Με κομμένη την ανάσα παρακολουθούν τις διαπραγματεύσεις της ελληνικής κυβέρνησης με τους θεσμούς τα στελέχη της ακτοπλοΐας. Όσο κυλάει ο χρόνος και η κατάσταση με τους δανειστές της Ελλάδας είναι ρευστή οι ανησυχίες στον κλάδο των θαλασσίων συγκοινωνιών μεγαλώνουν.
«Υπάρχει ανησυχία με τη γενικότερη πολιτική κατάστασης. Ο τουρισμός πάει καλά. Ελπίζουμε ότι θα φθάσουμε και θα ξεπεράσουμε σε τουριστική κίνηση το 2014. Αν όμως γίνει κάποιο πιστωτικό γεγονός, που δεν πιστεύουμε ότι θα συμβεί, τότε θα γυρίσουν όλα ανάποδα» επεσήμαναν στο οικονομικοί κύκλοι της Ακτής Μιαούλη και προσέθεσαν:
« Η αναμενόμενη αυξημένη τουριστική κίνηση θα δώσει βαθιές οικονομικές ανάσες στις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις ώστε να αντεπεξέλθουν στις οικονομικές τους υποχρεώσεις, όσες τουλάχιστον δεν μπορούσαν έως τώρα. Εκτός εάν υπάρξει αιφνιδιασμός από το πετρέλαιο και αυξηθούν οι τιμές. Όπως διαπιστώνετε, όλα είναι ρευστά. Χρειαζόμαστε και τύχη.»
Βελτίωση των γραμμών
Μέσα στο κλίμα ανασφάλειας υπάρχουν και αισιόδοξα σημάδια για τους νησιώτες. Το πρώτο και σημαντικότερο είναι η επίλυση του χρόνιου προβλήματος της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του βορειοανατολικού Αιγαίου μετά τη δρομολόγηση πλοίων από την Hellenic Seaways. Πιο συγκεκριμένα:
1. Τα νέα δρομολόγια θα εξυπηρετούν τα νησιά της περιφέρειας Βορείου Αιγαίου και θα ενισχύσουν τη σύνδεσή τους με τον Πειραιά και την Βόρειο Ελλάδα. Αναμένεται να ξεκινήσουν από 15 Ioυνίου του 2015 και θα διαρκέσουν έως τις 6 Σεπτεμβρίου της ίδιας χρονιάς . Αυτή η κίνηση έχει ως αποτέλεσμα να διπλασιάζεται η χωρητικότητα σε επιβάτες και τριπλασιάζεται για οχήματα και μοτοσυκλέτες
- Θα εκτελούνται δύο προσεγγίσεις την εβδομάδα στην Πάτμο. Για πρώτη φορά συνδέεται η Μύκονος με την Πάτμο και το Β. Αιγαίο.
- Συνδέεται η Σύρος, η Μύκονος, ο Αγ. Κήρυκος και το Βαθύ της Σάμου με το Β. Αιγαίο.
- Εκτελούνται πέντε προσεγγίσεις την εβδομάδα στο Βαθύ της Σάμου, επτά προσεγγίσεις στον Εύδηλο Ικαρίας, δύο προσεγγίσεις στους Φούρνους και στο Καρλόβασι με δυνατότητα οι προσεγγίσεις να γίνουν τρεις εβδομαδιαίως.
- Συνδέεται η Πάρος και η Νάξος με την Ικαρία και την Σάμο.
«Τα νέα δρομολόγια θα εξυπηρετούν την ευαίσθητη περιοχή του Βορείου Αιγαίου, υπηρετώντας έναν εθνικό σκοπό. Η HSW δείχνει την έμπρακτη στήριξη των νησιωτικών κοινωνιών και του τουρισμού αλλά και τη διασύνδεσή τους, η οποία αποτελεί ζωογόνο στοιχείο της καθημερινότητάς τους» επεσήμανε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaways κ. Αντώνης Αγαπητός.
2. Λύθηκε οριστικά το πρόβλημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Ικαρίας-Σάμου και τη χειμερινή περίοδο με τη μόνιμη δρομολόγηση του «Νήσος Μύκονος» της HSW, μετά και την επέκταση των δρομολογίων του στο βόρειο Αιγαίο.
3. Αναβαθμίζονται οι γραμμές των Ανατολικών Κυκλάδων με την εκτέλεση δρομολογίων στη γραμμή Σύρο-Τήνο-Μύκονο από το «Blue Paros» ενώ από το καλοκαίρι θα προστεθεί και το «Blue Star I». Πλοία της Blue Star του Ομίλου Attica.
4. Το καλοκαίρι ενισχύεται η γραμμή της Παροναξίας και των Μικρών Κυκλάδων, της Ηρακλειάς, Σχοινούσας, Κουφονησίου, Δονούσας ενώ περιλαμβάνεται και η Αστυπάλαια που ανήκει στα Δωδεκάνησα. Δρομολόγια θα εκτελεί το «Blue Star Patmos».
5. Το «Blue Star Patmos» θα εκτελεί τρία δρομολόγια περισσότερα σε σύγκριση με την περσινή περίοδο προς Πάρο-Νάξο-Ίο-Σαντορίνη.
6. Το «Blue Star Galaxy» ξεκίνησε δρομολόγια στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά και διπλώνει με το Ε/Γ-Ο/Γ «Έλυρος». Η κίνηση γίνεται στο πλαίσιο της κοινοπραξίας ANEK-Superfast που υπάρχει και δραστηριοποιείται τα τελευταία χρόνια με επιτυχία. Η γραμμή αναβαθμίζεται σε μεγάλο βαθμό.
Οι προβλέψεις
Κύκλοι της ελληνικής ακτοπλοΐας εκτιμούν ότι οι επιβάτες που θα μετακινηθούν το 2015 θα αγγίξουν τα 14 εκατομμύρια. Πόλος έλξης είναι οι Κυκλάδες που θα τραβήξουν το ακτοπλοϊκό άρμα.
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Μιχάλης Σακέλλης σε δήλωσή του ήταν συγκρατημένα αισιόδοξος: «Περιμένουμε ότι το 2015 θα είναι μια καλύτερη χρονιά για την ακτοπλοΐα. Αισιοδοξούμε, σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία που έχουμε, ότι ο αριθμός των τουριστών που θα επισκεφθούν την Ελλάδα θα ξεπεράσει το 2014».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.