23 Αυγ 2016

Το όραμα του «one belt, one road»


Η κινεζική πρωτοβουλία «One Belt One Road» εκδηλώθηκε το 2013, σχεδόν 580 χρόνια από το σωτήριο έτος 1.433, έτος κατά το οποίο, όπως λέγεται, με απόφαση των κινεζικών αυτοκρατορικών αρχών, καταστράφηκαν ή αφέθηκαν να καταστραφούν όλα τα πλοία του στόλου ως ενέργεια που σηματοδοτούσε τη στρατηγική απόφαση στροφής της Κίνας στο εσωτερικό, μετά από μία μεγάλη περίοδο ανάπτυξης του διεθνούς εμπορίου.
Οι ιστορικοί εξακολουθούν ακόμη να προβληματίζονται πώς θα ήταν ο κόσμος αν η τότε κινεζική ηγεσία δεν υλοποιούσε την πολιτική της εσωστρέφειας και απομονωτισμού. Επίσης αδυνατούν να εξηγήσουν πλήρως τι οδήγησε τους Κινέζους αξιωματούχους της εποχής σε αυτή την απόφαση, ιδιαίτερα όταν από τις αρχές του 1.400 είχαν δημιουργήσει έναν στόλο με πολλά πλοία, ιδιαίτερα μεγάλου μεγέθους για την εποχή, υπό τη διοίκηση του ναυάρχου Zheng He, ο οποίος πραγματοποίησε επτά μεγάλα ταξίδια πριν από την απόφαση να απομονωθεί η Κίνα από τον έξω κόσμο.
Χρειάστηκαν έξι αιώνες σχεδόν για να επιστρέψει δυναμικά η Κίνα στην παγκόσμια αγορά. Αυτή η επιστροφή σηματοδοτήθηκε με την ένταξή της το 2001 έπειτα από 15 χρόνια διαπραγματεύσεων στον Παγκόσμιο Οργανισμού Εμπορίου.
Το όραμα του «one belt, one road»
Η ανάληψη του μετοχικού ελέγχου του ΟΛΠ από την Cosco θα δώσει νέο αέρα και στα σχέδια της κινεζικής κυβέρνησης για την υλοποίηση του China-Europe LandSea Express Line, φέρνοντας την Κίνα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη ένα βήμα πιο κοντά. Το project της COSCO στον Πειραιά υπηρετεί ως το «κεφάλι του δράκου», όπως λένε οι Κινέζοι, κάτι που έχει ηγετικό χαρακτήρα. Ο σιδηρόδρομος Ουγγαρίας-Σερβίας, ο οποίος συνδέει τη Βουδαπέστη με το Βελιγράδι, η κατασκευή του οποίου ξεκίνησε πέρυσι, πρόκειται να ολοκληρωθεί το 2017. Αυτός ο νέος σιδηρόδρομος μαζί με το λιμάνι του Πειραιά θα αποτελέσουν το ευρωπαϊκό κομμάτι της China-Europe LandSea Express Line
Η γραμμή αυτή είναι μέρος της στρατηγικής πρωτοβουλίας «one belt, one road», η οποία υλοποιείται ήδη και βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σημείο. Είναι ενδεικτικό ότι την προηγούμενη Τετάρτη ο ίδιος ο πρόεδρος της Κίνας, Xi Jinping, συμμετείχε σε σύσκεψη ανώτατων κρατικών και κομματικών αξιωματούχων στο Πεκίνο, όπου συζητήθηκε η πορεία της πρωτοβουλίας.
Όπως ανακοίνωσε ο Κινέζος πρόεδρος, περισσότερες από 100 χώρες και διεθνείς οργανισμοί έχουν συμμετάσχει στην πρωτοβουλία «Belt και Road». Η Κίνα έχει υπογράψει συμφωνίες με περισσότερες από 30 χώρες που περιλαμβάνει το σχέδιο και με περισσότερες από 20 χώρες που έχουν βιομηχανική συνεργασία με την Κίνα. Η πρόοδος και τα αποτελέσματα του «One belt, One road» είναι μεγαλύτερα από τα αναμενόμενα. Ο ίδιος τόνισε ότι σε μία περίοδο που η ανάπτυξη της παγκόσμιας οικονομίας είναι υποτονική, η πρωτοβουλία θα συμβάλει στη σταθεροποίηση της παγκόσμιας οικονομίας μέσω της συνεργασίας του βιομηχανικού δυναμικού μεταξύ της Κίνας και των χωρών κατά μήκος των οδών, για να προωθήσει την εκβιομηχάνιση και τον εκσυγχρονισμό τους, καθώς και τη βελτίωση των υποδομών τους.
Ωστόσο, όπως σημειώνουν τα διεθνή μέσα ενημέρωσης, η κινεζική πρωτοβουλία δεν αντιμετωπίζεται από όλα τα κράτη με ιδιαίτερη θέρμη.
ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.