Δραματική μείωση στις παραγγελίες νέων πλοίων έχει επιφέρει η υπερπροσφορά τονάζ στην παγκόσμια ναυτιλία και η αβεβαιότητα γύρω από τις προοπτικές ανάκαμψής της, ειδικά στην κατηγορία του ξηρού φορτίου.
Σύμφωνα με την VesselsValue, το α' εξάμηνο του 2016 οι παραγγελίες νέων πλοίων μειώθηκαν κατά 65% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2015 ενώ την ίδια στιγμή οι διαλύσεις πλοίων αυξήθηκαν κατά 10%. Ειδικότερα, το πρώτο μισό του 2016, τα διεθνή ναυπηγεία δέχθηκαν παραγγελίες για την κατασκευή 238 πλοίων έναντι 689 το αντίστοιχο διάστημα το 2015, ενώ τα πλοία που οδηγήθηκαν σε διάλυση αυξήθηκαν σε 428 από 388 πέρυσι.
Μειωμένες όμως εμφανίζονται και οι αγοραπωλησίες, με την αξία των πλοίων που άλλαξαν χέρια να ανέχεται σε 7,1 δισ. δολάρια, όταν το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι ήταν 14,8 δισ. δολ.
Σημαντικός παράγοντας για την επιβράδυνσης της παγκόσμιας ναυλαγοράς αποτελούν οι αβέβαιες προοπτικές ανάπτυξης της κινεζικής οικονομίας.
Μάλιστα, οι αναλυτές του Singapore Exchange (SGX) και της Moody's Japan K.Κ. εκτιμούν ότι οι προοπτικές για τους επόμενους 12 μήνες τουλάχιστον, παραμένουν αρνητικές και η ανάκαμψη της ναυτιλίας δεν θα επέλθει σύντομα, με ορισμένους να τοποθετούν την έναρξή της στα τέλη του 2017, και τους περισσότερους για μετά το 2018.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.