24 Μαΐ 2018

Βορδώνης: «Εμπιστοσύνη και εκτίμηση χρειάζεται η ναυτιλία για να ξεπεράσει την κρίση»




Αναδημοσίευση
από το www.newmoney.gr

«Στις καλές εποχές η ναυτιλία είναι η πιο ανοιχτή, ανταγωνιστική,  ελεύθερη οικονομία. Βασίζεται μόνο  στον ελεύθερο ανταγωνισμό. Ο θάνατός σου είναι η ζωή μου και η ζωή μου είναι ο θάνατός σου. Είναι win-lose. Αυτό τις καλές εποχές. Όταν όμως βρίσκεσαι σε περίοδο βαθιάς κρίσης όπως ζούμε σήμερα, παγκοσμίως, όλα τέθηκαν σε νέα βάση αφού προηγουμένως  όλα είχαν καταρρεύσει».  Μαγνήτισε τη νεανικό κοινό που  γέμισε την αίθουσα,  «πρώην  αμπάρι νο 2» του πλωτού μουσείου «Hellas Liberty» ο Μανώλης Βορδώνης,   ένα  από τα εξέχοντα στελέχη, επί 45 χρόνια, της ελληνικής και παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας, με έντονη δραστηριότητα  σε διεθνείς οργανισμούς και δομικό στέλεχος  της ελληνικής  ναυτιλιακής  εταιρείας-κολοσσός  Thenamaris.

Η ομιλία του  Μανώλη Βορδώνη , ενός ανθρώπου με βαθιές γνώσεις,  που σπούδασε φυσική και φιλοσοφία πριν τον κερδίσει η ναυτιλία,   πραγματοποιήθηκε  στο  πλαίσιο του  YES Forum Pre-Networking Εvent-Young Executive Shipping :  
«Η ναυτιλία έχει να αντιμετωπίσει  μία κατάσταση όπου η προσφορά χωρητικότητας είναι μεγαλύτερη από τη ζήτηση. Είναι ένα διαφορετικό περιβάλλον από εκείνο το καλό περιβάλλον  του win-lose και των μεγάλων κερδών.
Κάποτε ένα βαπόρι έβγαζε μέχρι και 120 χιλιάδες δολάρια την ημέρα. Τώρα ένα  βαπόρι μπορεί να κοστίζει  στον πλοιοκτήτη 10.000 δολάρια  την ημέρα,   να χρωστάει  άλλες  20 χιλιάδες στην τράπεζα ανά ημέρα  και να βγάζει  3-4.000 δολάρια. Πως  επιβιώνει κανείς σε τέτοιες καταστάσεις;» αναρωτήθηκε:
« Σε τέτοιες περιόδους που κάποιος για να ζήσει χρειάζεται να έχει τα βασικά,   η νοοτροπία της ελεύθερης αγοράς  win-lose και black-white,  κατά τη γνώμη μου,  είναι ξεπερασμένη. Είμαστε σε μία  περίοδο  που για να μπορούμε να επιβιώσουμε και να κάνουμε   το επόμενο βήμα χρειάζεται  ο ένας να στηρίζει τον άλλον».
Στο σημείο αυτό αναφέρθηκε σε ένα  γεγονός που έζησε όταν ήταν στη Thenamaris:
« Θυμάμαι όταν  η  Cosco   ναύλωνε πλοία της Thenamaris.  Ο συμφωνημένος ναύλος ήταν 80.000 δολάρια την ημέρα. Όμως   το πλοίο  έφθασε να βγάζει μόλις 4.000 δολάρια ημερησίως.  Οι Κινέζοι ζήτησαν να μειωθεί ο ναύλος αν και υπήρχαν συμφωνίες και να πάει στα 20.000 δολάρια. Ήρθε ο αντιπρόεδρος της Cosco στην Ελλάδα  και τι μας είπε;   Στην Κίνα, πάνω στη Μογγολία όπου κάνει πολύ, πολύ κρύο, όταν κάνει πολύ-πολύ κρύο  πηγαίνουμε όλοι και  καθόμαστε σε ένα  μικρό δωμάτιο  και ζεσταίνουμε ο ένας τον άλλον μέχρι να τελειώσει ο χειμώνας.
 Στη λογική αυτή η Thenamaris  δέχθηκε την αντιπρόταση και έδωσε στην Cosco την δυνατότητα να περάσει τον «χειμώνα» και  συνεργαστήκαμε  για πολλά-πολλά χρόνια μαζί.  Και αυτή η εμπιστοσύνη και εκτίμηση είναι  που χρειάζεται σήμερα η ναυτιλία για να ξεπεράσει την κρίση» και κατέληξε λέγοντας:    
«Η αμερικανική  νοοτροπία είναι « θα κερδίσω όσα πιο πολλά μπορώ  και συ ας πεθάνεις». Αυτό όμως είναι υγιές; Μας πάει στην επόμενη ημέρα;  Αυτό που μας πάει στην επόμενη ημέρα είναι η επαναφορά των παλιών μας αρχών,   το “hands shake” το σφίξιμο των χεριών.   Να  καταλαβαίνουμε  ότι όταν  έρχεται ο χειμώνας  χρειαζόμαστε ο ένας  τον άλλον μέχρι να έρθει η άνοιξη.  Αλλιώς   θα οδηγούμεθα   σε αλλεπάλληλες καταρρεύσεις».
Ο Μανώλης Βορδώνης μίλησε και για τη θάλασσα που γέννησε τη Δημοκρατία:  
«Η θάλασσα είναι αυτή που γέννησε τη Δημοκρατία. Και πως την γέννησε; Μία χώρα αρκετά φτωχή,  με λίγους  ανθρώπους,  με  το μυαλό τους όμως να τους κάνει να θέλουν    να ταξιδέψουν και να δουν.  Φύγανε, ταξίδεψαν και  νύχτα. Για να βρουν τον δρόμο τους κοίταζαν τα αστέρια. Για να βλέπουν τα αστέρια ανέπτυξαν τα μαθηματικά. Πέρασαν τον Εύξεινο Πόντο,  πήγαν στη Μαύρη Θάλασσα έφθασαν σ τον Καύκασο, μετέφεραν  πίσω   γνώσεις  και  νέες παραστάσεις ενώ ταξίδεψαν και την ίδια  Ελλάδα σε μέρη μακρινά. Με το ταξίδεμα στη θάλασσα ποιο πολίτευμα θα μπορούσε  να ισχύσει στην Ελλάδα,  παρά μόνο αυτό που βλέπει τις διαφορές  και μπορεί να τις εναρμονίζει,  να  τις κάνει να παντρεύονται και να δημιουργεί την ισορροπία  και τη αρμονία. Η Δημοκρατία γεννήθηκε από τη θάλασσα, γεννήθηκε από τους ναύτες».
 Στο πάνελ μίλησαν επίσης: - Ο Ευάγγελος Κούζιλος, Πρόεδρος - Ομίλου Φίλων Liberty για την ιστορία των συγκεκριμένων πλοίων και τον  ρόλο τους στην αναγέννηση μεταπολεμικά της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας, 
 - ο  Capt. Γιώργος Τσουρής, Πρόεδρος - Chios Marine Club & Ops. Manager- BLUE PLANET SHIPPING S.A. που έδωσε στους νέους  να καταλάβουν με προσωπικές αναφορές και παραδείγματα    την άγρια ομορφιά αλλά και τςι δυσκολίες που έχει το επάγγελμα του ναυτικού  και ο

