Με στόχο την επιμόρφωση των στελεχών της ναυτιλίας αναφορικά με τις
τελευταίες εξελίξεις στη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού
πραγματοποιήθηκε το Ναυτιλιακό Συνέδριο “6th Maritime Trends
Conference”, το οποίο διοργανώθηκε από τον εξειδικευμένο, στη
διαχείριση ναυτικών ταξιδιών, Οργανισμό, Marine Tours.
Ο Γιώργος Λαζαρίδης, Head of Market research & Valuations,
Allied Shipbroking Inc, παρουσίασε τις νεότερες τάσεις και εξελίξεις
στον τομέα του ξηρού φορτίου και των δεξαμενόπλοιων, οι οποίες
εξαρτώνται άμεσα τόσο από τη γεωπολιτική αστάθεια, όσο και από τις
τριβές μεταξύ των ισχυρών της παγκόσμιας οικονομίας. Ιδιαίτερη αναφορά
έκανε για τη σταθεροποίηση του κλάδου, υπογραμμίζοντας, ότι παρόλο που
η ζήτηση για πλοία παρουσιάζει κάποια πτώση, θα υπάρξει μικρή κλιμάκωση
ανόδου, γεγονός που θα ευνοήσει και τις προοπτικές χρηματοδότησης στη
σύγχρονη ναυτιλιακή αγορά.
Τη σκυτάλη παρέλαβε ο Νικόλαος Παπανέστης της First Vice President in
the Oceans’ Industries division of DNB BANK ASA. Ανέπτυξε το φλέγον
ζήτημα της χρηματοδότησης στο διαρκώς μεταβαλλόμενο ναυτιλιακό
περιβάλλον. Εστίασε σε δείκτες καθοριστικούς για την πρόσβαση σε
χρηματοδοτικές πηγές, όπως τα υψηλά επίπεδα εταιρικής διαφάνειας, τα
«υγιή» οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας, την πλήρη συμμόρφωση με
τους νέους κανονισμούς και τις απαιτήσεις του KYC και τη διατήρηση ενός
νέου και τεχνολογικά προηγμένου στόλου.
Το πρώτο πάνελ ολοκλήρωσε η ομιλία του Dr. Βαγγέλη Τσιούμα Full-time
faculty, Deree - The American College of Greece. Εστίασε στην καταλυτική
σημασία του ανθρώπινου παράγοντα για την ευημερία μίας ναυτιλιακής
εταιρείας. Υπογράμμισε ότι το αξιόλογο πλήρωμα παραμένει ανταγωνιστική
αναγκαιότητα για κάθε ναυτιλιακή εταιρεία, που θέλει να βρίσκεται στην
κορυφή της αγοράς, ενώ τόνισε την καταλυτική σημασία της καλλιέργειας
κοινής εταιρικής κουλτούρας.
Το δεύτερο πάνελ, με συντονιστή τον Κωνσταντίνος Οικονόμου, CEO,
Marine Tours και θέμα “Crew Management Issues”, εστίασε στο μείζονος
σημασίας ζήτημα της διαχείρισης πληρωμάτων.
Ο Γιώργος Κουλέρης, Chief Operating Officer, PRIME, στην ομιλία του
με τίτλο “Crewing challenges in the present and future”, παρουσίασε τις
προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει στο παρόν, αλλά και σε εκείνες
που θα κληθεί να αντιμετωπίσει στο προσεχές μέλλον η ναυτιλία,
αναφορικά με το ευαίσθητο ζήτημα της διαχείρισης ανθρώπινου πόρου.
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στις μικρές και μεσαίες ναυτιλιακές εταιρείες
και στον σημαντικότατο ρόλο που επιτελεί ως προς την ανάπτυξή τους, το
ανθρώπινο δυναμικό, τόσο εν πλω όσο και στη ξηρά.
Η Dr. Mαρία
Προγουλάκη, Representative and Consultant, Green-Jakobsen A/S -
Lecturer, ανέπτυξε τη σημασία της σωστής αξιολόγησης της απόδοσης των
ναυτικών, τονίζοντας πως μία τέτοια διαδικασία δεν μπορεί να είναι πότε
μονόπλευρη, αλλά απαραιτήτως πολυδιάστατη, ενώ ιδιαίτερης σημασίας είναι
ο ρόλος του ίδιου του αξιολογητή.
Ένα ακόμη ενδιαφέρον συμπέρασμα που προέκυψε από την εν λόγω ομιλία,
είναι το γεγονός ότι η ανατροφοδότηση των ναυτικών με τα κατάλληλα
δεδομένα, μετά την αξιολόγηση, είναι εξίσου σημαντική με την ίδια τη
διαδικασία, για τη διαρκή βελτίωση απόδοσης των πληρωμάτων.
