8 Φεβ 2017

Γιατί τα Ελληνόπουλα φοιτούν σε ξένες ναυτικές ακαδημίες

Η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα σε μία Ελλάδα που η ανεργία τρώει τον κοινωνικό ιστό της ήρθε δυναμικά στην επιφάνεια με την τοποθέτηση του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρου Βενιάμη, ο οποίος κατήγγειλε πριν από δύο ημέρες ότι οι συνδικαλιστές είναι που εμποδίζουν τους Έλληνες να δουλέψουν στα καράβια με μισθό 1.800 ευρώ. «Σε 5.000 ελληνόκτητα πλοία δεν υπηρετούν ούτε πέντε Έλληνες», δήλωσε.

Τα Ελληνόπουλα θέλουν να στραφούν στη θάλασσα, αλλά το σύστημα δεν τους αφήνει. Όπου σύστημα και το εκπαιδευτικό μαζί.
Περισσότεροι από 5.000 νέοι ενδιαφέρθηκαν να ακολουθήσουν το ναυτικό επάγγελμα όμως δεν υπάρχουν οι κατάλληλες δομές στην ελληνική ναυτική εκπαίδευση για να μπορέσουν να απορροφηθούν. Πολλοί αναγκάζονται να φύγουν στο εξωτερικό για να σπουδάσουν σε αντίστοιχες ναυτικές σχολές, ακόμη και σε χώρες που δεν έχουν ναυτική παράδοση!
Ενδεικτικό της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί στην ελληνική κοινωνία είναι η στροφή που κάνουν οι νεαρές Ελληνίδες προς τις ναυτικές σχολές για να γίνουν καπετάνισσες αλλά και μηχανικοί πλοίων. Το 2016 εισήχθησαν 101 γυναίκες στις σχολές εμποροπλοιάρχων και 29 στη μηχανικών.
Ο στόλος των πλοίων όλων των κατηγοριών αυξάνεται συνεχώς με αποτέλεσμα να καθίσταται κάθε μέρα επιτακτική η ανάγκη εξεύρεσης νέων στελεχών που θα επανδρώνουν τα πλοία, ενώ κράτη τα οποία πριν από μερικές δεκαετίες δεν γνώριζαν τη λέξη «πλήρωμα για επάνδρωση πλοίων» σήμερα διαθέτουν άψογες σχολές ναυτικής εκπαίδευσης, σε ορισμένες εκ των οποίων φοιτούν και Έλληνες ναυτικοί, όπως στη Βάρνα της Βουλγαρίας, στη Ρουμανία, στην Ινδία, στο Πακιστάν και αλλού. Η ναυτιλία θα χρειασθεί επιπλέον 42.500 ναυτικούς ως το τέλος του 2019 προκειμένου να αντιμετωπίσει την αναμενόμενη αύξηση του παγκόσμιου στόλου που ισοδυναμεί με άνοδο 7% για την επόμενη πενταετία.
Η ναυτιλιακή βιομηχανία σήμερα έχει τη δυνατότητα να ναυτολογήσει 615.000 Αξιωματικούς, δηλαδή 15.000 λιγότερους από τις πραγματικές της ανάγκες. Ωστόσο ο αριθμός ελλείμματος των ναυτικών αναμένεται να παραμείνει σταθερός έως το 2019.
«Οι αρμόδιοι υπεύθυνοι για τη ναυτική εκπαίδευση στη χώρα μας είναι ικανοποιημένοι για τους 1.143 σπουδαστές και σπουδάστριες που εισήχθησαν στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού για την περίοδο 2016/2017, (575 πλοίαρχοι (474 άνδρες/ 101 γυναίκες) και 568 μηχανικοί (539 άνδρες / 29 γυναίκες), ενώ οι υποψήφιοι που διέθεταν τα κατά το νόμο προσόντα, ξεπερνούσαν τις πέντε χιλιάδες. Διερωτώμεθα γιατί δεν εισάγονται περισσότεροι σπουδαστές και σπουδάστριες στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού;
Γιατί επιτέλους δεν τίθεται σε ισχύ η υπουργική απόφαση για την ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικών σχολών ναυτικής εκπαίδευσης, κάτι που ανθούσε τη χρυσή εποχή των δεκαετιών 1960/1970 που έδωσε στη δύναμη του ναυτεργατικού δυναμικού, Έλληνες ναυτικούς της τάξεως των 75.000 χωρίς να υπάρχει ανεργία» τονίζουν κύκλοι της αγοράς.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.