεται. 

Θα σας ενημερώσουμε για τις τυχόν περαιτέρω εξελίξεις του θέματος, στοχεύοντας κυρίως στην αφύπνιση της ευαισθησίας, της αγάπης και του καθήκοντος όλων ανεξαιρέτως των Ελλήνων Ευρωβουλευτών για να υπάρξει η απαραίτητη αλλαγή του θεσμικού πλαισίου (κοινοτική οδηγία 508/2014 άρθρο 34 παράγραφος 6β) για την ‘Στήριξη’ που μπορεί να γίνει αποκλειστικά και μόνο με την αλλαγή χρήσης του αλιευτικού σκάφους και βεβαίως ουδέποτε με την διάλυσή του.

Ο δρόμος μας όμως είναι ακόμη μακρύς και οι στόχοι αρκετοί: όπως η ίδρυση σχολών καραβομαραγκών, παραδοσιακής ιστιοπλοΐας, η σύσταση πλωτών μουσείων παραδοσιακών σκαφών όπως η συνέχιση της λειτουργίας των παραδοσιακών καρνάγιων και η νόμιμη αδειοδότησή τους. Είναι επίσης η αναβίωση των ναυτιλιακών και παραναυτιλιακών παραδοσιακών επαγγελμάτων στο χώρο, με την στήριξη βεβαίως του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης για ένταξη όλων των ανωτέρω, στο ισχύον ΕΣΠΑ (για την επισκευή, μετασκευή, αλλαγή χρήσης, συντήρηση και κατασκευή ξύλινων Ελληνικών παραδοσιακών σκαφών και της ανελλιπούς λειτουργίας των παραδοσιακών καρνάγιων).  
Εφικτές προτάσεις υπάρχουν, συνολική πολιτική βούληση χρειάζεται. 
Καλωσορίζουμε τις ωραίες και υλοποιήσιμες προτάσεις του Δημάρχου Πειραιά κύριου Ιωάννη Μώραλη και της ομάδας εργασίας υπό του κύριου Πέτρου Κόκκαλη είναι σωστές, δίκαιες και αναπτυξιακές όπως ειδικότερα θα ανακοινωθούν συντομότατα από αυτούς. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.