"Τα λιμάνια είναι μηχανές ανάπτυξης.
Λειτουργούν στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής λιμενικής αγοράς τηρώντας τους Κανόνες, Κανονισμούς και Αρχές
- της ανταγωνιστικότητας
- της παραγωγικότητας
- της διαφάνειας και
- της προστασίας του περιβάλλοντος
Οι Οργανισμοί Λιμένων λειτουργούν ως διφυή νομικά πρόσωπα.
- Είναι και δημόσια αρχή, οπότε λειτουργούν ως Αρχή Λιμένος (Port Authority).
- Είναι και επιχειρήσεις, οπότε λειτουργούν με κανόνες ιδιωτικής αγοράς (operation).
Ο ΟΛΠ Α.Ε. είναι ένα πολυσύνθετο λιμάνι.
Λειτουργεί 5 λιμενικούς τομείς όπως:
α.: Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων
β.: Car Terminals
γ.: Ακτοπλοΐα και
δ.: Κρουαζιέρα
ε.: Ναυπηγοεπισκευή
Με τις εργασίες του συμμετέχει στην ενέργεια, τη βιομηχανία, το εμπόριο και τον Τουρισμό
- Σημαντικό κομμάτι του τουρισμού είναι ο θαλάσσιος Τουρισμός κύριο τμήμα του οποίου είναι η κρουαζιέρα.
- Η κρουαζιέρα είναι ένα κυκλικό ταξίδι, το οποίο όμως πρέπει να βασίζεται σε ένα λιμάνι – κόμβο.
3
Ο Πειραιάς αποτελεί το κέντρο της ελληνικής κρουαζιέρας.
Όπως προκύπτει από τα μεγέθη της τελευταίας 5ετίας ο Πειραιάς αποτελεί το λιμάνι κόμβο για την ελληνική κρουαζιέρα. Με ετήσια κίνηση γύρω στα 2.000.000 αφιξοαναχωρήσεις επιβατών μετά το 2010, είναι το μόνο λιμάνι που προσφέρει το σύνολο των υπηρεσιών ευκολιών που απαιτούνται από τις εταιρίες κρουαζιέρας (παροχή νερού, παράδοσης στερεών και υγρών αποβλήτων, τροφοδοσίας, ναυτιλιακά καύσιμα κ.λ.π.)
Το λιμάνι του Πειραιά διαθέτει σύγχρονες υποδομές υποδοχής επιβατών, τις οποίες συνεχώς επεκτείνει, δημιουργεί νέες υποδομές για τα πλοία νέας γενιάς και προσθέτει νέες υπηρεσίες προς πλοία και επιβάτες. Αναβαθμίζει περιβαλλοντικά και αισθητικά συνεχώς τους χερσαίους χώρους του.
Το λιμάνι διαθέτει 9 θέσεις ελλιμενισμού, 2 Διεθνείς Σταθμούς Εξυπηρέτησης Επιβατών, εσωτερικό δίκτυο συγκοινωνιακό και προσωπικό παροχής όλων των απαιτούμενων υπηρεσιών. Είναι πιστοποιημένο με ISO και τα τιμολόγια του είναι από τα πιο χαμηλά της Μεσογείου και σταθερά μέχρι το 2017. Έχει αναγνωρισθεί ως ECOPORT.
Ο ΟΛΠ Α.Ε. συνεχώς αναβαθμίζει τις Υποδομές του.
α.: Επέκταση του νότιου λιμένα κρουαζιέρας για 2-3 νέες θέσεις ελλιμενισμού για πλοία νέας γενιάς. Το έργο έχει εγκριθεί και χρηματοδοτείται κατά 95% από κοινοτικά κονδύλια. Η κατασκευή του θα αρχίσει στο τέλη του 2015.
β.: Νέος Προβλήτας και Διεθνές Terminal (Άγιος Νικόλαος) για 2 θέσεις ελλιμενισμού. Το έργο θα παραδοθεί στο τέλος του 2015.
γ.: Αναδιαρθρώσεις στους Διεθνείς Σταθμούς Επιβατών “Θεμιστοκλής” και “Μιαούλης”.
