Αναδημοσίευση
από το
www.newmoney.gr
Το 2020 προκαλεί στη ναυτιλιακή βιομηχανία πονοκέφαλο. Και αυτό
συμβαίνει γιατί πρόσφατα o Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός IMO ανακοίνωσε
πως το νέο όριο της χρήσης πετρελαίου με περιεκτικότητα σε θείο
(Sulphur) είναι 0,50% και θα τεθεί σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2020, χωρίς
να δοθεί καμία παράταση.
Μετά από αυτή την ημερομηνία, οι πλοιοκτήτες και οι διαχειρίστριες
εταιρίες θα κληθούν να επιλέξουν τον πλέον οικονομικό τρόπο λειτουργίας
των πλοίων τους. Οι επιλογές που υπάρχουν είναι τρεις:
1. Το πλοίο να συνεχίσει να καταναλώνει καύσιμο αλλά με περιεκτικότητα σε θείο 0,5% ή υβριδικό καύσιμο 0,5%S.
2. Εγκατάσταση συστήματος καθαρισμού καυσαερίων (Scrubbers) με
συνέχιση της χρήσης Βαρέως Καυσίμου HFO 3,5 %S, ελπίζοντας στη
διαθεσιμότητά του και στην πολύ χαμηλή συγκριτικά τιμή του.
3. Επένδυση σε μια άλλη μορφή καυσίμου, όπως το υγροποιημένο φυσικό
αέριο (LNG). Μια τέτοια επιλογή όμως συνεπάγεται ότι θα υφίσταται ένα
οργανωμένο δίκτυο διανομής υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Το κενό που υπάρχει όσο αφορά το οργανωμένο δίκτυο διανομής
υγροποιημένου φυσικού αερίου παγκόσμιας εμβέλειας και όχι μόνο τοπικής,
φιλοδοξεί να καλύψει η ελληνικών συμφερόντων εταιρεία Probunkers.
«Είναι ένα νέο και φιλόδοξο project, για τον ανεφοδιασμό πλοίων με
LNG. Πρόκειται για παγκόσμιας εμβέλειας έργο, αξίας 343 εκατομμυρίων
δολαρίων, που προσφέρει την ευκαιρία για επένδυση σε δύο κυρίαρχες και
δυναμικές βιομηχανίες: την ναυτιλία και την ενέργεια» επεσήμανε o
Αλέξανδρος Προκοπάκης, Διευθύνων Σύμβουλος της Probunkers, ο οποίος
συνέλαβε το σχέδιο στο οποίο συμμετέχει ως μέτοχος η Oceanking των
Κώστας Χασιώτη και Πάνου Γιαννούλη.
Με σπουδές στις ΗΠΑ, στη διοίκηση επιχειρήσεων και στο marketing και
προϋπηρεσία στον κλάδο των καυσίμων, με θητεία στην Jet Oil, ο
Αλέξανδρος Προκοπάκης είναι ένα ακόμη παράδειγμα Έλληνα που διαπρέπει
στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία επενδύοντας σε καινοτόμες ιδέες.
«Η Probunkers έχει ως στόχο να σχεδιάσει, να ναυπηγήσει και να
διαχειρίζεται ένα στόλο από επτά σύγχρονα και φιλικά προς το περιβάλλον
εφοδιαστικά σκάφη για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καύσιμο LNG, που θα
καλύψει τις διαρκώς μεταβαλλόμενες ενεργειακές ανάγκες της παγκόσμιας
ναυτιλιακής βιομηχανίας.»
Η αξία ναυπήγησης των επτά πλοίων που θα εφοδιάζουν με LNG καύσιμο τα
πλοία σε επτά λιμάνια ανά τον κόσμο ανέρχεται στα 245 εκατομμύρια
δολάρια. Ο προσδοκώμενος τζίρος εκτιμάται στα 6,3 δισεκατομμύρια
δολάρια. Η ποσότητα που θα πουληθεί αγγίζει τα 11 εκατομμύρια μετρικούς
τόνους.
Η απόδοση της επένδυσης σε βάθος 10ετίας υπολογίζεται σε ποσοστό 17% ενώ το 52% των επενδύσεων θα έχει γίνει έως το 2022.
«Το σχέδιο της επένδυσης είναι 10ετές. Όμως τα τρία πρώτα χρόνια θα
αναλωθούν στην προπαρασκευή και κυρίως στη ναυπήγηση των επτά πλοίων»
δήλωσε ο Αλέξανδρος Προκοπάκης:
«Εκτιμώ ότι το 2018 θα είναι έτος-ορόσημο για την επέκταση του LNG ως
βασικού καυσίμου στη ναυτιλία. Εμείς είμαστε αποφασισμένοι να
μετατρέψουμε την Probunkers σε επενδυτική ευκαιρία παγκόσμιας κλάσης και
να υλοποιήσουμε το όραμά μας να δημιουργήσουμε ένα αξιόπιστο παγκόσμιο
δίκτυο εφοδιασμού της ναυτιλίας με καύσιμο LNG» και συμπλήρωσε:
«Η Probunkers στοχεύει να συμβάλλει αποφασιστικά στην ανάπτυξη των
υποδομών εφοδιασμού της ναυτιλίας με LNG, παρέχοντας υψηλής ποιότητας
και αξιοπιστίας υπηρεσίες ανεφοδιασμού και επιδιώκοντας να είναι ανάμεσα
στους πρωτοπόρους υποστηρικτές της βιώσιμης ανάπτυξης και της πράσινης
ενέργειας στη ναυτιλία”.
