1 Μαρ 2018

Φουντώνει ο πόλεμος για τις γραμμές «φιλέτα» στις Κυκλάδες

Sea Jets και Aegean Speed Lines προειδοποίησαν σήμερα ότι δεν θα δεχθούν ένα πειρατικό Αιγαίο - Ζήτησαν να διενεργηθεί ΕΔΕ για το πως οι αδελφοί Στεφάνου γνωρίζουν ένα μήνα νωρίτερα την απόφαση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους η οποία όπως ισχυρίζονται τους δικαιώνει.

Κοινή συνέντευξη τύπου - απάντηση στις θέσεις των αδελφών Στεφάνου για τις εκπρόθεσμες αιτήσεις δρομολόγησης πλοίων στο Αιγαίο έδωσαν οι εταιρείες Sea Jets και Aegean Speed Lines.


Κοινή συνισταμένη τους είναι ότι πρέπει να τηρείται η νομιμότητα και ότι οι καταληκτικές προθεσμίες που θέτει το υπουργείο πρέπει να τηρούνται.

Πιο συγκεκριμένα ο εκπρόσωπος της Sea Jets Μάριος Ηλιόπουλος δήλωσε ότι «αυτή τη στιγμή παίζεται το θέατρο του παραλόγου με μια απεργία που όπως σημείωσε είναι ντροπή για τον χώρο μας».  
Συγκεκριμένα επεσήμανε:

«Τέθηκαν εκβιαστικά διλήμματα από την πλευρά των αδελφών Στεφάνου ότι δήθεν 300 εργαζόμενοι  θα μείνουν στον δρόμο».  

«Έχουν ήδη τρία δρομολογημένα πλοία οπότε κανείς δεν θα μείνει στον δρόμο... Οποιοσδήποτε εργαζόμενος εκβιαστεί από οποιονδήποτε η Sea jets θα τον πάρει στην αγκαλιά της... »

«Υπάρχει ανάγκη για σοβαρές επενδύσεις και εταιρείες - Δεν θα γίνει το Αιγαίο μπάτε σκύλοι αλέστε . Δεν θέλουμε ερασιτέχνες. Θέλουμε σχεδιασμό και σταθερότητα. Δεν θέλουμε δήθεν απεργίες και εκβιαστικά διλήμματα.  -Δεν θέλουμε φαινόμενα κάποιοι να βρίζουν υπουργούς και υπαλλήλους υπουργείων στους διαδρόμους.»

«Όποια εταιρεία καταθέσει αίτημα  εμπρόθεσμα θα πάρει όποιο δρομολόγιο θέλει, με όποιο πλοίο θέλει, όπου θέλει... » 

«Όχι διακρίσεις εις βάρος των πλοιοκτητών. Ναι στα εκπρόθεσμα δρομολόγια εφόσον υπάρχουν γραμμές που δεν εξυπηρετούνται κάτι που δεν συμβαίνει στην περίπτωση της Golden Star Ferries».

«Κανένας δεν θέλει τυχοδιωκτικά δρομολόγια. Δεν θέλουμε ένα πειρατικό Αιγαίο.»

«Η Golden Star Ferries εκτός από τα λιμάνια φιλέτο δεν εξυπηρετεί κανένα μικρό νησί.»

«Πρέπει να ερευνηθεί, να γίνει Ένορκη Διοικητική Εξέταση, πως οι αδελφοί Στεφάνου γνωρίζουν ένα μήνα νωρίτερα την απόφαση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους η οποία σύμφωνα με αυτούς τους δικαιώνει.»

«Αν δεν τηρείται η νομιμότητα κανείς δεν θα έρθει να επενδύσει στην Ελλάδα.»

«Αν εγκριθούν τα εκπρόθεσμα αιτήματα της Golden Star Ferries θα δημιουργηθεί χάος στο ακτοπλοϊκό δίκτυο. Θέλουν να εξυπηρετούν και τη Σαντορίνη η οποία όμως εξυπηρετείται ήδη από 18 πλοία. Το λιμάνι της Σαντορίνης αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα αφού η προβλήτα του είναι μισογκρεμισμένη.»
Από την πλευρά του ο  Δ/νων σύμβουλος της Aegean Speed Lines Γιάννης Δεπάστας επεσήμανε:

«Πέρα από την τυπικότητα του νόμου τα δρομολόγια έχουν ήδη δηλωθεί σε συγκεκριμένη ημερομηνία.»  

«Με βάση τα πλοία, την χωρητικότητά τους και την ταχύτητα τους, επιλέξαμε ποια δρομολόγια θα κάνουμε με τα δικά μας πλοία. Χαράξαμε τη δική μας τιμολογιακή και εμπορική πολιτική.» 

