«Ο καλός ο καπετάνιος στη φουρτούνα φαίνεται» αναφέρει μία παροιμία και μία άλλη ότι «αν θες να πας γρήγορα πήγαινε μόνος σου. Αν θες να πας μακριά, πήγαινε με παρέα».
Πάνω σε αυτές τις γραμμές και μέσα σε ένα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον, με την κρίση να έχει λάβει παγκόσμιες διαστάσεις που πλήττουν και τη ναυτιλιακή βιομηχανία, Έλληνες και Αμερικάνοι αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους δημιουργώντας μία ισχυρή ναυτασφαλιστική εταιρεία η οποία στοχεύει να πρωταγωνιστήσει. Είναι επιχειρηματική κίνηση στρατηγικής σημασίας.
Πρόκειται για την American Hellenic Hull Insurance Company (AHHIC) Ltd που θα δραστηριοποιείται σε όλα τα διεθνή ναυτιλιακά κέντρα.
Οι κυπριακές Αρχές ενέκριναν την άδεια λειτουργίας της, και αρχίζει άμεσα την παροχή ασφαλιστικών υπηρεσιών. Η εταιρεία δημιουργήθηκε στα τέλη του 2015 στην Κύπρο και αποτελεί σύμπραξη μεταξύ του πανίσχυρου American P&I Club και της ελληνικών συμφερόντων Hellenic Hull Management , στην οποία συμμετείχαν και γνωστά ελληνικά εφοπλιστικά ονόματα. Σκοπός της είναι η κάλυψη όλων των κινδύνων σκάφους και μηχανής των πλοιοκτητών διεθνώς. Είναι η πρώτη ναυτασφαλιστική εταιρεία στην περιοχή της, που πληρoί όλες τις προϋποθέσεις φερεγγυότητας της Eυρωπαϊκής οδηγίας Solvency II.
Τη λειτουργία και διαχείριση της νέας εταιρείας ανέλαβε η Hellenic Hull Management, με Διευθύνοντα Σύμβουλο τον Ηλία Τσακίρη και με πιστοποιημένα και έμπειρα στελέχη.
«Πρόκειται για ένα project που ο Πειραιάς το συζητούσε τα τελευταία πενήντα χρόνια, αλλά για κάποιο λόγο πάντα έβρισκε προσκόμματα η υλοποίησή του. Έχουμε μιλήσει αμέτρητες ώρες για την ανάγκη αυτός ο τόπος να αποκτήσει την δικιά του ναυτασφαλιστική αγορά. Είμαι περήφανος για το ότι οι Έλληνες πλέον απέκτησαν την αγορά που πάντα επιθυμούσαν» επισημαίνει ο Ηλίας Τσακίρης:
«Από φοιτητής στο πανεπιστήμιο είχα μια συνεχή και βασανιστική απορία, πως είναι δυνατόν η μεγαλύτερη ναυτιλία του κόσμου με τους ποιοτικότερους ναυτικούς του κόσμου να μην έχει α) έναν αναγνωρισμένο νηογνώμονα και β) μια αντίστοιχη ναυτασφαλιστική αγορά. Η πρώτη σοβαρή προσπάθεια ναυτασφάλισης στην περιοχή μας, το Hellenic Hull Mutual, για να φτάσουμε σήμερα στον πρώτο fixed premium (σταθερού ασφαλίστρου) ναυτασφαλιστή και συνάμα πλήρως αναγνωρισμένο με το καθεστώς φερεγγυότητας Solvency II».
Αναφερόμενος στους Αμερικάνους ο Ηλίας Τσακίρης επισημαίνει:
«Χρειάστηκαν δεκαοκτώ μήνες σκληρής, εξαντλητικής δουλειάς για να κλειστεί η συμφωνία με το American P&I Club. Οι Αμερικάνοι είναι σύμμαχοί στην προσπάθειά μας να αποκτήσουμε τον πρώτο παγκόσμιο ναυτασφαλιστή.
Το American P&I δεν είναι ένα οποιοδήποτε Club. Είναι ένας οργανισμός που πάνω απ' όλα αγαπάει την Ελλάδα, αγαπάει την Κύπρο μας και το δείχνει έμπρακτα κάνοντας αυτή την σημαντική επένδυση.
