«Η αγορά έχει αρχίσει και φερµάρει». Τη φράση αυτή
χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο οι
παροικούντες τη ναυτιλιακή Ιερουσαλήμ. Και αυτό γιατί ο δείκτης της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου έχει ξεπεράσει
τις 700 µονάδες με αποτέλεσμα όλα τα πλοία καλύπτουν τα λειτουργικά τους
έξοδα.
«Η άνοδος της αγοράς
οφείλεται στην αναµενόµενη αύξηση της ζήτησης για σιτηρά αλλά και στην αύξηση
της ζήτησης από την Κίνα για σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα . Ο δέικτης της ναυλαγοράς BDI - προς τα τέλη Ιουλίου και πιο
συγκεκριμένα στις 21 Ιουλίου, είχε
κλείσει στις 726 µονάδες µε κάποιες διαφοροποιήσεις στους επιµέρους δείκτες.
Από τις 21 Ιουλίου ο BDI ξεκίνησε µία πτωτική πορεία µέχρι τις 9 Αυγούστου όπου
έκλεισε στις 631 µονάδες και από τότε έχει αρχίσει και παρουσιάζει µία ελαφριά
ανοδική πορεία» επισημαίνουν οι αναλυτές
τους διεθνούς ναυλομεσιτικού οίκου G.Moundreas SΑ:
« Σαφέστατα και δεν µπορούµε να µιλήσουµε για «φερµάρισµα»
της αγοράς, εκτός αν συγκρίνουµε την σηµερινή κατάσταση µε αυτή στα µέσα
Φεβρουαρίου όπου ο δείκτης είχε κλείσει σε ιστορικό χαµηλό, στις 290 µονάδες.
Είναι γεγονός πως από τότε µέχρι σήµερα ο δείκτης έχει αυξηθεί κατά 150%
περίπου, αλλά αυτό δεν σηµαίνει ότι έχουµε βγει από το «τέλµα». Το πρόβληµα
συνεχίζει και παραµένει η υπέρ-προσφορά πλοίων, χωρίς όµως να αγνοούµε και την
κατά γενική οµολογία πτώση της ζήτησης στο σύνολο της. Αν αυτές οι 2 µεταβλητές
δεν «εξυγιανθούν» τότε η διάρκεια της ιδιαίτερα µετριοπαθούς αγοράς, µε τις
όποιες διακυµάνσεις στο ενδιάµεσο, θα χαρακτηρίσει όπως όλα δείχνουν το µοτίβο
των επόµενων, ενδεχοµένως, αρκετών µηνών και µε το outlook να παραµένει
αρνητικό».
Όσο αφορά στα Capes,
που είναι τα μεγαλύτερα φορτηγά πλοία που πλέουν στη θάλασσα, η υπέρ-προσφορά χωρητικότητας συνεχίζει να
ταλανίζει τον κλάδο, ενώ η ζήτηση στον
Ατλαντικό παραµένει αναιµική. Αντιθέτως στον Ειρηνικό, λόγω του σιδηρομεταλλεύματος βρίσκεται σε ικανοποιητικά επίπεδα.
«Για να µην υπάρξει πτωτική µεταβολή στα έσοδα των Capes,
απαραίτητη προϋπόθεση είναι η ζήτηση να παραµείνει σταθερή, ιδιαίτερα στην
πλευρά του Ειρηνικού, αλλά την τελευταία εβδοµάδα παρατηρείται ότι τα έσοδα
παρουσιάζουν πτωτική τάση, τη στιγµή που τα Bunkers αυξάνονται» επισημαίνουν οι
αναλυτές του G.Moundreas SA:
« Σχετικά µε τα Handymax και τα Supramax, οι αναµενόµενες,
ήδη καθυστερούµενες (Postponed / Slippage), παραγγελίες θα λειτουργήσουν
αρνητικά στα έσοδα τους το επόµενο διάστηµα, µε το καίριο ερώτηµα να είναι πότε
αυτές οι παραγγελίες θα πέσουν στο νερό. Εκτιµάται ότι το 1 ο εξάµηνο του
έτους, το Slippage Rate των παραγγελιών για τα Supramax ήταν περίπου στο 56%
και για τα Handysize στα 49%, ενώ συνεχίζει και ακούγεται ότι η πρακτική αυτή
καλά κρατεί και συνεχίζεται. Το γεγονός πάντως είναι ότι όταν αυτά τα πλοία
αρχίσουν να πέφτουν στην αγορά θα επηρεάσουν πτωτικά και τα ηµερήσια έσοδα του
κλάδου. ` Αν η αγορά ακολουθήσει την ίδια πορεία µε το 2015, τότε ο Σεπτέµβριος
αναµένεται να κινηθεί περίπου στα ίδια επίπεδα µε τα τρέχοντα ενώ πτωτικά θα
κινηθεί καθ’ όλη τη διάρκεια του τελευταίου τριµήνου».
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.