Η δημοσιοποίηση του ενδιαφέροντος κινεζικού ομίλου να εισέλθει στο Αιγαίο μέσω της Celestyal Cruises του κυπριακών συμφερόντων Ομίλου Louis ήρθε σαν πέτρα που έπεσε σε λιμνάζοντα νερά.
Όλοι όμως οι επαΐοντες του κλάδου συνιστούν υπομονή για να κατακάτσει πρώτα η άμμος να καθαρίσει το νερό και να δουν ξεκάθαρα την εικόνα.
Πρόκειται για κινεζικό όμιλο ο οποίος δεν έχει καμία σχέση με τη ναυτιλία και θέλει να κάνει άνοιγμα προς την κρουαζιέρα. Πληροφορίες θέλουν τους κινέζους να συζητάνε για το 85% τη Celestyal. Στη, δε, εταιρεία κρουαζιέρας το 51% έχει ο Όμιλος Louis και το 49% η ολλανδο-γερμανικών συμφερόντων τράπεζα DNV.
Το θέμα βέβαια είναι ότι οι συζήσεις είναι σε πρώιμο στάδιο και όλοι στην ...πιάτσα είναι επιφυλακτικοί για την τελική έκβαση τους. «Ο κινεζικός όμιλος έχει δείξει ενδιαφέρον και είμαστε στη φάση που ζητάει να μάθει λεπτομέρειες για την εταιρεία και την γενικότερη εικόνα της αγοράς. Ζητούν στοιχεία για να δουν εάν θα προχωρήσουν ή όχι. Είναι πολύ νωρίς να πει κανείς οτιδήποτε αφού υπάρχει πολύς δρόμος μπροστά να διανύσουν οι τρεις πλευρές, κινέζοι-τράπεζα και Louis. Μπορεί να πάρει και έναν χρόνο για να έχουμε καθαρή εικόνα για την πρόθεση των κινέζων» εκτιμούν μιλώντας στο newmoney.gr κύκλοι της αγοράς, θυμίζοντας το μαρτύριο της σταγόνας.
Καταλυτικός σε κάθε περίπτωση θα είναι ο ρόλος της τράπεζας και οι λόγοι είναι προφανείς. Τα δάνεια.
Η διοίκηση της Celestyal και πιο συγκεκριμένα ο Κυριάκος Αναστασιάδης, Διευθύνων Σύμβουλος Celestyal Cruises εδώ και δύο χρόνια έχει ανακοινώσει το ενδιαφέρον της εταιρείας να βρει επενδυτή για να προχωρήσει στη ναυπήγηση δύο κρουαζιερόπλοιων μεσαίου μεγέθους ήτοι μεταφορικής ικανότητας έως 2.000 επιβατών.
Η διοίκηση της Celestyal και πιο συγκεκριμένα ο Κυριάκος Αναστασιάδης, Διευθύνων Σύμβουλος Celestyal Cruises εδώ και δύο χρόνια έχει ανακοινώσει το ενδιαφέρον της εταιρείας να βρει επενδυτή για να προχωρήσει στη ναυπήγηση δύο κρουαζιερόπλοιων μεσαίου μεγέθους ήτοι μεταφορικής ικανότητας έως 2.000 επιβατών.
Οι συζητήσεις με τους κινέζους γίνονται με αυτό σκεπτικό. Οι διοικούντες την Celestyal θέλουν η διαχείριση της εταιρείας να μείνει σε αυτούς. Όμως και εδώ ρόλο θα διαδραματίσει η τράπεζα και τα θέλω της.
Σε κάθε περίπτωση η Celestyal δεν θα πάει στην Κίνα που είναι η νέα μεγάλη αγορά για την παγκόσμια κρουαζιέρα. Ο Captain ΧU LIRONG, Πρόεδρος China COSCO στην τελευταία του επίσκεψη στην Ελλάδα είχε δηλώσει για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας: «Σημειώνεται μεγάλη ανάπτυξη στη Άπω Ανατολή και ιδιαίτερα στην Κίνα, επειδή υπάρχει τεράστια ζήτηση από τους κινέζους για τουρισμό στο εξωτερικό μετά από το άνοιγμα και τις μεταρρυθμίσεις της Κίνας που έφερε την οικονομική ευημερία. Και ο τουρισμός με κρουαζιερόπλοια έχει γίνει νέα μόδα στην Κίνα. Ίδια μόδα έχει γίνει και ο τουρισμός στην Ελλάδα μετά από τις καλύψεις των ειδήσεων για την στρατηγική συνεργασία της COSCO SHIPPING με τον ΟΛΠ. Οι κινέζοι γνωρίζουν τώρα όλο και περισσότερο την Ελλάδα και η Ελλάδα έχει γίνει ο πόλος έλξης χιλιάδων κινέζων τουριστών».
Ο ανταγωνισμός που δέχεται η Μεσόγειος και ιδίως η ανατολική σε θέματα οικονομικά- παροχής υπηρεσιών- ασφάλειας της περιοχής που την επηρεάζει αρνητικά, είναι από την Ασία. Κάθε χρόνο η αγορά της Ασίας κερδίζει μερίδια που φτάνουν ακόμα και το 25%. Το 2017 θα την προσεγγίσουν 75 πλοία, από 60 το 2016.
Η Celestyal Cruises είναι η μόνη εταιρεία κρουαζιέρας η οποία εδρεύει στην Ελλάδα και δραστηριοποιείται με επιτυχία στα Ελληνικά νησιά και την Κούβα. Η εταιρεία διαχειρίζεται πέντε μεσαίου μεγέθους κρουαζιερόπλοια.
Το Olympia και Nefeli δρομολογούνται στο Αιγαίο το Crystal κάνει κρουαζιέρες στην Κούβα ενώ τα άλλα δύο κρουαζιερόπλοια, Spirit και Majesty είναι ναυλωμένα έως το τέλος του 2017 στην Thomson που είναι ο μεγαλύτερος τουριστικός οργανισμός της Αγγλίας με 50 χρόνια εμπειρίας και διαθέτει τις δικές του κρουαζιέρες, σχεδιασμένες και προσαρμοσμένες στις απαιτήσεις των επιβατών του. Η Thomson είναι η μόνη εταιρεία κρουαζιέρας που προσφέρει πτήσεις από 19 αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου καθώς και η μόνη εταιρεία, η οποία συμπεριλαμβάνει στην τιμή της κρουαζιέρας, τα φιλοδωρήματα.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.