Το αρνητικό ρεκόρ όλων των εποχών έσπασε ο δείκτης της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου την περασμένη Παρασκευή γεμίζοντας ανησυχία την αγορά για το άμεσο μέλλον αφού οι ζημιές που γράφουν οι ναυτιλιακές εταιρείες τόσο οι εισηγμένες όσο και οι ιδιωτικές είναι μεγάλες. Ειδικότερα έπεσε κάτω από το ιστορικό χαμηλό των 509 μονάδων της 18ης Φεβρουαρίου του 2015 και έκλεισε στις 498 µονάδες, Μέσα στην εβδομάδα αυτή όμως προσπάθησε να ανακάμψει και σήμερα έκλεισε με συν 18, στις 549 μονάδες
Το 2015 είναι η χρονιά που ο BDI έσπασε δύο φορές το ιστορικό χαµηλό.
«Το 2015 όµως εκτός από την χρονιά που ο BDI έσπασε 2 φορές το ιστορικό χαµηλό του, χαρακτηρίζεται και η χρονιά που δεν επαληθεύτηκε η κυκλικότητα του δείκτη, όπου το τελευταίο τρίµηνο του έτους η αγορά παρουσιάζει ανοδική τάση αλλά και η χειρότερη χρονιά των τελευταίων 7 ετών, δηλαδή από το 2009 έως και σήµερα, αναφορικά µε τον ετήσιο µέσο όρο των ηµερησίων εσόδων (Trip Charter)» επισημαίνει σε ανάλυσή του ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas Sa:
« Είναι χαρακτηριστικό ότι έως τώρα, βάσει του ετήσιου µέσου όρου ηµερησίων εσόδων (Trip Charter), η χειρότερη χρονιά για τον κλάδο των πλοίων µεταφοράς ξηρού φορτίου ήταν το 2012 καθώς ο ετήσιος µέσος όρος ηµερησίων εσόδων(Trip Charter) τη χρονιά αυτή για τα Capes ήταν 7.090 δολάρια, για τα Panamax 7.544, για τα Supramax 9.022 και για τα Handysize στα 7.972. Συγκρίνοντας τα έσοδα του 2012 µε τον έως τώρα µέσο όρο των ηµερησίων εσόδων (Trip Charter) για το 2015, διαπιστώνουµε ότι τα Capes βρίσκονται στα ίδια επίπεδα, τα έσοδα των Panamax είναι µειωµένα κατά 24,75% στα 5.677 δολάρια την ηµέρα, των Supramax είναι µειωµένα κατά 24,84% στα 6.781 την ηµέρα και των Handysize µειωµένα κατά 29,36% στα 5.632 την ηµέρα, καθιστώντας την φετινή χρονιά, την χειρότερη των τελευταίων 7 ετών» και προσθέτει:
«Από τις αρχές του 2009 έως και τις αρχές του 2105 τα πλοία µεταφοράς φορτίου σε DWT αυξήθηκαν κατά 81% περίπου, από τους 417,862 εκ. DWT στους 757,609 εκ. DWT. Από τις αρχές του 2012 έως και τις αρχές του 2015 η αύξηση ήταν της τάξης του 24% περίπου, από τους 611,454 εκ. DWT στους 757,609 εκ. DWT. Για το 2015, από τον Ιανουάριο µέχρι και τις 20 Νοεµβρίου η αύξηση είναι στους 18,839 εκ. DWΤ δηλαδή περίπου 2,5% από τους 757,609 εκ. DWT στους 776,448 εκ. DWT. Ο συνδυασµός της σωρευτικής αύξησης του τονάζ µε την ιδιαίτερα µετριοπαθή ανάπτυξη της Παγκόσµιας οικονοµίας και του Εµπορίου είναι οι κύριοι λόγοι για την σηµερινή και όπως όλα δείχνουν και για το 1ο εξάµηνο του 2016, αρνητική εικόνα της αγοράς».
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.