Ο συνδυασμός του ελληνικού φιλότιμου και της αμερικανικής επιχειρηματικότητας αποτελεί το εχέγγυο ότι η American Hellenic είναι εδώ για να υπηρετεί με συνέπεια εσάς πάνω απ' όλα και κατ' επέκταση την υψηλού επιπέδου πελατεία σας».
Για το εύρος δραστηριότητας της ναυτασφαλιστικής εταιρείας ο Διευθύνων Σύμβουλός της δηλώνει:
«Η American Hellenic θα δραστηριοποιείται σε παγκόσμιο επίπεδο, χωρίς κανένα γεωγραφικό περιορισμό και θα προσφέρει ασφαλίσεις σκάφους και μηχανής (Hull and Machinery), μαζί με όλες τις παρεπόμενες καλύψεις π.χ. War risks (πολεμικοί κίνδυνοι).
Είναι σαφές ότι η American Hellenic είναι ένας ασφαλιστής σταθερού ασφαλίστρου, κοινώς fixed premium.
Μιλώντας σε γενικές γραμμές, για τον πρώτο χρόνο, θα αναλαμβάνουμε κινδύνους κατά κύριο λόγο μέχρι δέκα εκατομμύρια. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις μπορεί και παραπάνω. Για War Risks η ανάληψη του κινδύνου φθάνει τα 50 εκατομμύρια » και προσθέτει: «Τα πλοία που θα μπορούμε να δεχθούμε θα πρέπει να έχουν 1) αναγνωρισμένους νηογνώμονες (π.χ. IACS) και 2) λευκές σημαίες.
Δεν θα μπορούμε να δεχθούμε α) εταιρεέις με ένα πλοίο, εκτός εάν βρίσκονται σε διαδικασία επέκτασης και β) πλοία ηλικίας μεγαλύτερης των 18 ετών, εκτός εάν υπάγονται σε νεότερο στόλο.
Όπως αντιλαμβάνεστε, τα παραπάνω κριτήρια είναι μόνο για ποντοπόρα πλοία, για ακτοπλοΐα ειδικού σκοπού».
Στην συνέχεια κάνει λόγο γα την τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθηθεί: «Δεν σκοπεύουμε εφόσον ηγούμεθα να επιβαρύνουμε τους ασφαλισμένους μας ή τις αγορές που μας ακολουθούν με αναίτια και αμφισβητούμενα έξοδα, όπως κάνουν αρκετοί ανταγωνιστές μας. Υποσχόμαστε για πληρωμές έναντι λογαριασμού «payments on account» μέσα σε μία έως δύο εβδομάδες και εξόφληση οριστικής απαίτησης «final claim» μέσα σε τέσσερις εβδομάδες. Ανακοινώνουμε επίσης την δημιουργία 24ωρης τηλεφωνικής γραμμής, για οποιοδήποτε ζήτημα σχετικά με ζημιές ήθελε προκύψει».
Φερεγγυότητα ΙΙ
Είναι η πρώτη ναυτασφαλιστική εταιρεία στην περιοχή της, που πληρoί όλες τις προϋποθέσεις φερεγγυότητας της Eυρωπαϊκής οδηγίας Solvency II (Φερεγγυότητας ΙΙ):
«Ο ρόλος των οικονομικών υπηρεσιών της εταιρείας είναι αναβαθμισμένος , καθώς το Solvency II πρώτιστα επηρεάζει αυτή τη διεύθυνση.
«Ο ρόλος των οικονομικών υπηρεσιών της εταιρείας είναι αναβαθμισμένος , καθώς το Solvency II πρώτιστα επηρεάζει αυτή τη διεύθυνση.
Solvency II δεν είναι μόνο κεφαλαιακή επάρκεια απαραίτητη για να καλύψουμε τις όποιες υποχρεώσεις μας ως εταιρεία. Σημαίνει επίσης απόλυτη συμμόρφωση με τις Οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σημαίνει πολιτικές και διαδικασίες.
Αρχίζοντας από τις πολιτικές και τις διαδικασίες, για τα claims, ως παράδειγμα, έστω κι αν ένα χαρτί δεν προσκομιστεί, η πληρωμή της απαίτησης διατρέχει τον κίνδυνο να καθυστερήσει. Αν κι εφόσον στο πρωτόκολλο αναδοχής κινδύνου, ένα πλοίο δεν ταιριάζει τότε απλά δεν ασφαλίζεται» υπογραμμίζει ο Ηλίας Τσακίρης.