Στη συνέχεια, οι Σύνεδροι είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν από τον
διεθνούς φήμης ομιλητή Erik Green, σχετικά με την επίδραση της
λεγόμενης «βιωματικής μάθησης» στην απόδοση των πληρωμάτων. Ο κ. Green
μοιράστηκε με τους συνέδρους την μακρά πείρα του στις τεχνικές
βιωματικής μάθησης, ενώ τόνισε ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες θα πρέπει
συνειδητοποιήσουν ακόμη περισσότερο την αξία της και να επενδύσουν
ευρέως σε αυτήν.
Ο δεύτερος κύκλος ολοκληρώθηκε με την ομιλία του Dr. Αλέξανδριου
Γλύκα, Naval Architect & Marine Engineer Ph.D, DYNAMARINe, ο οποίος
ανέπτυξε το ζήτημα της διαχείρισης κινδύνου. Επεσήμανε τη σημασία
ύπαρξης κατάλληλων εταιρικών δομών, με στόχο την προαγωγή μιας
κουλτούρας ασφαλείας. Τόνισε, επίσης, πως η αποδοτική συνεργασία μεταξύ
του πληρώματος και του προσωπικού ξηράς μπορεί να ευνοήσει τη διαμόρφωση
τέτοιων συνθηκών.
Μη επανδρωμένα πλοία
Στο τελευταίο πάνελ του συνεδρίου αναπτύχθηκε το θέμα των νέων
τεχνολογιών και τις τάσεις της Νομικής επιστήμης στη Ναυτιλία .
Ο Γιώργος Τεριακίδης Regional Business Development Manager, DNV GL,
παρουσίασε αναλυτικά το νέο φαινόμενο των μη επανδρωμένων πλοίων και η
επανάσταση που αυτό φέρνει στη σύγχρονη διαχείριση των πληρωμάτων.
Σύμφωνα με τον κ. Tεριακίδη, τα μη επανδρωμένα πλοία «ήρθαν για να
μείνουν» και η διείσδυσή τους στην αγορά προβλέπεται να είναι διαρκώς
κλιμακούμενη. Συμβούλευσε, μάλιστα, τα στελέχη των ναυτιλιακών εταιρειών
να προετοιμαστούν για τη νέα αυτή πραγματικότητα, η οποία, πέρα από
απειλές, γεννά και νέες ευκαιρίες.
Ακολούθησε η ομιλία του Πάνου Μωραϊτη, CEO of Aspida, ο οποίος
ανέπτυξε τους κινδύνους του κυβερνοχώρου, που απειλούν έντονα τη
ναυτιλία. Μοιράστηκε τις αντίστοιχες εμπειρίες του με τους συνέδρους,
επισημαίνοντας πως η προστασία απέναντι σε τέτοιες απειλές αποτελεί
περισσότερο ζήτημα εταιρικής κουλτούρας, παρά επενδύσεων, αφού το 90%
των ζητημάτων που προκύπτουν, προέρχονται από ανθρώπινη αμέλεια και
μόνον το 10% από απειλές τρίτων.
Το Συνέδριο έκλεισε τις εργασίες με τον Γιάννη Τιμαγένη, Partner at
Timagenis Law Firm, o οποίος ανέδειξε τα νομικά ζητήματα που αφορούν
τον κλάδο της ναυτιλίας αναφορικά με τις αξιώσεις πληρωμάτων.
Συμβούλεψε τα αρμόδια στελέχη να αντιμετωπίζουν τις απαιτήσεις των
ναυτικών τους όχι μόνον ως νομικές υποθέσεις, αλλά ως υποθέσεις με
εμπορική διάσταση. Ο κ. Tιμαγένης τόνισε ότι η πιο αναίμακτη λύση σε μία
νομική διαφορά είναι η εξωδικαστική, ενώ επεσήμανε τη σημασία της
πρόληψης αναφορικά με τις νομικές αξιώσεις των πληρωμάτων, γεγονός που
θα πρέπει να λαμβάνει σοβαρά υπόψη της κάθε εταιρεία, πριν οδηγηθεί σε
συχνά αδιέξοδους δρόμους δικαστικών διαδικασιών.
Η φετινή διοργάνωση
ήταν η 6η κατά σειρά και κατέγραψε κάθε ρεκόρ συμμετοχών, με το «παρών»
να δίνουν περισσότερα από 270 στελέχη από 130 ναυτιλιακές εταιρείες,
καθώς και διακεκριμένοι εκπρόσωποι της ναυτιλιακής κοινότητας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.