7 Ιουλ 2018

Λεωνίδας Δημητριάδης – Ευγενίδης: «Αλίμονο αν χαθεί η ελληνικότητα της ναυτιλίας»

Tις προκλήσεις με τις οποίες είναι αντιμέτωποι οι νέοι και οι νέες ειδικά στη Ναυτιλία και την ανάγκη αλλαγής του εκπαιδευτικού συστήματος σε ευρωπαϊκό επίπεδο αποτύπωσε ανάγλυφα ο Λεωνίδας Δημητριάδης – Ευγενίδης, Πρόεδρος του Ιδρύματος Ευγενίδου, με την τεράστια προσφορά στον Πολιτισμό και την Εκπαίδευση της Ελλάδας

Σε μία από τις σπάνιες δημόσιες εμφανίσεις του «Η Ναυτιλία των Ελλήνων, η πρώτη στον κόσμο, απαιτεί στελέχη σωστά εκπαιδευμένα, επαρκώς καταρτισμένα και με τις απαραίτητες δεξιότητες.
Ο 21ος αιώνας δημιουργεί στην αγορά εργασίας νέες απαιτήσεις που προϋποθέτουν παραπάνω γνώσεις και κυρίως περισσότερες δεξιότητες, τις οποίες φέρνουν μαζί τους οι σύγχρονες τεχνολογίες.
Πολλοί πτυχιούχοι δυσκολεύονται να βρουν απασχόληση λόγω έλλειψης δεξιοτήτων. Η κρίση και η ανεργία επιτείνουν το πρόβλημα, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στην Ευρωπαϊκή Ένωση» επεσήμανε αρχικά:
«Ο ανταγωνισμός, ειδικά από την Άπω Ανατολή, επηρεάζει βαθιά τη Ναυτιλία των Ελλήνων, τόσο στην θάλασσα, όσο και σε επίπεδο στελεχών στην ξηρά. Τα τελευταία χρόνια έχει εμφανισθεί μία πρόκληση για την Ελλάδα και την Ευρώπη. Πρόκειται για την αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης και παραγωγή αξιωματικών σε ανταγωνιστικές χώρες, άλλων περιοχών του πλανήτη, όπως η Κίνα, η Ινδία , οι Φιλιππίνες και μη σας κάνει εντύπωση και στο Βιετνάμ.
- Παρατηρείται ότι οι ναυτικοί που προέρχονται από τις παραπάνω χώρες κατά λαμβάνουν όλο και περισσότερες θέσεις αξιωματικών. Αυτό σημαίνει ότι σε ένα κατεξοχήν διεθνοποιημένο τομέα οι ναυτικοί που προέρχονται από χώρες της ΕΕ βρίσκονται αντιμέτωποι με την αυξανόμενη ανταγωνιστικότητα πληρωμάτων και αξιωματικών από τρίτες χώρες.
- Έτσι ο κίνδυνος της ανεργίας αυξάνεται απειλητικά για τους Ευρωπαίους ναυτικούς ακόμη και σε ναυτιλιακές εταιρείες που εδρεύουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Και για όνομα του Θεού. Αλίμονο να χαθεί ή επαφή του ανθρώπινου παράγοντα, η βάση της ελληνικής ναυτιλίας. Να χαθεί η ελληνικότητα. Είναι κάτι αδιανόητο».
Αναφερόμενος στο τι πρέπει να γίνει προς την σωστή κατεύθυνση τόνισε:
«Είναι επιτακτική η ανάγκη για ευρωπαϊκή στρατηγική για τον προσανατολισμό της ναυτικής εκπαίδευσης και της ναυτιλιακής εκπαίδευσης και κατάρτισης ώστε η Ευρώπη να γίνει πιο ανταγωνιστική και να ανταποκρίνεται: Πρώτον στις μεταβολές που υφίσταται ο κλάδος της ναυτιλία και δεύτερον στις ανάγκες τις εργασίας που έχουν οι νέοι ειδικά στη χώρα μας που μαστίζεται από το υψηλό ποσοστό ανεργίας
Συνεπώς, η ναυτιλιακή και η εκπαιδευτική κοινότητα θα πρέπει άμεσα να ξεκινήσουν διάλογο, προκειμένου να επαναπροσδιορισθούν οι απαιτήσεις σε γνωστικά αντικείμενα και δεξιότητες για τους εργαζόμενους στη Ναυτιλία των Ελλήνων.