«Αρχίζουμε δρομολόγια στις 30 Μαρτίου και ένα μήνα πριν εμφανίζεται η Golden Star Ferries με δύο ταχύπλοα και απαιτεί να δρομολογηθούν πάνω στην ίδια γραμμή και την ίδια ώρα με μας. Ποιος κοινός νους μπορεί να αποδεχθεί κάτι τέτοιο;»

Βρέθηκε λύση;

 Να σημειωθεί ότι αύριο το πρωί ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής έχει καλέσει όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές σε συνάντηση στο υπουργείο. 

Νωρίτερα σήμερα πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Ναυτιλίας σύσκεψη για την επίλυση της υπόθεσης.

Τελικά συμφωνήθηκε η Golden Star Ferries να στείλει τροποποιημένο δρομολόγιο όσον αφορά στην άφιξή της από Ηράκλειο στη Σαντορίνη.

Πιο συγκεκριμένα, ζητούσε να φτάνει το ένα της συμβατικό στη Σαντορίνη στις 11:00 και να αποπλέει για Ραφήνα στις 11:15. Συμφωνήθηκε από όλες τις πλευρές να γίνει δεκτό το αίτημα με αλλαγή της ώρας κατά ένα τέταρτο. Δηλαδή να φτάνει στις 11:15 και να φεύγει για τη Ραφήνα στις 11:30.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο υφυπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός, ο γ.γ. του υπ. Ναυτιλίας Διονύσης Καλαματιανός, ο διευθυντής Θαλασσίων Συγκοινωνιών, ο πρόεδρος Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγών Ναυτιλίας Μιχάλης Ακέλλης, ο Γιώργος Στεφάνου από ΓΣΦ, ο δ.σ. της Hellenic Seaways Αντώνης Αγαπητός και ο εκπρόσωπος της Sea Jet Μάριος Ηλιόπουλος.

Ειδικότερα η Golden Star Ferries είχε δηλώσει δρομολόγια στο ΥΝΑ για τα πλοία Super Ferry I και Super Ferry II στη γραμμή Ραφήνα-Άνδρος-Τήνος-Μύκονος-Πάρος-Ίος-Σαντορίνη-Ηράκλειο. Στη λογική του ένα θα ταξίδευε από Ραφήνα προς Κρήτη και το άλλο θα έκανε το αντίστροφο δρομολόγιο δηλαδή θα πήγαινε από Ηράκλειο προς τη Ραφήνα μέσω Κυκλάδων.  Το πρόβλημα ανέκυπτε στις ώρες αναχώρησης από το Ηράκλειο.

Οι εκπρόσωποι της εταιρείας είχαν αιτηθεί ώρα αναχώρησης στις 07:45 π.μ. Όμως τους απάντησαν από το ΣΑΣ ότι μπορούσαν να επιλέξουν είτε στις 06:30 π.μ. είτε στις 09:30 π.μ. Η εταιρεία υποστήριζε ότι οι προτεινόμενες από το Σ.Α.Σ. ώρες είναι αντιεμπορικές και μη  ανταγωνιστικές σε σύγκριση με τα ωράρια των άλλων εταιρειών.
Υπουργείο Ναυτιλίας: Πρώτα η τεχνική έκθεση για το λιμάνι της Σαντορίνης 

Mε αφορμή τη δημοσιότητα που έδωσε η εταιρία Golden Star Ferries στο θέμα σχετικά με τα δρομολόγια των πλοίων της και μετά από ενημέρωση που είχε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, από το Δήμαρχο Σαντορίνης, για το πρόβλημα που αντιμετωπίζει το λιμάνι του νησιού, ο κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής ζήτησε από την αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου να στείλει τεχνικό κλιμάκιο στο νησί, ώστε να προσδιοριστεί το πρόβλημα και να βρεθεί λύση.

Στην ανακοίνωση που εξεδόθη από το Υπουργείο Ναυτιλίας επισημαίνεται επίσης ότι ακολούθως έγιναν συσκέψεις με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, υπηρεσιακούς παράγοντες, αλλά και με εκπροσώπους της εταιρίας. 

«Στις συσκέψεις αποφασίστηκε να εκδοθεί πρώτα η τεχνική έκθεση για το λιμάνι της Σαντορίνης και στη συνέχεια να αναζητηθεί λύση για το θέμα των δρομολογίων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να διακοπεί η διαμαρτυρία του κ. Γιώργου Στεφάνου στο Υπουργείο. Αύριο έχει οριστεί συνάντηση των εμπλεκομένων πλευρών προκειμένου να βρεθεί συμβιβαστική λύση μεταξύ των ενδιαφερομένων εταιριών».

ΠΗΓΗ: protothema.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.