Tην άμεση χρηματοδότηση με ποσό ύψους 400.000 ευρώ των μελετών για την «Ολοκλήρωση σύνδεσης 6ης Προβλήτας Λιμένος Θεσσαλονίκης με τον αυτοκινητόδρομο Π.Α.Θ.Ε. και την Εγνατία Οδό», αποφάσισε η διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ. Οι μελέτες αποτελούν προϋπόθεση για την οριστική ένταξή του στο επιχειρησιακό πρόγραμμα 2014-2020 και τη χρηματοδότησή του από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και θα τα εκπονήσει η «Εγνατία Οδός ΑΕ».
Όπως επισημάνθηκε σε κοινή συνέντευξη Τύπου, παραχώρησαν σήμερα η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» και η ΟΛΘ ΑΕ, με αφορμή το σύμφωνο συνεργασίας για το έργο, η ολοκλήρωση του έργου, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 35 εκ. ευρώ, καθυστερεί εδώ και χρόνια, προκαλώντας προβλήματα στην οδική σύνδεση του Λιμένος και την εξυπηρέτηση των διερχόμενων φορτηγών και κυκλοφοριακή συμφόρηση τις ώρες αιχμής.
Ο αντιπρόεδρος του ΔΣ, Κώστας Μέλλιος, τόνισε πως το έργο είναι απόλυτη προτεραιότητα της διοίκησης της εταιρίας και η συμφωνία συνιστά σημαντική εξέλιξη για το μέλλον του Λιμένα και της πόλης.
Από την πλευρά του, ο εντεταλμένος σύμβουλος της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», Γιώργος Κολλιόπουλος, επεσήμανε ότι η χρηματοδότηση της μελέτης δίνει τη δυνατότητα επίσπευσης του έργου. Όπως ανέφερε, τα τεύχη δημοπράτησης θα είναι έτοιμα μέχρι τον Ιούνιο και οι εργασίας μπορούν να ολοκληρωθούν το αργότερο μέσα σε τρία χρόνια.
Το ιστορικό και τις τεχνικές προδιαγραφές του έργου ανέλυσε το μέλος του Δ.Σ. της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», Δημήτρης Ρούτος, ο οποίος διευκρίνισε ότι η μελέτη αφορά στην κατασκευή περίπου 600 μέτρων που έμειναν ημιτελή από τον οδικό άξονα συνολικού μήκους περίπου τριών χιλιομέτρων.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Δημήτρης Μακρής, αναφέρθηκε εκτενώς στα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο Λιμένας Θεσσαλονίκης λόγω της ανεπάρκειας του οδικού δικτύου, τα οποία, όπως είπε, θα επιδεινωθούν μετά την ολοκλήρωση του κόμβου Κ16 και την αύξηση του αριθμού των φορτηγών που κινούνται από και προς το λιμάνι τα επόμενα χρόνια. Ο ίδιος τόνισε πως η ολοκλήρωση του έργου θα καλύψει και τις μελλοντικές ανάγκες και θα δώσει προστιθέμενη αξία στο Λιμένα και στην πόλη.Οδική
σύνδεση του 6ου προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον αυτοκινητόδρομο Π.Α.Θ.Ε
Ιστορικό
Με τις
ΔΜΕΟ/α/3045/23-12-99 και Δ1β/ο/10/8/27-2-01 Υπουργικές Απόφασεις μεταβιβάστηκε στην «Εγνατία Οδό ΑΕ» η
αρμοδιότητες διαχείρισης των μελετών και της κατασκευής του έργου «Οδική Σύνδεση 6ου προβλήτα Λιμένα
Θεσσαλονίκης με τον αυτοκινητόδρομο Θεσσαλονίκης-Κατερίνης».
Στα πλαίσια των ως άνω
αρμοδιοτήτων η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» ανέλαβε, αφενός την ολοκλήρωση της
εργολαβίας μελέτης - κατασκευής του ενός κλάδου της σύνδεσης σε μήκος 1.855μ.
με αφετηρία το λιμάνι που είχε ανατεθεί στην Κ/Ξ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ Α.Ε. – ΕΛΛΗΝΙΚΗ
ΤΕΧΝΟΔΟΜΙΚΗ Α.Ε. ύψους 11,15 εκ € τον Μάρτιο του 1998 από την ΔΔΕ/ΠΚΜ και αφετέρου την ολοκλήρωση των μελετών και
την επίβλεψη της κατασκευής του υπόλοιπου τμήματος μήκος 1.150 μ
Τον Φεβρουάριο 2002 ολοκληρώθηκε η κατασκευή τμήματος 1.460μ
οδογέφυρας μονού κλάδου (έως τον σωληνοδιάδρομο της ΕΚΟ) και τμήμα οδοποιίας
395μ με αφετηρία το λιμάνι και αποδόθηκε στην κυκλοφορία το πρώτο υποτμήμα από
0+000 έως 1+350 με την κατασκευή προσωρινής σύνδεσης με την οδό Καλοχωρίου.
