22 Μαΐ 2015

Ευρωκοινοβούλιο: «Αυτό που προέχει είναι η διασφάλιση της αυτονομίας των Λιμανιών»



«Δεν υπάρχει ενιαία λύση για όλα τα λιμάνια, καθώς αυτά διαφέρουν μεταξύ τους. Αυτό που προέχει είναι η διασφάλιση της αυτονομίας των Λιμανιών, η θέσπιση κανόνων διαφάνειας και ο σεβασμός των δικαιωμάτων των χρηστών, για να γίνουν τα λιμάνια περισσότερο ελκυστικά» τα λόγια ανήκουν στον εισηγητή  εκ μέρους του Ευρωκοινοβουλίου στο πλαίσιο του 12ου ετήσιου Συνεδρίου του Οργανισμού Λιμένων Ευρώπης (ESPO) κ. Knut Fleckenstein:

  «Χωρίς Λιμάνια δεν υπάρχει Κανονισμός» τόνισε και προσέθεσε  ότι και «ο  υπερβάλλον  Κανονισμός θα επιφέρει την εξαφάνιση των Λιμανιών».  Ο κ. Fleckenstein μίλησε επίσης για τα δικαιώματα των λιμενεργατών, σχολιάζοντας ότι «ενώ σκοπός μας δεν είναι η υπεράσπιση τους, καλό είναι να μη μιλάμε μόνο για αριθμούς, αλλά να εντάξουμε στη συζήτηση και τις συνθήκες εργασίας».

Σε συνέντευξη τύπου που δόθηκε στο πλαίσιο  του συνεδρίου ο πρόεδρος του Οργανισμού κ. Santiago Garcia Mila σημείωσε απατώντας σε ερώτηση ότι το μοντέλο ιδιοκτησίας δεν είναι αυτό που εγγυάται την ανάπτυξη. Το κλειδί, σύμφωνα με τον κ. Garcia είναι  η διαχείριση ενός λιμανιού και τα εργαλεία που έχει στη διάθεσή του προκειμένου να πετύχει τους στόχους του. Υπογράμμισε επίσης ότι στην Ευρώπη υπάρχουν πολλά διαφορετικά μοντέλα στα λιμάνια, και ότι δεν υπάρχει "σύμπνοια" σε αυτό το επίπεδο.

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΠ Α.Ε. κ. Γιώργος Ανωμερίτης χαιρέτησε τους δημοσιογράφους και έδωσε τον πρώτο λόγο στον Πρόεδρο της ESPO κ. Santiago Garcia-Mila.
Ο κ. Mila αναφερόμενος στο κύριο θέμα του Συνεδρίου, την Ενέργεια και πώς αυτή συμβάλλει στην προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης, είπε «η ESPO συνεργάζεται με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Κοινοβούλιο πάνω στον Κανονισμό για τα Λιμάνια και έχει ήδη ξεκινήσει μια συζήτηση για τη Λευκή Βίβλο που θα προσδιορίζει την Ευρωπαϊκή Πολιτική Μεταφορών».
Στη συνέχεια το λόγο πήρε η Γενική Γραμματέας της ESPO κα. Isabelle Ryckbost η οποία τόνισε το σημαντικό ρόλο που παίζουν τα Λιμάνια λέγοντας πως το 40% των αγαθών  που διακινούνται σήμερα συνδέονται με την Ενέργεια, και καθώς η στάση των Ευρωπαίων απέναντι στο περιβάλλον αλλάζει πορεία με την προσπάθεια περιορισμού της εκπομπής του άνθρακα, αυτό σηματοδοτεί και την αλλαγή πολιτικής στα λιμάνια. Η Ryckbost είπε χαρακτηριστικά «αν θέλουμε να μιλάμε για Ενεργειακή Ένωση σε ευρωπαϊκό επίπεδο, τότε θα πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπ’ όψιν μας και τα λιμάνια». Η κα. Ryckbost επισήμανε τη σημασία α) της αυτονομίας των λιμανιών στις χρεώσεις, β) της ύπαρξης ελάχιστων κριτηρίων-προϋποθέσεων και της τήρησής τους από τους παρόχους υπηρεσιών, γ) της αναγνώρισης του διαφορετικού ρόλου που κάθε λιμάνι επιτελεί, εμπορικό ή οικονομικό και δ) τη σημασία διατήρησης αυτής της διαφορετικότητας.





ΠΗΓΗ: newmoney.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.