Συνεχή αντεπίθεση στην ελληνική ακτοπλοϊκή αγορά αλλά και στην Αδριατική σήμανε ο Εμμάνουελ Γκριμάλντι από το λιμάνι της Βαρκελώνης, στο πλαίσιο του 19ου συνεδρίου «XIX EUROMED From Land to Sea».
Το σχέδιό του έχει διπλή κατεύθυνση. Την περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας του ιταλικού Ομίλου στην Αδριατική, όπου υπάρχει έντονος ανταγωνισμός με την κοινοπραξία Superfast-ANEK και την εξαγορά της Hellenic Seaways μέσω της αγοράς του πακέτου μετοχών που έχει η Tράπεζα Πειραιώς.
«Η μείωση της τιμής των καυσίμων κράτησε τους ανταγωνιστές μας στο παιχνίδι. Στο μέλλον θα εξαφανιστούν ή θα συγχωνευθούν» ήταν τα λόγια του στη διάρκεια της συνέντευξης τύπου, που παρέθεσε σε δημοσιογράφους από όλη την Ευρώπη, μετά την ολοκλήρωση των εργασιών του συνεδρίου. Η τοποθέτησή του έγινε με ιδιαίτερους λεκτικούς χειρισμούς:
«Οι μικροί ανταγωνιστές μας βρήκαν μία μάσκα οξυγόνου . Κάποιες εταιρείες που ήταν σε δύσκολη θέση ανέβαλαν τον θάνατό τους» και έσπευσε να προσθέσει: «Αυτό δεν αφορά μόνο την Ελλάδα αλλά όλους τους κλάδους της ναυτιλιακής βιομηχανίας, όπως τα φορτηγά τα κοντέινερς. Όμως οι εταιρείες αυτές δεν έχουν λεφτά για ανάπτυξη» και συμπλήρωσε:
«Δεν σταματάμε την ανάπτυξή του ομίλου και τη βελτίωση των πλοίων και των υπηρεσιών μας. Συνεχίζουμε τις ναυπηγήσεις πλοίων ακόμη και σε περιόδους που η τιμή των καυσίμων είναι χαμηλή.»
Απαντώντας σε ερώτηση του «b.s.» για τον ανταγωνισμό στην Αδριατική, με αφορμή την τοποθέτηση του, τόνισε:
« Δεν είμαστε κατά του ανταγωνισμού. Θέλουμε τον ανταγωνισμό και βγαίνουμε νικητές. Στον ανταγωνισμό υπάρχουν νικητές και χαμένοι. Και είμαστε ήδη νικητές γιατί μας επιλέγουν οι πελάτες μας. Οι εταιρείες που μεγαλώνουν κάθε χρόνο είναι η Grimaldi και η Minoan Lines.
Είμαστε ευχαριστημένοι και δεν πιστεύουμε ότι θέλουμε να αλλάξει αυτό. Είναι σημαντική η οργάνωση που έχουμε ως Όμιλος. Σε όποια γραμμή δραστηριοποιούμαστε σε Ελλάδα και Αδριατική έχουμε δύο ανταγωνιστές απέναντί μας. Όμως είμαστε ανταγωνιστικοί γιατί είμαστε αποτελεσματικοί, κάνουμε επενδύσεις, έχουμε πλοία με μεγάλη χωρητικότητα έχουμε περιορίσει την έκθεση στο δανεισμό και έχουμε κάνει οικονομίες κλίμακας. Επίσης, οι εργαζόμενοί μας πιστεύουν σε μας. Είναι ένα κοκτέιλ που μας κάνε πετυχημένους» και συμπλήρωσε με έναν λεκτικό ελιγμό:
«Δεν είναι στόχος να είμαστε μόνοι. Θέλουμε τον ανταγωνισμό και φυσικά θέλουμε να είμαστε κερδοφόροι» ενώ για την παρουσία του Ομίλου στην Ελλάδα υπογράμμισε:
«Στην Ελλάδα όπου δραστηριοποιούνται οι Μινωϊκές πάμε πολύ καλά. Η εταιρεία είναι ήδη κερδοφόρος, η μόνη επιβατηγός που επέστρεψε στα κέρδη. Ακόμη και πριν αγοράσουμε τις Μινωϊκές η εταιρεία δεν ήταν ποτέ κερδοφόρος και μάλιστα από το α' τρίμηνο του έτους, όπως συνέβη φέτος, το οποίο είναι παραδοσιακά δύσκολο. Στην Αδριατική πλησιάζουμε πλέον τα ποσοστά κίνησης που έχουμε στην Κρήτη όπου φθάνουν το 60% και 55% στα φορτηγά.»
