Αναδημοσίευση
από το
www.newmoney.gr
Τρόπους για να αλλάξει η σύνθεση των πληρωμάτων στα υπό
ελληνική σημαία πλοία ώστε και να γίνει πιο ελκτικό το ελληνικό νηολόγιο και να
αυξηθεί ο αριθμός των πλοίων που βρίσκονται σε αυτό αναζητά ο υπουργός Ναυτιλίας
και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής.
Το αποκάλυψε ο ίδιος σε ραδιοφωνική του συνέντευξη στον
Alpha 989 ανεβάζοντας εν μέσο
θέρους το «συνδικαλιστικό θερμόμετρο» σε επίπεδα
καύσωνα. Επίσης, δήλωσε ότι είναι σε εξέλιξη συνομιλίες με την ΕΕΕ και
άλλους παράγοντες.
Πάγιο αίτημα τα τελευταία χρόνια των ελλήνων εφοπλιστών
να αλλάξει το εργασιακό καθεστώς, να γίνει πιο ευέλικτο και προσαρμοσμένος τα διεθνή
πρότυπα ώστε το υπό ελληνική σημαία πλοίο να μειώσει το λειτουργικό του κόστος
και να είναι ανταγωνιστικό με τα πλοία που βρίσκονται γραμμένα σε ξένα
νηολόγιο.
Η αρχή έχει γίνει πριν από περίπου
τρία χρόνια, με πρόταση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών προς την Πανελλήνια
Ναυτική βάσει των διεθνών προτύπων που θα αφορά την υπογραφή ατομικών συμβάσεων
εργασίας.
Η πλευρά των συνδικαλιστών δεν φαίνεται να έχει ενιαία στάση
στο θέμα αυτό οπότε επισήμως η Ομοσπονδία δεν παίρνει θέση προκαλώντας κατά καιρούς τις κατά
καιρούς εκρήξεις
του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θοδωρή Βενιάμη,
ο οποίο ς έχει δηλώσει:
«Η πρότασή μας για δημιουργία νέων
θέσεων εργασίας επί των πλοίων μας με όρους σύμφωνους με τα διεθνώς κρατούντα
προκειμένου να μην θιγεί η ανταγωνιστικότητα του στόλου, συνεχίζει να είναι
θύμα συνδικαλιστικών εμμονών και πολιτικών στείρων αντιπαραθέσεων, εις
βάρος των άνεργων συμπολιτών μας»
Η κυβέρνηση απαντά
ότι η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας αλλά
και οι ατομικές συμβάσεις δεν είναι
ζήτημα νομοθετικής αρμοδιότητας του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής
Πολιτικής. Είναι θέμα των δύο πλευρών.
Σύμφωνα με
πληροφορίες το ΥΝΑ ενθαρρύνει μία
συμφωνία μεταξύ πλοιοκτητών και
ναυτεργατικών σωματείων που θα περιλαμβάνει όχι μόνο αμοιβές και συνθήκες
εργασίας αλλά και δεσμευτικό σχέδιο χρονικής διάρκειας που θα καθορίσουν οι
συμμετέχοντες στη διαπραγμάτευση, γα παράδειγμα, διετούς, τριετούς,
πενταετούς και θα προβλέπει την αύξηση
των θέσεων εργασίας στα πλοία τόσο για τους έλληνες αξιωματικούς και όσο και
για τους ναύτες. Να συμφωνήσουν σε ένα αυστηρό πλαίσιο. Και όλα τα συμφωνηθέντα
θα πρέπει να αποτυπωθούν σε μία Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.»
Σύμφωνα με
οικονομικές μελέτες υπάρχουν οφέλη
από την δημιουργία θέσεων εργασίας
Ελλήνων ναυτικών, εφόσον Έλληνες
ναυτικοί, τόσο αξιωματικοί όσο και κατώτερα πληρώματα απασχοληθούν στην
επάνδρωση του ελληνόκτητου στόλου, σε αντικατάσταση των αλλοδαπών.
Στην
περίπτωση αυτή θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας άμεσα επί των πλοίων αλλά
και έμμεσα λαμβάνοντας υπόψη τις πολλαπλασιαστικές επιδράσεις στην οικονομία,
και θα υπάρξει παράλληλα ενίσχυση του ετήσιου εθνικού εισοδήματος της τάξης των
2,8 δισεκατομμυρίων ευρώ , έως, υπό το βέλτιστο θεωρητικό σενάριο, των πέντε
δισεκατομμυρίων.
«Τα ανωτέρω είναι εφικτά εφόσον
επικρατήσουν στην ελληνική αγορά εργασίας οικονομικοί όροι σύμφωνοι με τα
νομίμως ισχύοντα στην διεθνή ναυτιλιακή αγορά
εργασίας και τις σχετικές Διεθνείς Συμβάσεις» επισημαίνουν ναυτιλιακοί κύκλοι
και προσθέτουν:
«Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το ελληνόκτητο
πλοίο πρέπει να είναι ανταγωνιστικό προκειμένου να επιβιώσει στο διεθνή
ναυτιλιακό στίβο.»
Τα 4.148 πλοία του ελληνόκτητου στόλου είναι εγγεγραμμένα σε 41
συνολικά νηολόγια-σημαίες σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Ελληνικής Επιτροπής
Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Greek Shipping Co-operation Committee).
Τα πλοία που είναι εγγεγραμμένα στο
ελληνικό νηολόγιο μειώθηκαν κατά 23.
Συνολικά υπό ελληνική σημαία ταξιδεύουν
723 πλοία συνολικής χωρητικότητας
74,5 εκατομμυρίων τόνων dw, μόλις το 17,4% του
ελληνόκτητου στόλου. Παρ’ όλα αυτά το
ελληνικό νηολόγιο παραμένει πρώτο με
βάση τη χωρητικότητα με ποσοστό 21,8%
του συνόλου του ελληνόκτητου στόλου.
Τα ελληνόκτητα πλοία είναι μοιρασμένα σε 41 νηολόγια. Τα περισσότερα είναι εγγεγραμμένα στο νηολόγιο της Λιβερίας,
19% και των Νησιών Μάρσαλ 19%. Τα ο
ελληνικό νηολόγιο είναι στην Τρίτη θέση
με τη Μάλτα που έχει επίσης το 17% και ακολουθούν ο Παναμάς με 9%, η Κύπρος με
7% και οι Μπαχάμες με 6%.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.