H είδηση ότι ο Αδαμάντιος Πολέμης επενδύει σε ναυπηγήσεις σχεδόν 350 εκατομμύρια δολάρια επανέφερε στην επικαιρότητα τον παραδοσιακό Έλληνα πλοιοκτήτη, ο οποίος κρατά το τιμόνι της εταιρείας New Shipping, έχοντας στο πλευρό του τα δύο του παιδιά, τον Λεωνίδα και την Αλίνα.
Είναι ένας από τους παραδοσιακούς Έλληνες πλοιοκτήτες, ο οποίος, όμως, έχει πολύ μεγάλη επιχειρηματική δραστηριότητα και εκτός ναυτιλίας. Πάντοτε κρατάει χαμηλούς τόνους, αν και θεωρείται μεγιστάνας- ένας tycoon της ναυτιλίας.
Το ευρύ κοινό τον έμαθε όταν αναμείχθηκε, πριν από λίγα χρόνια, στα τεκταινόμενα στην ΠΑΕ Παναθηναϊκός, την εποχή της πολυμετοχικότητας, μαζί με τον γιο του Λεωνίδα. Μάλιστα, λίγο έλειψε να αναλάβει την προεδρία της ΠΑΕ σε δύσκολες οικονομικά εποχές. Όμως στα μέσα Ιανουαρίου του 2011, μια μέρα πριν την Γενική Συνέλευση της ΠΑΕ Παναθηναϊκός, ξεκαθάρισε, με γραπτή του δήλωση, πως δεν ήθελε να είναι αυτός ο επόμενος πρόεδρος της ομάδας και πως δεν επρόκειτο να θέσει υποψηφιότητα.
Επίσης, έχει απασχολήσει τα ΜΜΕ με την προσωπική του ζωή, την οποία εκείνος ήθελε να κρατάει μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, όχι όμως και κάποιες από τις συντρόφους του. Τώρα έχει πετύχει να μην συζητάει κανείς για αυτόν και να εμφανίζεται ως είδηση όταν κάνει μεγάλες κινήσεις στη ναυτιλία.
Η συμφωνία της New Shipping με κινεζικά ναυπηγεία δεν έχει επικυρωθεί ακόμη. Η επισημοποίηση της παραγγελίας θα πρέπει να γίνει έως τις 25 Ιανουαρίου 2017. Ειδικότερα ο Αδαμάντιος Πολέμης υπέγραψε "letter of intent" για την κατασκευή 4+1 δεξαμενοπλοίων τύπου VLCC που είναι τα μεγαλύτερης χωρητικότητας τέτοιου τύπου πλοία, συνολικής αξίας 340 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η συμφωνία της New Shipping με κινεζικά ναυπηγεία δεν έχει επικυρωθεί ακόμη. Η επισημοποίηση της παραγγελίας θα πρέπει να γίνει έως τις 25 Ιανουαρίου 2017. Ειδικότερα ο Αδαμάντιος Πολέμης υπέγραψε "letter of intent" για την κατασκευή 4+1 δεξαμενοπλοίων τύπου VLCC που είναι τα μεγαλύτερης χωρητικότητας τέτοιου τύπου πλοία, συνολικής αξίας 340 εκατομμυρίων δολαρίων.
Ο στόλος της εταιρείας περιλαμβάνει 19 δεξαμενόπλοια και 13 φορτηγά πλοία. Η πτώση των τιμών για νεότευκτα πλοία οδήγησε τον Έλληνα πλοιοκτήτη να κάνει στροφή στην επιχειρηματική πολιτική που ακολουθούσε. Ενώ μέχρι τώρα αγόραζε μεταχειρισμένα πλοία, πλέον περνάει σε νεότευκτα. Είναι χαρακτηριστικό ότι είχε εννέα δεξαμενόπλοια, ναυπηγημένα μεταξύ 1999 και 2002. Τώρα όμως στοχεύει στη μείωση του μέσου όρου ηλικίας του στόλου του. Εκτός από τις ναυπηγήσεις ο Αδ. Πολέμης προχώρησε στη ναυπήγηση ενός ακόμη νεότευκτου δεξαμενόπλοιου VLCC, το οποίο ναυπηγείται για λογαριασμό εταιρείας μη ελληνικών συμφερόντων με έδρα τη Σιγκαπούρη.
Από το 2014, όταν ο Αδαμάντιος χώρισε «ειρηνικά» τα επιχειρηματικά του τσανάκια με τον αδελφό του Σπύρο, για να εξασφαλίσουν τα παιδιά τους και να μην δημιουργηθούν, αργότερα, προβλήματα με το μοίρασμα της επιχείρησης, έχει εξαπολύσε μπαράζ επενδύσεων σε αγορές και ναυπηγήσεις πλοίων προσθέτοντας στον στόλο του 19 κομμάτια.
Μετά το «διαζύγιο» του 2014, η οικογενειακή εταιρεία Polembros που σημαίνει αδελφοί Πολέμη –Polemis Brothers- έμεινε στον Σπύρο ενώ ο Αδαμάντιος έριξε το βάρος στη New Shipping την οποία είχε συστήσει από το 2005.
Ο Σπύρος είναι ο πρωτότοκος. Γεννήθηκε στην Άνδρο τα 1944 και ο Αδαμάντιος το 1949 στην Αθήνα όπου μεγάλωσε. Τα δύο αδέλφια πήγαν σχολείο στην Αθήνα και στη συνέχεια έκαναν τις σπουδές τους στην Αμερική.
Παράλληλα με τις σπουδές τους, δούλευαν στα γραφεία της οικογενειακής ναυτιλιακής επιχείρησης, στη Νέα Υόρκη. Ο Αδαμάντιος έγινε μηχανολόγος. Επέστρεψαν και οι δύο στην Ελλάδα όπου έκαναν τη στρατιωτική τους θητεία στο Πολεμικό Ναυτικό. Στη συνέχεια, πρώτα ο Σπύρος, το 1972 και τρία χρόνια αργότερα, ο Αδαμάντιος φεύγουν για το Λονδίνο όπου εγκαταστάθηκαν οικογενειακώς.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.