25 Μαΐ 2018

Νίκος Τσάκος: "Rides the storm" με την ΤΕΝ το 2018



Τα 25 χρόνια από την είσοδό της στη χρηματιστηριακή αγορά πρώτα του Όσλο και στη συνέχεια της Νέας Υόρκης από το 2002 γιόρτασε η Tsakos Energy Navigation  στο "Ίδρυμα Νιάρχος" στο πλαίσο της Γενικής Συνέλευσης.

"Πρέπει πρώτα να ευχαριστήσουμε τους ναυτικούς μας. Γιατί όταν μιλάμε για μεγάλα deals και για επιτυχίες στην ουσία αναφερόμαστε στους ναυτικούς μας αλλά και στα στελέχη της εταιρείας στη στεριά.

Το  2018 άρχισε με την πιό αδύναμη  από ποτέ spot ναυαλαγορά στα δεξαμενόπλοια. Η εταιρεία  λόγω της πολιτικής που ακολουθεί με μακροχρόνιες ναυλώσεις  μπορέσαμε να διαχειριστούμε  την κρίση χωρίς να μας επηρεάσει. We ride the storm. Όμως τις τελευταίες δύο εβδομάδες  "ο ήλιος  έκανε και πάλι στην εμφάνισή του" στη  ναυλαγορά και ελπίζουμε ότι το 2018  θα είναι μία ακόμη επιτυχημένη χρονιά για την εταιρεία με κέρδη".

Τον  λόγο πήρε ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος ο οποίος αναφέρθηκε στις συνεχείς παγκόσμιες γεωπολιτικό-οικονομικές  εξελίξεις  που αποτελούν ένα αστάθμητο παράγοντα στη χάραξη μίας επιχειρηματικής πολιτικής. Ως παράδειγμα έφερε την ακύρωση της συνάντησης μεταξύ του προέδρου των ΗΠΑ , Ντόναλντ Τράμπ  με τον Κιμ Γιονγκ Ουν της Βορείου Κορέας. 

 Η εταιρεία ολοκλήρωσε τον περασμένο Οκτώβριο το μεγαλύτερο ναυπηγικό της πρόγραμμα που περιελάμβανε 15 πλοία, Product tankers, Suttle tankers και LNG. Ο στόλος της ΤΕΝ αποτελείται από 65 πλοία συνολικής χωρητικότητας 7,2 εκατομμυρίων τόνων εκ των οποίων τα 63 είναι δεξαμενόπλοια και δύο LNG.

«Και τα 15 πλοία της ΤΕΝ είναι χρονοναυλωμένα σε μακροχρόνιες ναυλώσεις διάρκειας από 10 έως 15 ετών. Στο 2018 η  εταιρεία εισήλθε  full fοrce, με όλες τις... μεταγραφές μας» επεσήμανε στο newmoney.gr ο Νίκος Τσάκος.

Όσον αφορά σε νέες αγορές πλοίων τόνισε: «Πλοία θα αγοράσουμε εφόσον έχουμε δουλειά. Δεν θα πάρουμε «παλτά» όπως λένε στο ποδόσφαιρο».

Για την εικόνα της ναυλαγοράς τα επόμενα χρόνια επεσήμανε: « Η ναυλαγορά θα επανέλθει σιγά-σιγά. Για τα δεξαμενόπλοια θα κυμανθεί περίπου στα ίδια με τα σημερινά  ενώ αναμένεται κάπως καλύτερη για τα πλοία μεταφοράς ξηρό φορτίο».
Στη διάρκεια της ομιλίας του,  ο Νίκος Τσάκος παρομοίωσε τη ναυτιλία ως ένα Game of Tons ένα παιχνίδι με τους τόνους, την χωρητικότητα των πλοίων, σε μία παράφραση του τίτλου της δημοφιλούς σειράς Game of Thrones. Σε αυτή την εικόνα ενέταξε και την ΤΕΝ την πορεία της οποίας χώρισε σε έξι κύκλους.

1. Ο 1ος κύκλος από το 1993 έως το 2001 που η εταιρεία ήταν εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Όσλο και από τέσσερα πλοία έφθασε να έχει 22 συνολικής χωρητικότητας 250.000 τόνων.
2. Ο 2ος αφορούσε τα πρώτα χρόνια της ΤΕΝ στην αμερικανική χρηματαγορά 2002-2005 που από τα 22 πλοία ο στόλος έφθασε να έχει 46.
3. Ο 3ος κύκλος αναφέρεται στην εξισορρόπηση 2006-2009 όταν η εταιρεία πούλησε σε πάρα πολύ καλές τιμές έξι πλοία της και από τα 46 ο στόλος της μειώθηκε στα 40 αλλά τα κέρδη ήταν μεγάλα.
4. Ο 4ος κύκλος αφορά τις χρονιές 2010-2013 με νέες επενδύσεις της ΤΕΝ σε πλοία ανεβάζοντας την δύναμή της από τα 40 στα 50 κομμάτια.
5. Ο 5ος κύκλος είναι η βιομηχανική όπως την αποκάλεσε περίοδος της ΤΕΝ 2014-2017 όταν από τα 50 πλοία ανέβηκε στα 65 συνολικής χωρητικότητας 7,5 εκατομμυρίων τόνων.
6. Ο 6ος κύκλος αρχίζει τώρα για την ΤΕΝ σύμφωνα με τον Νίκο Τσάκο και έχει τίτλο «navigating the industrial age».

ΠΗΓΗ: newmoney.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.