4
δ.: Υπόγεια διάβαση επιβατών μεταξύ λιμένα κρουαζιέρας (Λεοντάρι) και Πολιτιστικής Ακτής Πειραιά (SILO). Το έργο είναι στο Υ.Ν.Α. για έγκριση της Προκήρυξης κατασκευής.
ε.: Κατασκευή monorail περιμετρικά του λιμανιού σε συνεργασία με “Αττικό Μετρό”, Δήμο Πειραιά και ΣΤΑΣΥ. Το έργο έχει εγκριθεί και αναμένεται η τελική βέλτιστη λύση.
στ.: Προώθηση των έργων της Πολιτιστικής Ακτής Πειραιά.
ζ.: Προκήρυξη ανοιχτού διαγωνισμού ιδεών για τη συνολική αναμόρφωση του χώρου κρουαζιέρας (από Μιαούλη μέχρι νέο λιμάνι).
H Πολιτιστική Ακτή Πειραιά, κέντρο Πολιτισμού για την Πόλη, τους επισκέπτες του λιμανιού.
Έχουν προχωρήσει όλες οι μελέτες ιδεών και εφαρμογής για: α) Μουσείο Ενάλιων Αρχαιοτήτων στο SILO, β) Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας στην Πέτρινη Αποθήκη που ανακατασκευάζεται, γ) Θεματικό Αρχαιολογικό Μουσείο στο Καστράκι, δ) Αναπαλαίωση Μώλου Κράκαρη, ε) Πάρκο Μικρασιατών κάτω από τον Αρχαιολογικό χώρο Ηετιώνιων Πυλών και στ) Πάρκο Δραπετσώνας σε συνεργασία με το Δήμο Δραπετσώνας.
Το λιμάνι διαθέτει πλήρεις υποστηρικτικές υπηρεσίες. Διαθέτει δίκτυα οπτικών ινών, μέσα μεταφοράς και ηλεκτρικά αυτοκίνητα για ΑΜΕΑ, way-finding, πεζόδρομους, και πλήρεις υπηρεσίες ελέγχου αφίξεων-αναχωρήσεων από ιδιωτικές εταιρίες.
Το λιμάνι του Πειραιά είναι ένα από τα πιο ασφαλή λιμάνια του κόσμου. Είναι χαρακτηριστικό ότι από το 2010 και μετά έχει μηδενικό δείκτη ζημιών και φυσικά καμία αστική αγωγή κατά των υπηρεσιών του.
Ο Πειραιάς έχει Όραμα Το 2021 θα εορτασθούν τα 2.500 χρόνια από τη Ναυμαχία της Σαλαμίνας. Το γεγονός αυτό αποτελεί τη μεγάλη ευκαιρία για την ανάπτυξη και προβολή του ευρύτερου Πειραιά. Στα πλαίσια αυτά θα υποβληθεί φάκελος υποψηφιότητας για να ανακηρυχθεί ο Πειραιάς, η Σαλαμίνα και η ευρύτερη περιοχή Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης το 2021. Ο Μάϊος 2015 είναι ο μήνας που η καρδιά της Ευρώπης χτυπάει στον Πειραιά.
- Στις 20-22 Μαΐου διοργανώνεται η Γενική Συνέλευση και το Συνέδριο της ESPO (Οργανισμός Λιμένων Ευρώπης)
- Στις 26-27 Μαΐου τα Ποσειδώνια Κρουαζιέρας
- Στις 28-29 Μαΐου η “Ευρωπαϊκή Ημέρα Θάλασσας” της Ε.Ε.
με Συνέδριο και δεκάδες εκδηλώσεις.
Το λιμάνι του Πειραιά είναι ένα λιμάνι μεγάλων μεγεθών. Η κρουαζιέρα αποτέλεσε τη νέα δυναμική επιλογή μετά το 2010, ώστε με το συντονισμό δράσεων (Port Community) σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο, να προσφέρουμε ολοένα περισσότερες και καλύτερες υπηρεσίες.
To λιμάνι του Πειραιά και ο ΟΛΠ Α.Ε. αποτελούν το κέντρο (hub) της ελληνικής κρουαζιέρας."
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.