Δύσκολες ώρες περνούν τα ναυπηγεία παγκοσμίως.
Σύμφωνα με την The Wall Street Journal περί των 1.000 πλοίων, ικανών να μεταφέρουν εμπόρευμα 52 εκατ. μετρικών τόνων θα κοπούν και θα πωληθούν σαν scrap φέτος. Αντίστοιχα οι πλοιοκτήτες έχουν παραγγείλει μόνο 293 νέα πλοία φέτος, ενώ έως πέρσι ο μέσος όρος αριθμού πλοίων που αγοράζονταν κάθε χρονιά ήταν στα 1.450 πλοία.
Ποιος είναι ο λόγος; Η μικρή ανάπτυξη της οικονομίας στην Ευρώπη και η επιβράδυνση της ανάπτυξης της κινεζικής.
Η υπερπροσφορά πλοίων δεν δίνει άλλη επιλογή στους εφοπλιστές από το να τα ανακυκλώσουν. Συνήθως η ανακύκλωση ενός στόλου γίνεται κάθε τριάντα χρόνια, όμως τώρα έχει πέσει ο χρόνος ανά 15 έτη.
«Αν πάμε πέντε χρόνια πίσω, η ζήτηση ήταν σε υψηλούς ρυθμούς. Ο αριθμός των πλοίων που αγοράζονταν ήταν ανεβασμένος ειδικά τα έτη 2012, 2013, 2014», αναφέρει ο Sean Monahan, ειδικός σε θέματα ναυτιλίας της AT Kearney.
«Τώρα γενικώς η ζήτηση έχει μείνει αμετάβλητη και σε πολλές περιπτώσεις σημειώνει πτώση. Υπάρχουν πολλά πλοία που ή είναι δεμένα στα λιμάνια ή έχουν γίνει scrap», αναφέρει.
Σύμφωνα με τον Monahan η πτώση της ζήτησης παγκοσμίως οδήγησε πολλούς εφοπλιστές σε "οικονομικά θέματα" ενώ η μείωση του εμπορίου μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας δείχνει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η ναυτιλία.
Ο Monahan βλέπει να διατηρείται παρόμοια η κατάσταση για τα επόμενα 2-3 χρόνια, πριν σημειώσει πάλι άνοδο στον αριθμό των πλοίων προς κατασκευή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.