8 Νοε 2015

Σταθερά αρνητική παραµένει η κατάσταση στην αγορά των διαλύσεων

Ανάλυση
G.Moundreas SA

Η κατάσταση στην αγορά των διαλύσεων παραµένει σταθερά αρνητική, µε τις εµπλεκόµενες χώρες να µην µπορούν να ανταγωνιστούν τις χαµηλές τιµές του εισαγόµενου σιδήρου από την Κίνα αλλά και να µην έχουν λάβει και κανένα «προστατευτικό» µέτρο ώστε να αντιµετωπιστεί το πρόβληµα.
∆εν είναι λοιπόν υπερβολή να θεωρήσουµε ότι το τελευταίο τρίµηνο του έτους που ιστορικά είναι από τα πιο δυνατά, φέτος να καταλήξει να είναι από τα πιο άσχηµα, σε σηµείο µάλιστα όπου λόγω και της χαµηλής ναυλαγοράς οι πλοιοκτήτες να προτιµήσουν την λογική του Lay Up από την διάλυση. Στην Ινδία, η αγορά απλά δεν λειτουργεί καθώς τις τελευταίες 2 εβδοµάδες οι τιµές του σιδήρου έχουν σταθερή πτωτική πορεία, έχοντας µειωθεί κατά $ 20/LDT ενώ ταυτόχρονα και η ισοτιµία της ρουπίας δεν βοηθάει την όλη κατάσταση καθώς όλη την εβδοµάδα βρισκότανε πάνω από τις 65 ρουπίες προς το δολάριο. Το Μπαγκλαντές, είναι ίσως η µόνη αγορά που δείχνει κάποια αγοραστική διάθεση κυρίως για πλοία µεγαλύτερου τονάζ, όπως Capes και µάλιστα οι αγοραστές λόγω έλλειψης προσφοράς δεν διστάζουν να προσφέρουν και τιµές υψηλότερες από τις τρέχουσες ώστε να βελτιώσουν τον µέσο όρο κτήσης, καθώς τους προηγούµενους µήνες είχαν αγοράσει στο top της αγοράς. Το Πακιστάν, ακολουθώντας την Ινδία στα επίπεδα των τιµών έµεινε και αυτό εκτός αγοράς ενώ ταυτόχρονα και η υποτίµηση του νοµίσµατος του κατά 1% την προηγούµενη εβδοµάδα επιδείνωσε περαιτέρω την όλη κατάσταση. Η Κίνα, συνεχίζει και κάνει αυτό που κάνει καλά, δηλαδή την επιχορήγηση των κρατικών της εταιρειών και στην συνέχεια την εξαγωγή φθηνού σιδήρου στις «διαλύτριες» χώρες µε συνέπεια τα ανωτέρω αρνητικά αποτελέσµατα. Ο συνολικός αριθµός των διαλύσεων την τελευταία εβδοµάδα ήτανε 223,915 DWT περίπου, εκ των οποίων το 44% (98,478 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 56% (125,437 DWT) δεξαµενόπλοια, και το 0% (0 DWT) Containers. Οι τιµές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια κυµάνθηκαν ως εξής: ✏ Ινδία: Από $ 290 - $ 320 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια αντίστοιχα. ✏ Πακιστάν: Από $ 295 - $ 325 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια αντίστοιχα. ✏ Μπαγκλαντές: Από $ 300 - $ 330 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια αντίστοιχα ✏ Κίνα: Από $ 125 - $ 145 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.