Στόχος τα 2.500 πλοία
Στη συνέχεια ο Ηλίας Τσακίρης αναφέρεται στον δικό του ρόλο στο νέο εγχείρημα.
«Είμαι επιφορτισμένος με τον στρατηγικό σχεδιασμό και εκτέλεση του business plan της American Hellenic.
Στόχος μας είναι έως το 2020 να έχουμε δημιουργήσει έναν πυρήνα 2.500 πλοίων, όσο το δυνατόν πιο ομοιογενή στην ασφαλιστική τους συμπεριφορά, αποφεύγοντας έτσι τις απότομες μεταβολές. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα σταθερό αντασφαλιστικό κόστος και σταθερή κερδοφορία.
Για να πετύχουμε αυτό τον στόχο, σκοπεύουμε να χρησιμοποιήσουμε όλο το δίκτυο του American P&I Club σε όλο τον κόσμο, και πιο συγκεκριμένα:
μέσω της παρουσίας μας από τα γραφεία του Χονγκ Κονγκ, της Σαγκάης, του Λονδίνου και της Νέας Υόρκης.
Ταυτόχρονα, θα επιδιώξουμε εκτεταμένα road shows σε όλο τον κόσμο και θα αναλάβουμε δραστηριότητες κοινωνικού περιεχομένου, όπως υποτροφίες, χορηγίες, σεμινάρια. Επίσης σκοπεύουμε να συμμετέχουμε σε όλα τα διεθνή και εθνικά fora, όπως IUMI μέσω της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών της Κύπρου, του Ναυτικού Επιμελητηρίου Κύπρου και πολλά άλλα.
Με αυτές τις ενέργειες, θα διευρύνουμε το πελατολόγιό μας σε όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου, χωρίς όμως να νοθεύουμε το κύριο κριτήριό μας που είναι να ασφαλίζουμε ανθρώπους και όχι πλοία, διότι πεποίθησή μας είναι ότι ένα πλοίο είναι τόσο καλό όσο και ο διαχειριστής του».
Τhe American Club
Ο Πρόεδρος του American P&I Club, κ. Arnold Witte δήλωσε πρόσφατα: "Ευχαριστώ τις ομάδες των δύο εταιρειών που εργάστηκαν σκληρά για τη δημιουργία του American Hellenic Hull, αλλά πάνω απ' όλα τον ελληνικό και διεθνή εφοπλισμό για την άμεση, έμπρακτη στήριξή του."
Το American Steamship Owners Mutual Protection and Indemnity Association, Inc. (the American Club) ιδρύθηκε στην Νέα Υόρκη το 1917. Είναι ο μόνος αλληλοασφαλιστικός οργανισμός αστικής ευθύνης πλοίων με έδρα στην Αμερική και έχει τα κεντρικά του γραφεία στην Νέα Υόρκη των ΗΠΑ. Τα τελευταία χρόνια το American Club, χτίζοντας πάνω στην αμερικανική φιλοσοφία, έχει προσεγγίσει με επιτυχία την παγκόσμια ναυτασφαλισιτκή αγορά παρέχοντας υψηλής ποιότητας υπηρεσίες σε διεθνές επίπεδο. Την καθημερινή διαχείριση του Club έχει η Shipowners Claims Bureau, Inc. με την έδρα στην Νέα Υόρκη. Με γραφεία στο Λονδίνο, τον Πειραιά, το Χονκ Κονγκ, την Σαγκάη και το Χιούστον, το Club βρίσκεται δίπλα στα μέλη του σε όλο τον κόσμο και προσφέρει τις υπηρεσίες του όπου και όποτε χρειαστεί, με δυνατότητα να επικοινωνεί σε πάνω από 11 γλώσσες, διαθέτοντας ένα παγκόσμιο δίκτυο συνεργατών. Το Club είναι μέλος του International Group, που αποτελείται από 13 αλληλοασφαλιστικούς οργανισμούς, οι οποίοι συλλογικά καλύπτουν την αστική ευθύνη πλοίων για περίπου το 90% του παγκοσμίου στόλου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.