Ο Αλέξανδρος Προκοπάκης συνέλαβε την ιδέα για τη δημιουργία ενός
παγκόσμιο δικτύου εφοδιασμού πλοίων με καύσιμο LNG το 2013. Τότε που
άρχισε να ακούγεται και να συζητιέται στα ναυτιλιακά-ενεργειακά
συνέδρια, ανά τον κόσμο, η πρόκληση του 2020 και η επερχόμενη ανάγκη
χρήσης εναλλακτικών μορφών ενέργειας ως καυσίμου.
«Οι επιλογές για να είναι κάποιος εναρμονισμένος με τους διεθνείς
κανονισμούς το 2020 είναι καταρχήν η χρησιμοποίηση καυσίμου χαμηλού
θείου -fuel oil 0,5%. Όμως οι ποσότητες που θα χρειαστούν δεν θα
υπάρχουν. Η ποσότητα των καυσίμων που καταναλώνει ο παγκόσμιος στόλος,
το Fuel, υπολογίζεται στα 200 εκατομμύρια τόνους και 50 εκατομμύρια gas
oil. Αυτές είναι οι ανάγκες της ναυτιλίας σήμερα.
Το 2020-2024 θα είναι διαθέσιμοι 20 εκατομμύρια τόνοι χαμηλού θείου
γεγονός που δημιουργεί ένα τεράστιο έλλειμμα. Στο Gas oil θα προστεθούν
άλλοι 50 εκατομμύρια τόνοι στην υπάρχουσα ζήτηση. Δεν υπάρχει περίπτωση
να καλυφθεί η πραγματική ζήτηση σε καύσιμα υπό τις νέες συνθήκες»
ανέφερε ο Αλέξανδρος Προκοπάκης:
«Η καλύτερη λύση και για το περιβάλλον και για το μέλλον είναι το
LNG. Βλέπουμε τη ραγδαία εξέλιξη του φυσικού αερίου και πιστεύουμε την
ίδια εξέλιξη θα έχει και το υγροποιημένο φυσικό αέριο.
Έτσι λοιπόν το μοντέλο νέου ανεξάρτητου προμηθευτή καυσίμων
παγκόσμιας κλίμακας είναι αυτό που χρειάζεται η αγορά για να αρχίσει να
είναι πιο ελκυστικό ως επιλογή το LNG» και συνέχισε:
«Βάση του επιχειρηματικού πλάνου οι επτά σταθμοί ήτοι ένα πλοίο ανά
λιμάνι είναι ένα πρότζεκτ 343 εκατ. δολαρίων που περικλείει τον
σχεδιασμό τη ναυπήγηση και τη λειτουργία αυτών των επτά εφοδιαστικών
πλοίων. Είναι ένα «turn key project» που περιλαμβάνει την πρώτη ημέρα
μέχρι και τη λειτουργία των πλοίων, που υπολογίζεται να είναι έτοιμα στα
μέσα του 2022».
Για την επιλογή των επτά λιμανιών τόνισε:
«Ο λόγος που έχουμε επιλέξει τα επτά συγκεκριμένα λιμάνια, Χιούστον,
Γιβραλτάρ, την περιοχή Άμστερνταμ-Ρότερντάμ-Αμβέρσα, τη λεγομένη ARA,
Φουτζέιρα, Σιγκαπούρη, το Χονγκ Κονγκ και Μπουσάν στη Ν.Κορέα είναι το
γεγονός ότι βρίσκονται μέσα στην κορυφαία 10άδα των λιμανιών σε
διακίνηση και σε πετρελεύσεις. Έχουν ήδη, όπως η Σιγκαπούρη και το
Ρότερνταμ ή θα έχουν μέχρι το 2020, αποθηκευτικούς χώρους που για μας
είναι πολύ σημαντικό αφού το δικό μας πρότζεκτ είναι από τη στεριά στη
θάλασσα.»
Για τον ανταγωνισμό δήλωσε:
«Υπάρχουν τοπικοί ανταγωνιστές αλλά όχι σε παγκόσμια εμβέλεια, όπως
εμείς. Οι μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες έχουν εστιάσει στο up stream
κομμάτι, δηλαδή στην εξόρυξη – διύλιση και διακίνηση και έχουν
αποτραβηχτεί από τη λιανική εμπορία του ναυτιλιακού καυσίμου. Το
bunkering- ο εφοδιασμός με καύσιμα των πλοίων, δεν είναι στις άμεσες
προτεραιότητές τους. Αλλά βλέπουν την προοπτική και θέλουν να
υποστηρίξουν την αγορά» και συνέχισε:
«Άλλο επιχειρηματικό σχέδιο στην κλίμακα και στη μορφή τη δική μας
δεν υπάρχει παγκοσμίως, δηλαδή δεν υπάρχει άλλος ανεξάρτητος προμηθευτής
καυσίμων. Η επένδυση που χρειάζεται είναι τεράστια. Ένα εφοδιαστικό
πλοίο για LNG κοστίζει 35 εκατομμύρια ενώ ένα αντίστοιχο για πετρέλαιο
μπορεί να κοστίζει από 700 χιλιάδες έως 1,5 εκατομμύριο και καινούργιο
6-8 εκατομμύρια. Η τάξη μεγέθους της επένδυσης είναι πολλαπλάσια».
Η εταιρεία αν και φιλοδοξεί να καταστεί παγκόσμιος παίκτης θα διατηρήσει την έδρα της στην Ελλάδα:
«Αν και δεν είναι στα άμεσά μας σχέδια να υπάρχει δραστηριότητα στην
Ελλάδα παρ’ όλα αυτά η βάση της εταιρείας είναι και θα παραμείνει στην
Ελλάδα. Υπάρχει πολύ καλό δυναμικό που μπορεί να τη στελεχώσει. Οι
Έλληνες και στο κομμάτι της ναυτιλίας και στο bunkering έχουν
τεχνογνωσία και εμπειρία» υπογράμμισε ο Αλέξανδρος Προκοπάκης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.