14 Μαΐ 2018

Intercargo: Κώδωνας κινδύνου για τους 202 θανάτους ναυτικών μόνο στα φορτηγά πλοία

Οι απώλειες ανθρώπινων ζωών και πλοίων συνεχίζεται αν και παρουσιάζεται μείωση των συμβάντων απόρροια των όλο και πιο αυστηρών μέτρων ασφαλείας που λαμβάνονται με την πάροδο του χρόνου.
Σύμφωνα με έρευνα της Διεθνούς Ένωσης Εφοπλιστών Ξηρού Φορτίου-Intercargo, την 10ετία από το 2008 έως το 2017 είναι 202 οι ναυτικοί που έχασαν τη ζωή τους και 53 φορτηγά πλοία καταγράφηκαν ως πλήρως απολεσθέντα.

Από την ανάλυση των στοιχείων που κρατάει η Ένωση από το 1994 προκύπτει ότι οι αριθμοί είναι συνεχώς μειούμενοι.
«Δεν υπάρχει περιθώριο για εφησυχασμό. Χρειάζεται περαιτέρω δουλειά, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος καμία χαμένη ανθρώπινη ζωή κανένα χαμένο πλοίο» επισημαίνει η διοίκηση της Ιntercargo.
Toν Μάρτιο του 2017 η βύθιση του φορτηγού πλοίου «Stellar Daisy» τα ο οποίο μετέφερε σιδηρομετάλλευμα παρέσυρε στον υγρό τάφο 22 ναυτικούς. Και πάρα το γεγονός ότι αξίζουν έπαινοι  σε όσους συμμετείχαν στην επιχείρηση  Έρευνας και Διάσωσης–Search and Rescue (SAR), η ναυτιλιακή κοινότητα θα πρέπει  να ασχοληθεί με την μη επαρκή παροχή υπηρεσιών  SAR  σε πολυσύχναστες θαλάσσιες διαδρομές ανά τον κόσμο.    
Τον Oκτώβριο του 2-017  η βύθιση του  Emerald Star προκάλεσε τον θάνατο 10 ναυτικών.
Όσον αφορά τα ατυχήματα  στα πλοία σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του 2016-2017 τα περισσότερα  αφορούν κατά σειρά συχνότητας:
1)  μηχανικά και τεχνολογικά
2) κύριας μηχανής
3)  προσάραξη,
4) σύγκρουση  και
5) πρόσκρουση

Επικίνδυνα φορτία
Σοβαρότατο είναι και το θέμα της μεταφοράς φορτίων που αν και δείχνουν ασφαλή στην διάρκεια του ταξιδιού αλλάζουν συμπεριφορά με αποτέλεσμα να επηρεάζουν την ευστάθεια του πλοίου και να προκαλούν τη βύθισή του.
«Από το 2010  λόγω της έλλειψης ποιοτικών ελέγχων στα φορτία που μεταφέρουν τα φορτηγά πλοία έχουν προκληθεί εννέα ναυάγια στα οποία έχασαν τη ζωή τους 111 ναυτικοί. Θα πρέπει τόσο οι ιδιοκτήτες των φορτίων όσο και οι ναυλωτές να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Ζητάμε να αρχίσουν να γίνονται ποιοτικοί έλεγχοι στα φορτία. Αν δεν συμβεί αυτό  θα πρέπει, δυστυχώς,  να  περιμένουμε και άλλα ναυάγια αν και η ναυτιλία θεωρείται ασφαλής λόγω του εκσυγχρονισμού του παγκόσμιου στόλου» δηλώνουν στελέχη της Intercargo:
«Δεν υπάρχει συνεργασία των αρχών- Flag States- και των εμπλεκόμενων μερών. Γίνεται ένα ατύχημα και δεν στέλνουν αναφορά,  εκτός αν υπάρχει απώλεια ζωής, για τα ακριβή αίτια  στον ΙΜΟ (Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό) ώστε να ληφθούν μέτρα. Ή αν τη συντάξουν χρειάζεται να περάσουν μέχρι  και 30 μήνες και το θέμα έχει ξεχαστεί.»
Όπως εξηγούν,  φορτία όπως για παράδειγμα  το σιδηρομετάλλευμα  μένουν απροστάτευτα από τις καιρικές συνθήκες. Το αποτέλεσμα είναι να γεμίζουν υγρασία. Όταν τοποθετούνται στα αμπάρια μοιάζουν ασφαλή και συμπαγή. Όμως από το κούνημα του πλοίου και λόγω της υγρασίας που έχουν μαζέψει, τα φορτία  μετατρέπονται σε «χυλό» και αρχίζουν να κινούνται στο εσωτερικό του πλοίου ακανόνιστα δημιουργώντας πρόβλημα ευστάθειας με αποτέλεσμα την πρόκληση ναυαγίου. 

Αυξάνει η δύναμη της Intercargo
  
Σε δύσκολες οικονομικά και γεωπολιτικά περιόδους, σε παγκόσμιο επίπεδο, η Διεθνής Intercargo,  υπό την προεδρία του Γιάννη Πλατσιδάκη, αυξάνει συνεχώς τη δύναμη και τα μέλη της διαδραματίζοντας καταλυτικό ρόλο στις διεθνείς εξελίξεις.
Μέσα στους τρεις πρώτους μήνες του 2018, η Ένωση αύξησε τα μέλη της σε αριθμό πλοίων και φθάνουν πλέον τα 1.857 με  συνολικό τονάζ 168 εκατομμύρια τόνους dw από 1.510 το 2017 και σε σύνολο 10.000 πλοίων.

Το 50% των πλοίων  που εγγεγραμμένα στην Ένωση  αυτών είναι ελληνικών συμφερόντων καθώς και το 35% των εταιρειών.
Επίσης, 60 πλοία είναι στον πρoθάλαμο για να πιστοποιηθούν από την Intercargo.Οι εταιρείες-μέλη  της  έχουν σπάσει  το φράγμα των 150 σε αριθμό.

H σημασία της Ιntercargo για τη ναυτιλιακή κοινότητα, η οποία επηρεάζεται από τους δύσκολους καιρούς της ναυλαγοράς και του παγκόσμιου εμπορίου, παραμένει σε υψηλό επίπεδο.
Η Ιntercargo εκπροσωπεί τα συμφέροντα των ανεξάρτητων πλοιοκτητών ξηρού φορτίου και διαδραματίζει σημαντικό ρόλο τόσο στους κόλπους του Ιnternational Μaritime Οrganization (IMO) όσο και στα διεθνή ναυτιλιακά και ναυτικά φόρα.
Δημιούργημα του αείμνηστου Αντώνη Χανδρή, πριν από 35 χρόνια, η Intercargo παραμένει μέχρι και σήμερα ένα πολύτιμο θεσμικό όργανο για τη διεθνή πλοιοκτησία, που εξειδικεύεται στα Bulk Carriers και έχει ιδιαίτερη, ουσιαστική, αλλά και συναισθηματική αξία η διατήρηση του ελληνικού χρώματος στην προεδρία της, ενώ στέλνει και ένα δυναμικό μήνυμα στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία.

ΠΗΓΗ: newmoney.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.