Αναφερόμενος στον Όμιλο Grimaldi, υπογράμμισε ότι η κερδοφορία για το 2015 θα είναι μεγαλύτερη από πέρσι, όπου είχε φθάσει τα 207 εκατομμύρια ευρώ χωρίς όμως να πει κάποιο συγκεκριμένο ποσό αφού όπως υπογράμμισε «ακόμη είναι Οκτώβριος και έχουμε άλλους δύο μήνες μπροστά μας. Ακόμη δεν ξέρουμε. Αν ρωτήσεις έναν προπονητή ποδοσφαίρου αν θα κερδίσει το Τσάμπιονς Λίγκ κανείς δεν θα σου πει ότι θα το κατακτήσει. Ούτε ο προπονητής της Ρεάλ».
Η Αδριατική
Η ναυμαχία της Αδριατικής μεταξύ του Ομίλου Γκριμάλντι και της κοινοπραξίας ΑΝΕΚ-Superfast βρίσκεται στη σκληρότερη φάση της, την ώρα που η μεταφορική πίτα έχει μειωθεί κατά 50%.
Η αγορά τα τελευταία χρόνια έχει χάσει τους μισούς επιβάτες της και από τα τρία εκατομμύρια έπεσαν στο 1,5 εκατομμύριο, ενώ οι αριθμοί συνεχίζουν να διολισθαίνουν.
Ο ιταλικός Όμιλος δρομολόγησε δύο ακόμη πλοία στις γραμμές Πάτρας-Ιταλίας σε ένα «εξοπλιστικό κρεσέντο».
Εστιάζει την πίεσή του στη βόρεια Αδριατική δρομολογώντας δύο πλοία μεταφοράς οχημάτων στη γραμμή Πάτρα-Μπάρι-Ραβένα-Μαριέρα, κοντά στη Βενετία. Πρόκειται για τα "Eurocargo Trieste" και «Eurocargo Patrosso». Με την κίνηση αυτή οι Ιταλοί ασκούν πίεση στη Superfast στο Μπάρι και στην ΑΝΕΚ στη Βενετία.
Ο Όμιλος Γκριμάλντι ενώ πέρσι είχε πέντε καράβια στην Αδριατική αύξησε τον αριθμό τους σε επτά. Η κοινοπραξία ΑΝΕΚ-Superfast έχει έξι. Εκτός από τα δύο Eurocargo, έχει δρομολογημένα στην Ανκόνα τα Cruise Europa και Cruise Olympia που είναι τα μεγαλύτερα cruise ferries, που είναι δρομολογημένα στη Μεσόγειο, ενώ το έβδομο πλοίο είναι οχηματαγωγό, το Eurocargo Livorno δρομολογημένο στη γραμμή Πάτρα-Σικελία-Λιβόρνο-Γένοβα.
Από την πλευρά της, η κοινοπραξία ΑΝΕΚ-Superfast έχει στο Μπάρι τα Superfast I και Superfast II, στην Ανκόνα τα Hellenic Spirit, Olympic Champion και Superfast XI ενώ στη γραμμή Πάτρα-Βενετία είναι δρομολογημένο το Forza το οποίο έχει ναυλώσει η ΑΝΕΚ από την ιταλική GRIMALDI HOLDING SPA από τη Γένοβα που δεν έχει όμως σχέση με τον Όμιλο Γκριμάλντι της Νάπολης.
Γκριμάλντι-Δρίτσας
Για τις σχέσεις του Ομίλου με την νέα κυβέρνηση ρωτήσαμε τον Εμάνουελ Γκριμάλντι με αφορμή τις καταγγελίες που έκανε τις περασμένες χρονιές για την αντιμετώπιση που είχε από τους προηγούμενους υπουργούς Ναυτιλίας:
«Δεν έχω συναντηθεί με τον νέο υπουργό Ναυτιλίας. Έως τώρα έχω συναντήσει 7-8 υπουργούς και όποτε ζητούσα δρομολόγηση πλοίου στα Χανιά δεν μου έδιναν την άδεια. Τώρα δεν ζήτησα τίποτα».
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.