8 Αυγ 2016

Τα 15 συμπεράσματα για την Ελληνική Ακτοπλοία





Την πλήρη ακτινογραφία του κλάδου της ακτοπλοίας η οποία αποτελεί κομβικής αλλά και εθνικής σημασίας κλάδο για την πολυνησιακή Ελλάδαέκανε η εταιρεία χρηματοοικονομικών συμβούλων XRTC συμβάλλοντας στην αποκωδικοποίηση της επόμενης ημέρας.Ειδικότερα:


1. Σημειώθηκαν θετικά αποτελέσματα με επικίνδυνα μειωμένη κίνηση λόγω κρίσης και ανελαστικότητας των ναύλων

2. Η συνεχιζόμενη αύξηση αφίξεων των τουριστών δεν έχει ιδιαίτερα θετική επίδραση στην επιβατική κίνηση των ακτοπλοϊκών εταιρειών.

3. Η πτώση της τιμής του πετρελαίου είναι ο κύριος λόγος των θετικών οικονομικών αποτελεσμάτων των εταιρειών.

4. Ο αυξημένος ανταγωνισμός από τις αεροπορικές εταιρείες είναι ο σημαντικότερος λόγος μείωσης του μεταφορικού έργου της Ελληνικής ακτοπλοΐας πέραν της πορείας της Ελληνικής Οικονομίας. .

5. Μετά από 5 συναπτά έτη σωρευτικών ζημιών ύψους 935 εκατ.ευρώ  οι εταιρείες που εξετάζουμε κατέγραψαν λειτουργική κερδοφορία της τάξης των  170 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 56,4 εκατ. ευρώ.

6. Η πραγματική επιβατική κίνηση το 2015 εκτιμάται πως παρουσιάζει μείωση της τάξης του 7% αν δεν υπολογίσουμε τη μεταφορά των προσφύγων.

7. Η επιβολή περιορισμών στην κίνηση κεφαλαίων κατά τους δύο πιο σημαντικούς μήνες (Ιούλιο/Αύγουστο 2015) καθώς και το γενικότερο αρνητικό οικονομικό κλίμα απέτρεψε  τον εγχώριο τουρισμό από τη  χρησιμοποίηση ακτοπλοϊκών μέσων.

8. Οι μεγάλες ακτοπλοϊκές εταιρείες που απέμειναν είναι πλέον τέσσερις μετά την έξοδο της ΝΕΛ από τον κλάδο. Οι  τρεις εισηγμένες και η Hellenic Seaways.

9. Οι τάσεις συγχωνεύσεων συνεχίζονται προκειμένου οι εταιρείες να αντιμετωπίσουν τη διαρκή συρρίκνωση. Η κοινοπραξία ΑΝΕΚ-ATTICA συνεχίζεται στις γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής ενώ ο όμιλος Grimaldi συνεχίζει την προσπάθεια εξαγοράς της Hellenic Seaways μέσω των Μινωικών Γραμμών ελπίζοντας ότι η Τράπεζα Πειραιώς, που αποτελεί τον άλλον μεγαλομέτοχο της Hellenic Seaways, θα κηρύξει διαγωνισμό για τη διάθεση του ποσοστού ιδιοκτησίας της (39,5%)

10. Μικρότερες εταιρείες κατάφεραν να επιβιώσουν στο χώρο και να αυξήσουν το στόλο τους.

11. Η υψηλή ζήτηση για μεταφορές που δημιούργησε το προσφυγικό κύμα λειτουργεί αντίστροφα για την τουριστική κίνηση στα νησιά του ΒΑ Αιγαίου.

12. Η συνεχιζόμενη πτώση της κίνησης αποτελεί τροχοπέδη για πιθανή μείωση τιμών εισιτηρίων.

13. Οι εταιρείες εξακολουθούν να είναι υψηλού λειτουργικού κόστους και αυτό  τις κάνει ευάλωτες σε εξωγενής κινδύνους.

14. Η διαρκής μείωση της προσφοράς των μέσων για μεταφορά αγαθών και επιβατών στην Ελλάδα φτάνει σε ανησυχητικά επίπεδα.  Μετά την αποχώρηση των 13 πλοίων της ΝΕΛ, οι εισηγμένες εταιρείες και η Hellenic Seaways εξυπηρετούν την Ελληνική ακτοπλοϊκή αγορά με 45 πλοία των οποίων ο μέρος όρος ηλικίας εξακολουθεί να είναι ο χαμηλότερος ανάμεσα στις χώρες της ΕΕ.

15. Ο προσφερόμενος στόλος από τις τέσσερις εταιρείες  ουσιαστικά εξυπηρετεί το μεγαλύτερο μέρος της Ελληνικής ακτοπλοϊκής αγοράς. Η δυνατότητα του στόλου είναι πραγματικά μεγάλη αν κρίνουμε τόσο από το χαμηλό μέσο όρο ηλικίας του όσο και από το σύγχρονο σχεδιασμό του. Σίγουρο είναι ότι αν οι λιμενικές εγκαταστάσεις στη χώρα μας ήταν ανάλογες των χαρακτηριστικών του στόλου, η παραγωγικότητα των πλοίων και συνεπώς η εξυπηρέτηση των επιβατών θα ήταν πολύ πιο υψηλές.  Το ανησυχητικό στοιχείο της αγοράς είναι η έλλειψη κινήτρου για περαιτέρω ανανέωση του στόλου αλλά και η δυσκολία επίτευξης αυτής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.