Μετά την ολοκλήρωση των απαιτούμενων μελετών της οδογέφυρας
από την χθ 1+460 έως την σύνδεση με τον ΠΑΘΕ (μήκος 1.150μ) η «Εγνατία Οδός
Α.Ε.» ανάθεσε το έργο ολοκλήρωσης του 2ου
υποτμήμταος της Α φάσης, προϋπολογισμού μελέτης 35.700.000,00€, στη μειοδότρια
εταιρία «ΒΙΟΤΕΡ Α.Ε.» με μέση τεκμαρτή έκπτωση 26,83%. Η σύμβαση με την ανάδοχο
εταιρία υπογράφηκε την 27/12/2006 με συνολική συμβατική δαπάνη 26.149.088,00€
(με ΦΠΑ).
Λόγω αδυναμίας
ολοκλήρωσης του έργου από την αρχική ανάδοχο στις 17.05.2013 υπεγράφη η σύμβαση
υποκατάστασης της αρχικής αναδόχου από την ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε.
Στα πλαίσια των ως
άνω αναφερόμενων εργολαβιών κατασκευής μέχρι σήμερα έχουν κατασκευασθεί:
Στον δεξιό κλάδο:
·
Τμήμα
χθ 0+000- 1+855 (έως τον σωληνοδιάδρομο
της ΕΚΟ).
·
Συνδετήριος
δρόμος της οδογέφυρας με την οδό Καλοχωρίου (χθ 1+350).
·
Τμήμα
που αποτελείται από σύμμικτη κατασκευή μήκους 286μ. (χθ 1+854 – 2+140).
·
Τμήμα
με φορέα με προεντεταμένα προκατασκευασμένα δοκάρια σε μήκος 375μ (χθ 2+140 –
2+515).
·
Τμήμα
με φορέα με προεντεταμένα προκατασκευασμένα δοκάρια μέχρι την ανέγερση των
δικών, σε μήκος φορέα 124μ. (χθ 2+515 – 2+639).
·
Τμήμα
με φορέα με προεντεταμένα προκατασκευασμένα δοκάρια μέχρι την κατασκευή των
βάθρων, σε μήκος φορέα 231μ. (χθ 2+639-2+870).
Στον αριστερό κλάδο
(για την προσαρμογή από ΠΑΘΕ προς λιμάνι)
·
Τμήμα
με φορέα με προεντεταμένα προκατασκευασμένα δοκάρια μέχρι την κατασκευή των
βάθρων, σε μήκος φορέα 219μ. (χθ 2+518-2+738).
Για την ολοκλήρωση του έργου σύνδεσης του 6ου
προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον ΠΑΘΕ
καθώς και την αναβάθμιση του κόμβου σύνδεσης με την ευρύτερη περιοχή του
Καλοχωρίου απαιτούνται :
·
Η ολοκλήρωση της κατασκευής του δεξιού και αριστερού
κλάδου της οδογέφυρας με φορέα με
προεντεταμένα προκατασκευασμένα δοκάρια.
·
Η
κατασκευή του τμήματος της γέφυρας του δεξιού κλάδου με κιβωτοειδή φορέα σε
μήκος 134 μ. (γεφυρώνει ΠΑΘΕ) (χθ 2+870 -3+004).
·
Η
αναβάθμιση της σημερινής υφιστάμενης προσωρινής σύνδεσης (χθ 1+350) για τη
σύνδεση της ευρύτερης περιοχής Καλοχωρίου με τον ΠΑΘΕ και το Λιμάνι και στις
δύο κατευθύνσεις, η οποία υλοποιείται με τη δημιουργία νέου πλήρους κόμβου στην
ίδια θέση.
·
Η
μερική παραλλαγή του τοπικού δικτύου οδών εκατέρωθεν του αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ
για την αποκατάσταση της συνέχειας υφιστάμενων παράπλευρων οδών που αποκόπτονται και την σύνδεση του
Καλοχωρίου με την ΠΑΘΕ.
Προς τον σκοπό αυτό
η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» προγραμματίζει την ανάθεση και εκπόνηση των απαιτούμενων
μελετών, ενώ για την χρηματοδότηση των μελετών υπεγράφη μεταξύ της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» και του «Οργανισμού
Λιμένα Θεσσαλονίκης» σύμφωνο συνεργασίας στις 12.11.2015.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.