Οι νέες τεχνολογίες και η σχεδόν υβριδική σχέση πλοίου-γραφείου θα διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στην ανάδειξη σύγχρονων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, ώστε να έχουμε επαρκώς καταρτισμένα στελέχη σε όλο το εύρος και σε όλα τα επίπεδα της Ναυτιλίας μας» και προσέθεσε:
«-Η ανάπτυξη δεξιοτήτων είναι βασική προϋπόθεση για την υγιή και ομαλοποιημένη ένταξη στην αγορά εργασίας η οποία αλλάζει με γοργούς ρυθμούς λόγω της παγκοσμιοποιήσεις και της ραγδαίας εξέλιξης της τεχνολογίας. Τον 21ο αιώνα απαιτούνται δεξιότητες διαφορετικές από εκείνες του 20ου αιώνα.
- Είναι πολύ δύσκολο να προβλέψουμε σε βάθος 20ετίας στη ναυτιλία τη διαμόρφωση του οικοσυστήματός της όπως και την κάθε αντίστοιχη διαμόρφωση κάθε οικονομικού χώρου.
- Σήμερα εκπαιδεύουμε στις Ακαδημίες, καπετάνιους και μηχανικούς. Ο ηλεκτρολόγος απαιτείται πλέον στα πλοία να είναι ηλεκτρονικός. Και οι νέες τεχνολογίες θα απαιτήσουν ακόμη προπαιτούμενες γνωστικές ιδιότητες.
- Μέχρι πρόσφατα στα λογιστήρια των ναυτιλιακών εταιρειών δεν είχαν γνωστικές απαιτήσεις βαθιές στη λογιστική. Σήμερα όμως λόγω των συνεχών αυξανόμενων εταιρικών αναγκών η σε βάθος γνώση της λογιστικής καθώς επίσης και των σύγχρονων χρηματοοικονομικών εργαλείων είναι αδιαπραγμάτευτη.
- Είναι αυτονόητο ότι η αυστηροποίηση των διεθνών κανονισμών οι απαιτούμενες καινοτόμες λύσεις σε λειτουργικά θέματα στη ναυτιλία στοιχειοθετούν ένα συγκεκριμένο φάσμα προαπαιτούμενων γνώσεων και δεξιοτήτων για τα στελέχη των εταιρειών τόσο στη θάλασσα όσο και στα γραφεία».
Για την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας δήλωσε:
«- Η στήριξη της ανταγωνιστικότητας της ναυτιλίας από νέους έλληνες και ελληνίδες θα τη βοηθήσει να τονωθεί ακόμη περισσότερο η εθνική οικονομία συμβάλλοντας έτσι περαιτέρω στην ευμάρεια του κοινωνικού συνόλου.
- Οι ναυτιλιακές εταιρείες απαιτείται πλέον να παρέχουν περισσότερες και πολύ εξειδικευμένες εργασίες τόσο στη θάλασσα όσο και στην στεριά.
-Ο τεχνολογικός μετασχηματισμός του κλάδου επέφερε την ανάγκη πρόσληψης εξειδικευμένου προσωπικού με εξίσου αναβαθμισμένες δεξιότητες γύρω από την επιστήμη την τεχνολογία, τη μηχανική και τα μαθηματικά που σχετίζονται με τη ναυτιλία.
-Για να μην αναφέρω το θέμα των μη επανδρωμένο πλοίων. Δεν πιστεύω ότι θα έχουμε πλοίο χωρίς κανέναν άνθρωπο επάνω αλλά τέλος πάντων αυτή η τάση η σύγχρονη δίνει και μία απαρέγκλιτη πορεία γιατί προς τα εκεί πηγαίνουμε. Περισσότερη τεχνολογία περισσότερους αυτοματισμούς και λιγότερη αλλά πιο απαιτητική χρήση του ανθρώπινου παράγοντα».

ΠΗΓΗ: newmoney.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.