 -ο  Γιώργος Ξηραδάκης, Διευθύνων Σύμβουλος, XRTC Business Consultants Ltd. και Πρόεδρος του Propeller Club (Port of Piraeus) ο οποίος κατέδειξε τα υπέρ και τα κατά που έχει  τόσο το  να ταξιδεύεις  με πλοίο  όσο και το να υπηρετείς τη ναυτιλίας ως στέλεχος γραφείου.    

Η  πρόεδρος του YES,  Δανάη Μπεζαντάκου από την πλευρά της  τόνισε:  

«Το YES  ήρθε σαν ο πρώτος διάλογος νέων και ανθρώπων της ναυτιλίας. Και αυτό το έκανα γιατί, μιλώντας σε πολλά πανεπιστήμια και σχολεία, είδα ότι ένα παράπονο των νέων είναι ότι δεν έχουν φωνή. Δεν ακούγαμε ποτέ τη δική τους κριτική ή πως εκείνοι βλέπουν το χώρο. Πολλές φορές κι εγώ η ίδια έκρινα κάποιους νέους που δεν πάλευαν πολύ, αλλά είδα ότι αρκετοί εξ αυτών, σπούδαζαν π.χ. ναυτιλιακά, χωρίς να έχουν κανέναν άνθρωπο στη ναυτιλία, απλά γιατί αγάπησαν τη ναυτιλία μέσα από το διάβασμα, μέσα από αυτά που άκουγαν, μέσα από την ιστορία. Όπως βλέπουμε ότι πολλά παιδιά έρχονται να σπουδάσουν ναυτιλία και τα περισσότερα δεν είναι από παραθαλάσσιες περιοχές. Άρα αυτό σημαίνει ότι το κάνουν επειδή το πιστεύουν».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.