Τη δική του ναυμαχία μέσα στη φουσκοθαλασσιά της ναυλαγοράς ξηρού
φορτίου δίνει ο Πέτρος Παππάς, παίρνοντας κουράγιο από τα σημάδια
βελτίωσης της αγοράς στο τελευταίο τρίμηνο του 2016. Επικεφαλής της Star
Bulk Carries είδε τα οικονομικά της εισηγμένης να βελτιώνονται, αλλά ως
γενική εικόνα παραμένουν «στο κόκκινο».
Πιο συγκεκριμένα, οι ζημιές για την οικονομική χρήση του 2016, μειώθηκαν στα 153,8 εκατομμύρια δολάρια έναντι 458,2 το 2015.
«Οι ταμειακές ροές λόγω της θετικής απόδοσης του στόλου μας προέκυψε
από τη βελτίωση της ναυλαγοράς του κλάδου της φορτηγού ναυτιλίας κατά το
τελευταίο τρίμηνο του 2016 σε σχέση με το γ' τρίμηνο και τον μηδενικό
τραπεζικό δανεισμό μετά τη συμφωνία αναδιάρθρωσης με τους δανειστές
μας», επεσήμανε ο Πέτρος Παππάς.
Το δ' τρίμηνο του 2016 ο μέσος όρος χρονοναυλώσεων των πλοίων της
εταιρείας αυξήθηκε κατά 18,9% στα 8.202 δολάρια ανά ημέρα για κάθε
πλοίο. Ο μέσος όρος των πλοίων τα ου στόλου που χρονοναυλώθηκαν έφθασε
το 98%.
Ο Πέτρος Παππάς τονίζει ότι πήρε όλα τα μέτρα για να αντιμετωπίσει η
εταιρεία τη βαθιά κρίση της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου και να έχει
ρευστότητα.
Ο τζίρος της μειώθηκε το δ' τρίμηνο κατά 1,3% στα 63,2 εκατομμύρια
λόγω της μείωσης της δύναμης του στόλου από τα 70 στα 67 πλοία.
Ο Πέτρος Παππάς
Ο Πέτρος Παππάς είναι μικρομέτοχος στην Star Bulk αφού το πάνω χέρι
έχει η Oaktree. Όμως είναι εκείνος στον οποίο εμπιστεύτηκαν το «καράβι»
οι Αμερικάνοι επενδυτές. Ενδεικτικό των δυσκολιών που αντιμετωπίζει
είναι το γεγονός ότι στην λίστα των 100 ισχυρότερων παραγόντων της
παγκόσμιας ναυτιλίας που συντάσσει κάθε χρόνο η Lloyd's List ο Πέτρος
Παππάς για το 2015 έπεσε στην 31η θέση από την 11η το 2014, ενώ το 2016
έχασε και άλλες τέσσερις θέσεις και βρίσκεται στην 35η θέση.
Η κατάσταση πριν από τρία χρόνια ήταν τελείως διαφορετική για τον 64χρονο Έλληνα εφοπλιστή.
Το 2014 αποδείχθηκε μια ονειρεμένη χρονιά αφού κέρδισε την
εμπιστοσύνη των Αμερικάνων επενδυτών και έφθασε να ελέγχει στόλο από 103
πλοία, ξηρού φορτίου, δεξαμενόπλοια προϊόντων (Product Shipping and
Trading) και φορτηγά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Παράλληλα, είχε σε εξέλιξη το μεγαλύτερο ναυπηγικό πρόγραμμα που
έφθανε τα 50 πλοία, με τη συνολική του αξία να υπολογίζεται τότε στο ένα
δισεκατομμύριο δολάρια.
Εκείνη τη χρονιά επένδυσε και στα ΜΜΕ και έγινε μέτοχος στη
βραβευμένη με Pulitzer πρωτοποριακή πλατφόρμα ειδήσεων και ψυχαγωγία,
Huffington Post μαζί με τη Μαριάννα Λάτση, την Ευγενία Χανδρή, και τον
Δημήτρη Μάρη.
Ως επιστέγασμα του επιχειρηματικού κρεσέντο ο Πέτρος Παππάς
βραβεύτηκε το 2014 από τη Lloyd's List ως «Ελληνική Ναυτιλιακή
Προσωπικότητα της Χρονιάς».
Η ειδική επιτροπή που τον ψήφισε είχε επισημάνει πριν από δύο χρόνια
ότι το Lloyd's Award που του δόθηκε «αντανακλά κυρίως την πρόσφατη
διεύρυνση της εισηγμένης στο χρηματιστήριο εταιρίας του Star Bulk
Carriers. Μετά την συγχώνευση με τις κοινοπραξίες της Oceanbulk του
Πέτρου Παππά με την Oaktree Capital Management και την απόκτηση των 34
φορτηγών χύδην στόλου της Excel Maritime Carriers, η Star Bulk ελέγχει
103 πλοία συμπεριλαμβανομένων νεότευκτων».
Ο Πέτρος Παππάς έκανε repeat επιτυχιών, αφού το 2013 είχε βραβευτεί
ως Ναυτιλιακός Newsmaker της Χρονιάς σε μια χρονιά, η οποία περιέλαβε
μεγάλες παραγγελίες και εξαγορές σε τρεις διαφορετικούς τομείς της
αγοράς, κυρίως σε συνεργασία με την Oaktree Capital Management.
Η μεγάλη του επιχειρηματική κίνηση μέσα στο 2014 έγινε στις αρχές του
καλοκαιριού όταν δημιούργησε τη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία φορτηγών
πλοίων, μέσω της συγχώνευσης της εισηγμένης στο Nasdaq Star Bulk με την
ιδιωτική του εταιρεία, την Oceanbulk.
Η αξία της νέας εταιρείας ανερχόταν στο ένα δισεκατομμύριο δολάρια
που προέκυψε από τις 54,104 εκατομμύρια μετοχές προς 12,07 δολάρια η
κάθε μία.
Η Oaktree ελέγχει το 61,3% της νέας εταιρείας και ο Π. Παππάς το 12,5%.
Η κίνηση αυτή του Έλληνα πλοιοκτήτη ακύρωσε ένα δικό του σχέδιο για αυτόνομη είσοδο στην αμερικανική χρηματαγορά της Oceanbulk.
Το fund Oaktree έχει επενδύσει συνολικά σε τέσσερις εταιρείες με
φορτηγά πλοία. Στην Excel της οποίας πήρε τον έλεγχο και τον έδωσε στον
Π. Παππά, στη Star Bulk, στην Eagle Bulk και στην κοινοπραξία με την
Ocean Bulk.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.