Στην πιο κρίσιμη καμπή του βρίσκεται το θέμα της προκαταρκτικής
έρευνας που διεξάγει η Επιτροπή Ανταγωνισμού της ΕΕ για το φορολογικό πλαίσιο που διέπει την
ελληνική ναυτιλία.
Η ελληνική πλευρά είναι αισιόδοξη για την έκβαση της υπόθεσης και στην Ακτή Μιαούλη πιστεύουν
ότι η Επιτροπή δεν θα προχωρήσει πέρα από την προκαταρκτική έρευνα. Οι
χειρισμοί από την πλευρά των Ελλήνων παραμένουν λεπτοί αφού απέναντί τους έχουν την 48χρονη δανέζα
Μαργκρέτε Βεστάγκερ, η οποία την
περασμένη χρονιά έστρεψε επάνω της τα
παγκόσμια φώτα της δημοσιότητας όταν
ζήτησε από την Apple να καταβάλει φόρους ύψους 13 δισεκατομμυρίων ευρώ
στην Ιρλανδία.
Σημαντικό ρόλο στις συζητήσεις αποδείχθηκε ότι διαδραματίζει ο γενικός γραμματέας του
υπουργείου Ναυτιλίας, Γιάννης Θεοτοκάς. Αν και ανακοίνωσε την παραίτησή του, ως τελεσίδικη, στις 25 Ιανουαρίου 2017 και ενώ ετοιμαζόταν να αποχωρήσει από το γραφείο του η
υπόθεση αυτή τον κράτησε προς το παρόν στη
θέση του. Είχε προκαλέσει εντύπωση
ότι την ώρα που όλοι έψαχναν να μάθουν τον
διάδοχό του, εκείνος εμφανίστηκε και πάλι στο πλευρό του ΥΝΑ. Η απορία λύθηκε όταν σε επιχειρηματικό
πηγαδάκι ακούστηκε, πρόσφατα, έλληνας πλοιοκτήτης
να λέει: « Δεν πρόκειται να φύγει ο Θεοτοκάς από τη θέση του έως ότου τελειώσει η υπόθεση με την
Βεστάγκερ.»
Κύκλοι της Ακτής
Μιαούλη εκτιμούν ότι η πρόθεση της ΕΕ
είναι να καταστήσει μόνιμη την έκτακτη- οικειοθελή φορολόγηση
των ελλήνων πλοιοκτητών ενώ θέλει να τους φορολογήσει και τα μερίσματα κάτι που
ήδη ισχύει για τα ναυλομεσιτικά γραφεία.
Η
Κομισιόν
Τα
στελέχη της Κομισιόν έχουν επισημάνει ότι η
μεταρρύθμιση στο φορολογικό πλαίσιο για την ελληνική ναυτιλία εντάσσεται στο
τρίτο μνημόνιο που συμφωνήθηκε μεταξύ δανειστών και Ελλάδας τον Αύγουστο του 2015 ενώ έχουν προειδοποιήσει ότι εφόσον δεν υπάρξει
συμφωνία ενδέχεται να ξεκινήσει επίσημη έρευνα για παράνομη κρατική βοήθεια.
Η
θέση της ΕΕΕ
«Δεν υφίσταται καμία ουσιαστική στρέβλωση του
ανταγωνισμού στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών στην Ευρωπαϊκή Ένωση». Αυτό
είναι το κεντρικό νόημα της θέσης που
έχει πάρει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
μετά την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που υποστηρίζει ότι ορισμένες
διατάξεις του ελληνικού ναυτιλιακού φορολογικού συστήματος αντίκεινται στις
διατάξεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις κρατικές ενισχύσεις και ειδικότερα στις
προϋποθέσεις που προβλέπονται στις υφιστάμενες Κατευθυντήριες Γραμμές για τις
κρατικές ενισχύσεις στις θαλάσσιες μεταφορές, οι ονομαζόμενες ως SAG.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.