2 Απρ 2018

Γ.Προκοπίου στο newmoney.gr: «Κλείσαμε δύο συμβόλαια για τη ναυπήγηση υπεράκτιων πλωτών σταθμών LNG»






Κυκλοφορούσε ως πληροφορία ότι ο Γιώργος Προκοπίου είχε δώσει παραγγελία για τη ναυπήγηση   δύο υπεράκτιων πλωτών σταθμών υποδοχής, προσωρινής αποθήκευσης και αεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG), γνωστών στην αγορά αυτή ως Floating Storage & Regasification Unit ή FSRU.
Το βράδυ της περασμένης Πέμπτης το επιβεβαίωσε στο «newmoney.gr» στο περιθώριο  του Golden Destiny Shipping Forum 2018.

«Διαπραγματευτήκαμε,, συμφωνήσαμε στην τιμή δώσαμε χρήματα και ξεκινήσαμε την ναυπήγηση των δύο FSRU» μας είπε.
Το κόστος ναυπήγησης του πλοίου  κυμαίνεται στα 300  εκατομμύρια δολάρια.
Τα εξειδικευμένα αυτά πλοία θεωρούνται από τους διεθνείς οικονομικούς αναλυτές ως το πιο περιζήτητο περιουσιακό στοιχείο της εποχής. Την περασμένη 10ετία υπήρχε μόλις ένα τέτοιου τύπου πλοίο ανά τον κόσμο. Σήμερα ο αριθμός τους έχει ξεπεράσει τα 20 και μέσα στην επόμενη τριετία   θα φθάσει τα 55-60 κομμάτια.
Σύμφωνα με τους αναλυτές της  αγοράς  ενέργειας   «ένα τέτοιο πλοίο μπορεί να δώσει οικονομικές λύσεις σε κράτη που χρειάζονται άμεσα ενεργειακούς πόρους.  Είναι φιλικό με το περιβάλλον.  Χρειάζεται τον μισό χρόνο για να κατασκευαστεί από ό,τι ένας επίγειος τερματικός σταθμός».
Η Ελλάδα
Στην Ελλάδα υπάρχουν δύο  επενδυτικά σχέδια για πλωτούς σταθμούς υποδοχής, προσωρινής αποθήκευσης και αεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG),  τα οποία έχουν χαρακτηρισθεί ως ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος.  Το  ένα   έχει ήδη  δρομολογηθεί  και αδειοδοτήθηκε  στις αρχές του 2015. Είναι project της Gastrade του ομίλου Κοπελούζου και αφορά τερματικό σταθμό σε θαλάσσιο χώρο που βρίσκεται 17,5 χλμ. ανοιχτά της Αλεξανδρούπολης.
Το άλλο είναι της  ΔΕΠΑ, ονομάζεται Aegean LNG και αφορά στην εγκατάσταση πλωτού τερματικού στον κόλπο της Καβάλας, το οποίο θα υποδέχεται  υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.