Ανάλυση G.Mounfreas SA
Έχουμε ήδη μπει στον 5ο μήνα του έτους, έχοντας αφήσει πίσω μας την Κινεζική Πρωτοχρονιά και
στη συνέχεια το Πάσχα των Καθολικών και των Ορθοδόξων, ημερομηνίες που η αγορά των πλοίων
μεταφοράς ξηρού φορτίου παραδοσιακά διορθώνει, και ο BDI, για να είμαστε ακριβείς, δεν έχει
διορθώσει, απλά έχει παραμείνει στα ίδια χαμηλά επίπεδα μεταξύ των 500 και 600 μονάδων.
Ανατρέχοντας στα κλεισίματα του δείκτη από την αρχή του χρόνου, είναι αξιοσημείωτο ότι από τα
τέλη Ιανουαρίου και συγκεκριμένα από τις 30 Ιανουαρίου, ο δείκτης έπεσε κάτω από τις 600 μονάδες
και έκτοτε δεν έχει καταφέρει να τις ξεπεράσει.
Στο παρελθόν είχαμε αναφέρει ότι τα μεγαλύτερου τονάζ πλοία, δηλαδή τα Capes και τα Panamax
είναι αυτά που επηρεάζουν περισσότερο την πορεία του BDI, γεγονός το οποίο ισχύει κατά κανόνα
καθώς έχουν τη μεγαλύτερη μεταβλητότητα από θέμα ημερησίων εσόδων και τα μικρότερου τονάζ
πλοία, δηλαδή από Ultramax και κάτω, ήταν αυτά που χωρίς να έχουν να επιδείξουν κάτι το
συγκλονιστικό σε γενικές γραμμές επιδείκνυαν μία πιο σταθερή πορεία. Ανατρέχοντας όμως και
πάλι στα ιστορικά στοιχεία των επιμέρους δεικτών για τα Supramax (BSI) και για τα Handysize
(BHSI) διαπιστώνουμε ότι από τις 31 Μαρτίου οι δείκτες αυτών των πλοίων έχουν εισέλθει σε
οριακή διορθωτική πορεία. Συγκεκριμένα στις 31 Μαρτίου ο BSI είχε κλείσει στις 650 μονάδες
ενώ σήμερα βρίσκεται στις 621, μείωση περίπου 5%, ενώ ο BHSI από τις 392 μονάδες έχει πέσει
στις 340 μονάδες, μείωση περίπου 13%.
Σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις της Morgan Stanley σχετικά με την Κίνα, επιβεβαιώνει τα
στοιχεία που παρουσιάσαμε στην τελευταία μας ανασκόπηση για αύξηση των εισαγωγών σε Iron Ore
κατά 2,4% το πρώτο τρίμηνο του έτους, αλλά εκτιμά ότι για το σύνολο του έτους οι μεταφερόμενες
διά θαλάσσης εισαγωγές θα μειωθούν κατά 3 εκατομμύρια τόνους για να κλείσουν στο τέλος του
έτους στους 927 εκ. τόνους. Αναφέρει δε ότι η μείωση αυτή των 3 εκ. τόνων αντιστοιχεί σε μείωση
φορτίων για 20 περίπου Capes. Συνεχίζοντας η Morgan Stanley επισημαίνει ότι φέτος θα είναι η μόνη
χρονιά από το 1995 όπου η Κίνα θα καταναλώσει λιγότερο σίδηρο σε ετήσια βάση και στηριζόμενη
σε αυτό εκτιμά και την μείωση των εισαγωγών σε Iron Ore.
Στην εκτίμηση της Morgan Stanley όμως υπάρχει και αντίθετη άποψη την οποία εκφράζει η
Macquarie Group Ltd, στο Λονδίνο. Χαρακτηριστικά αναφέρει ότι λόγω των χαμηλών τιμών
διεθνώς, η Κίνα θα αντικαταστήσει την κοστοβόρα και χαμηλότερης ποιότητας εγχώρια παραγωγή
με αύξηση των εισαγωγών. Βάσει αυτής της λογικής, η εγχώρια παραγωγή για το 2015 θα είναι
μειωμένη κατά 50 – 55 εκ. τόνους και η οποία θα αντικατασταθεί με αύξηση των εισαγωγών. Στην
ίδια λογική δείχνει να κινείται και η εκτίμηση της Clarkson, η οποία υπολογίζει ότι η αύξηση των
εισαγωγών από την Κίνα σε Iron Ore θα κινηθεί περίπου στο 6%. Παράλληλα να επισημάνουμε ότι
οι τιμές του εμπορεύματος παρά το γεγονός ότι έχουν αυξηθεί κατά 19% από τις 2 Απριλίου που
είχαν φτάσει στο χαμηλότερο σημείο του έτους, συνεχίζουν και παραμένουν σε ιδιαίτερα χαμηλά
επίπεδα, περίπου 65% χαμηλότερα από το υψηλότερα σημεία που είχε φτάσει το 2013.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.