7 Νοε 2015

Ναυλαγορά: Παραμένει στα χαμηλά αν και όλοι περίμεναν ανάκαμψη στο τέλος της χρονιάς


Ανάλυση
G.Moundreas SA

Έχοντας πια µπει στην τελική ευθεία για το τέλος του έτους, ο δείκτης της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου  δεν έχει, τουλάχιστον ακόµη, επιβεβαιώσει την ιστορικότητα του, που όπως επανειληµµένως έχουµε επισηµάνει, το τελευταίο τρίµηνο κάθε έτους συνήθως έχει θετική πορεία. Στην παρούσα φάση ο BDI βρίσκεται στα ίδια χαµηλά επίπεδα που είχε βρεθεί στις 17 Ιουνίου όπου είχε κλείσει στις 725 µονάδες. Η κακή επίδοση του BDI αντικατοπτρίζεται και από την πτωτική πορεία των µετοχών των εισηγµένων εταιρειών στην Νέα Υόρκη αλλά και του Guggenheim Shipping ETF (Exchange Traded Fund), ενός σταθµισµένου δείκτη από µετοχές εισηγµένων εταιρειών πλοίων µεταφοράς ξηρού φορτίου, το οποίο από τις αρχές του χρόνου έχει χάσει το 23% της αξίας του.
Όπως προαναφέραµε, το συγκεκριµένο ETF σταθµίζει την απόδοση διαφόρων µετοχών εισηγµένων εταιρειών, γεγονός το οποίο δεν σηµαίνει ότι η κάθε µετοχή έχει απωλέσει 23%, καθώς για παράδειγµα η µετοχή της DryShips από τις αρχές του χρόνου µέχρι σήµερα έχει απωλέσει το 80% της αξίας της. Σύµφωνα µε την Fitch, µετά τις πρόσφατες πτωχεύσεις διαφόρων εταιρειών, όπως της Daeboo International της Νοτίου Κορέας της Daiichi Chuo Kisen της Ιαπωνίας, της κρατικής εταιρείας της Λιθουανίας, Lithuanian Shipping Company (LSC) και της Κυπριακής Global Maritime Investment Cyprus Ltd, σίγουρα θα ακολουθήσουν και άλλες, ιδιαίτερα µικρότερες εταιρείες, καθώς ο δανεισµός από τις τράπεζες έχει µειωθεί σηµαντικά και µόνο ελάχιστες εταιρείες συνεχίζουν να έχουν πρόσβαση σε αυτόν. Το θετικό στοιχείο της αγοράς, εντοπίζεται στην προσφορά (Supply) για το 2015 αλλά και στον χαµηλό αριθµό νεών παραγγελιών που µπήκαν κατά τη διάρκεια του έτους. Καθώς η αγορά δεν αποδίδει τα αναµενόµενα, αρκετές εταιρείες κατόπιν συνεννόησης µε τα ναυπηγεία, ήδη έχουν µπει στη λογική καθυστέρησης των παραδόσεων, έχοντας σαν αποτέλεσµα για το σύνολο του έτους να πέσουν στο νερό περίπου 49 εκ. τόνοι DWT, «επιβαρύνοντας» έτσι την αύξηση του στόλου κατά µόνο 2,5%, το χαµηλότερο ποσοστό των τελευταίων 10 ετών. Για τους πρώτους εννέα µήνες του έτους ο στόλος αυξήθηκε κατά 39,7 εκ. τόνους DWT αλλά η αύξηση αυτή αντισταθµίστηκε από 23,8 εκ. τόνους DWT, περίπου 310 πλοία, που οδηγήθηκαν προς διάλυση, µε αποτέλεσµα η καθαρή αύξηση του στόλου στο εννεάµηνο να κλείσει στο 2,1%. Ένα άλλο στοιχείο που αποδεικνύει την επιφυλακτικότητα αλλά και την απαισιοδοξία των εταιρειών για την αγορά είναι και το γεγονός ότι για το σύνολο των εννέα µηνών ο συνολικός αριθµός παραγγελιών σε πλοία µεταφοράς ξηρού φορτίου έφτασε µόνο τους 4,7 εκ. τόνους DWT, αν αναλογιστούµε ότι πριν περίπου 2 χρόνια αυτός ο αριθµός των παραγγελιών τοποθετείτο σε διάρκεια 16 ηµερών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.