10 Σεπ 2015

Cosco και APM Terminal παίρνουν θέσεις γύρω από τον Πειραιά

«Σιγή ιχθύος» κρατούν οι δύο βασικοί διεκδικητές του λιμανιού του Πειραιά τις τελευταίες εβδομάδες. Τόσο η κινεζική Cosco, η οποία ήταν η πρώτη που συγκέντρωσε μεγάλο όγκο πληροφοριών για το λιμάνι του Πειραιά, αφού είχε και το πλεονέκτημα ότι είναι ήδη εγκατεστημένη στην Ελλάδα, όσο και η APM Terminal, η οποία έκανε δυναμική είσοδο στη διαδικασία μέσα στο καλοκαίρι, τις τελευταίες εβδομάδες έχουν σταματήσει να ζητούν πληροφορίες. Ο τρίτος παίκτης, η ICTS, από τις Φιλιππίνες, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, δεν έχει εκπέμψει σήμα εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα και θεωρείται πλέον αμφίβολη η κατάθεση ανταγωνιστικής προσφοράς για το λιμάνι του Πειραιά.

Αντίθετα, σύμφωνα με κύκλους από την αγορά αλλά και από το ΤΑΙΠΕΔ, οι δύο «μονομάχοι» εξακολουθούν να θέλουν να επικρατήσουν στη ναυμαχία με έπαθλο το μεγάλο λιμάνι της χώρας, παρά τις φήμες που κυκλοφορούν το τελευταίο διάστημα.
Πιο συγκεκριμένα, όπως επισημαίνουν χαρακτηριστικά στη «Ν» άνθρωποι που παρακολουθούν τα τεκταινόμενα, η ανησυχία που έχει εκφραστεί για το αν οι Κινέζοι έχουν τη δυνατότητα να διεκδικήσουν δυναμικά το λιμάνι του Πειραιά, σε μια περίοδο που η κινεζική οικονομία βρίσκεται υπό ασφυκτική πίεση, σίγουρα έχει μια λογική. Ομως, προσθέτουν, η δημιουργία του θαλάσσιου δρόμου του μεταξιού που θα ενώνει την Απω Ανατολή με την Ευρώπη και θα κάνει πιο προσιτή την επικοινωνία μεταξύ των χωρών που θα περνάει, θεωρείται από τους Κινέζους αναγκαία προϋπόθεση για την επιστροφή στην ανάπτυξη. Και στα σχέδια που κάνουν οι Κινέζοι επάνω στο παγκόσμιο χάρτη το λιμάνι του Πειραιά αποτελεί στρατηγικής σημασίας κόμβο - πύλη για το εμπόριο. Σημειώνεται ότι η Κίνα έχει θέσει στόχο για ανάπτυξη φέτος περίπου στο 7%, ποσοστό που συνιστά τον χαμηλότερο ρυθμό αύξησης του ΑΕΠ τα τελευταία 25 χρόνια.
Θεωρείται ότι ο μεγαλύτερος ναυτιλιακός όμιλος της Κίνας είναι πανέτοιμος και βρίσκεται σε αναμονή μέχρι να λάβει το πράσινο φως από την κυβέρνηση που θα σχηματιστεί μετά τις εκλογές τις 20ής Σεπτεμβρίου προκειμένου να καταθέσει οικονομική προσφορά.
Οι Κινέζοι μάλιστα έχουν αναλύσει διεξοδικά τα σχέδιά τους για τις επενδύσεις τους στο λιμάνι του Πειραιά. Σύμφωνα με τα όσα έχουν δείξει μέχρι σήμερα, εκτός από τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για τη ναυπηγοεπισκευή αλλά και για την κρουαζιέρα.
Αλλά και η APM Terminal, που είναι ο λιμενικός βραχίονας του μεγαλύτερου ναυτιλιακού ομίλου στον κόσμο της δανέζικης Moller Maersk, φαίνεται ότι τελικά θα καταθέσει ανταγωνιστική προσφορά για το λιμάνι του Πειραιά. Τα στελέχη της APM δεν είχαν δείξει τους προηγούμενους μήνες έντονο ενδιαφέρον για το λιμάνι του Πειραιά, όσον αφορά τις επαφές και την άντληση πληροφοριών. Για τον λόγο αυτό είχε επικρατήσει η άποψη ότι ενδιαφέρονται περισσότερο για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, στον διαγωνισμό για την πώληση του οποίου συμμετέχουν επίσης.
Το τελευταίο διάστημα όμως ανέβασαν στροφές και «ξεσκόνισαν» τα βιβλία του ΟΛΠ, ενώ ζήτησαν απαντήσεις για εκατοντάδες ζητήματα που προέκυψαν από τη «μελέτη». Σε αντίθεση όμως με τους Κινέζους, οι Δανοί έχουν κρατήσει κλειστά τα χαρτιά τους και δεν αποκαλύπτουν τίποτα από τα σχέδια που έχουν καταστρώσει για την επόμενη μέρα στο λιμάνι. Η αγορά εκτιμά μάλιστα ότι η στρατηγική αυτή έχει επιλεχθεί για λόγους «αντικατασκοπείας», προκειμένου δηλαδή να μη διαρρεύσουν σημαντικές πληροφορίες στους ανταγωνιστές.
ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.