19 Νοε 2015

«Ακάθεκτη» συνεχίζεται η πτωτική πορεία της ναυλαγοράς


Ανάλυση
G.Moundreas SA

«Ακάθεκτη» συνεχίζεται η πτωτική πορεία του δείκτη και το µεγάλο στοίχηµα πια είναι αν το επόµενο διάστηµα θα σπάσει και το ιστορικό χαµηλό από τότε που άρχισε να καταγράφεται ο BDI, δηλαδή των τελευταίων 30 ετών και το οποίο ήταν στις 09 Φεβρουαρίου φέτος όπου έκλεισε στις 509 µονάδες.
Για άλλη µία φορά επαληθεύεται, ίσως όσο ποτέ άλλοτε, η µεγάλη αναγκαιότητα των εταιρειών για κεφαλαιακά αποθέµατα όχι για «επενδύσεις» και επέκταση του στόλου, αλλά για την «συντήρηση» του ήδη υπάρχοντος στόλου µια εταιρείας καθώς τα ηµερήσια έσοδα των πλοίων σε αρκετές περιπτώσεις είναι χαµηλότερα από τα ηµερήσια έσοδα τους. Χαρακτηριστική είναι η πρόσφατη δήλωση του Γιώργου Αχνιώτη, CFO της Navios Maritime Holdings, ότι κανείς δεν ξέρει πότε η αγορά θα ανακάµψει και η νούµερο ένα προτεραιότητα στην παρούσα φάση είναι η διατήρηση κεφαλαίων και ρευστότητας, εννοώντας αυτό που µόλις προαναφέραµε, δηλαδή την ανάγκη για κεφαλαιακές ενέσεις µε στόχο την διατήρηση του στόλου. Στην προηγούµενη µας ανασκόπηση είχαµε αναφέρει ότι η κυρίαρχη άποψη για την πορεία της ναυλαγοράς το 2016 είναι αρνητική, τουλάχιστον για το 1ο εξάµηνο, καθώς το ισοζύγιο προσφοράς και ζήτησης θα «διαταραχθεί» περισσότερο λόγω της αύξησης του τονάζ από νέες παραγγελίες που θα πέσουν στο νερό, συγκριτικά µε το 2015 ενώ η ζήτηση θα συνεχίσει να παραµένει σε µετριοπαθή επίπεδα. Αναφορικά λοιπόν µε την προσφορά, να επισηµάνουµε ότι µέχρι και σήµερα στα πλοία µεταφοράς ξηρού φορτίου το βιβλίο παραγγελιών (Orderbook) βρίσκεται στους 130.2 εκ. DWT (1,598 πλοία), δηλαδή ποσοστό 16.8% επί του υπάρχοντος στόλου ο οποίος συνολικά αριθµεί 775.7 εκ. DWT (10,659 πλοία). Σύµφωνα µε τις εκτιµήσεις, από τους 130.2 εκ. DWT του βιβλίου παραγγελιών, το 2015 αναµένεται να πέσει στο νερό το 28.3%, το 73.6% το 2016 και το 2017 το 28.3%, γεγονός που αποδεικνύει ότι το 2016 θα είναι επιβαρυµένο από θέµα προσφοράς συγκριτικά µε φέτος αλλά και µε το 2017. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει όµως και η κατανοµή του βιβλίου παραγγελιών ανά κατηγορία πλοίων βάσει DWT. Συγκεκριµένα σε πλοία άνω των 100,000 DWT το βιβλίο παραγγελιών είναι 51.8 εκ. DWT (258 πλοία), το 16.8% του υπάρχοντος στόλου, εκ του οποίου το 9.6% θα παραδοθεί φέτος, το 31.4% το 2016 και 10.7% το 2017. Για την κατηγορία από 65,000 – 100,000 DWT το Orderbook είναι 28.1 εκ. DWT (346 πλοία), το 14.2% του στόλου, όπου 6.8% θα παραδοθεί φέτος, το 15.2% το 2016 και 6.1% το 2017. Από 40,000 – 65000 DWT το Orderbook είναι 36.3 εκ. DWT, (598 πλοία), το 20.5% του στόλου, όπου 8.7% είναι για παράδοση φέτος, 20.3% το 2016 και 7.2% το 2107. Τέλος, για την κατηγορία από 10.000 – 40,000 DWT το βιβλίο παραγγελιών είναι 14.1 εκ. DWT (396 πλοία), το 15.3% του υπάρχοντος στόλου, εκ του οποίου το 3.1% θα πέσει στο νερό το 2015, το 6,7% το 2016 και το 4,3% το 2017.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.