«Το υγροποιημένο φυσικό αέριο θα είναι από τις βασικές πηγές
ενέργειες καθώς και γη κύρια πηγή καυσίμων για τις θαλάσσιες μεταφορές.
Είναι μια αναπόφευκτη εξέλιξη. Το τρένο έφυγε από το σταθμό!»
Tα λόγια του Πήτερ Γ. Λιβανού αποτυπώνουν ανάγλυφα το νέο πεδίο δόξας
των Ελλήνων εφοπλιστών που είναι η επένδυση σε πλοία μεταφοράς
υγροποιημένου αερίου, τα γνωστά LNG- Liquefied Natural Gas. Το
υγροποιημένο φυσικό αέριο κερδίζει ολοένα έδαφος και τώρα θα
χρησιμοποιείται και ως καύσιμο για τα πλοία.
Oι Έλληνες ήταν από τους πρώτους που στράφηκαν στη συγκεκριμένη αγορά
με πρωτοπόρους τον Γιάννη Αγγελικούση, τον Πήτερ Λιβανό και τον Γιώργο
Προκοπίου. Τη ρότα αυτή ακολουθούν ή ετοιμάζονται να ακολουθήσουν και
άλλοι Έλληνες πλοιοκτήτες.
Την περασμένη εβδομάδα ο Βαγγέλης Μαρινάκης προετοίμασε τη δυναμική
του είσοδο στην αγορά της μεταφοράς υγροποιημένου αερίου μέσω της νέα
εταιρεία του ναυτιλιακού του Ομίλου την Capital Gas. Πιο συγκεριμένα
υπέγραψε "επιστολή προθέσεων" - letter of intend, με τα ναυπηγεία της
Hyundai Heavy Industries, για τη ναυπήγηση μέχρι και 10 LNG carriers. Η
συνολική αξία του ναυπηγικού προγράμματος υπολογίζεται ότι θα ανέλθει
στα δύο δισεκατομμύρια δολάρια.
Η συμφωνία προβλέπει σε πρώτο στάδιο τη ναυπήγηση τεσσάρων πλοίων
μεταφορικής ικανότητας 170.000 με 180.000 cbm τα οποία θα παραδοθούν το
2020 και το 2021. Περιλαμβάνει επίσης άλλες δύο option για τη ναυπήγηση
3+3 πλοίων. Το κόστος για την κατασκευή κάθε πλοίου υπολογίζεται από
τους διεθνείς ναυλομεσιτικούς οίκους στα 184 εκατ. δολάρια.
Παραμονές της έναρξης των Ποσειδωνίων, στις αρχές του περασμένου
Ιουνίου, ο Πάρις Κασιδόκωστας –Λάτσης αποκάλυψε την πρόθεσή του να
επενδύσει σε πλοία LNG.
«Το LNG έχει να κάνει με το περιβάλλον. Είναι καθήκον για τη δική μας
γενιά να είμαστε «pro environment». Σε αυτό το πλαίσιο και καθώς η
Latsco είναι στις καθαρές πηγές ενέργειας, έρχεται φυσιολογικά, ως το
επόμενο βήμα για εμάς, να εισέλθουμε στην αγορά των πλοίων LNG. Προς
αυτή την επιχειρηματική κατεύθυνση είναι το μυαλό μας» επεσήμανε.
Σύμφωνα με πληροφορίες η επένδυση της Latsco Shipping θα αφορά, σε
πρώτη φάση, δυο νεότευκτα LNG Carriers με δικαίωμα για την ναυπήγηση
άλλων δύο.
Ο ενεργειακός χάρτης αλλάζει σε παγκόσμιο επίπεδο και στο πλαίσιο
αυτό ξεχωρίζει η αύξηση της ζήτησης για υγροποιημένο φυσικό αέριο η
οποία αναμένεται τα επόμενα 20 χρόνια να εκτοξευθεί όπως εκτιμούν
οικονομικές αναλυτές.
Το εμπόριο του LNG θα αυξάνει κατά 3% το λιγότερο ανά χρόνο φθάνοντας 2030 από τα 290 εκατομμύρια τόνους στα 425 εκ. τόνους.
Το 2000 υπήρχαν μόλις 10 εισαγωγικές χώρες και 12 εξαγωγικές. Σήμερα υπάρχουν 33 εισαγωγικές και περισσότερες από 30 εξαγωγικές.
Ο στόλος του LNG αριθμεί σήμερα 600 πλοία εκ των οποίων 500 στο νερό και 100 υπό ναυπήγηση. Το 2000 ήταν μόλις 100.
Το 2030 θα χρειαστούν επιπλέον 120 πλοία LNG χωρίς να υπολογίζονται εκείνα που θα αναπληρώσουνε τα παλαιότερα που θα αποσυρθούν.
Στα επόμενα χρόνια ο στόλος των LNG θα ξεπεράσει εκείνο των VLCC.
Οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες ελέγχουν σήμερα έναν
από τους ισχυρότερους στόλους με πλοία LNG Carriers. Πιο συγκεκριμένα, ο
ελληνικών συμφερόντων στόλος αποτελείται από 84 πλοία στο νερό.
Επίσης, οι Έλληνες έχουν σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα για επιπλέον
28 LNG με την παραλαβή των οποίων η δύναμη του ελληνόκτητου στόλου με
πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου θα σπάσουν το φράγμα των
100 και θα φθάσουν στα 112.
Στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης υπάρχουν ήδη δύο ελληνικών
συμφερόντων εταιρείες με πλοία μεταφοράς αερίου. Πρόκειται για την
Gaslog του Πήτερ Γ. Λιβανού και την Dynagas LNG Partners του Γιώργου
Προκοπίου.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
https://www.newmoney.gr/palmos-oikonomias/nautilia/363977-neoi-ependites-sto-lng-baggelis-marinakis-paris-kasidokostas-latsis
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.