20 Σεπ 2015

Scrap: Έντονη σπέκουλα από τους Cash Buyers

Ανάλυση
G.Moundreas SA


 Η προηγούµενη εβδοµάδα συνέχισε να χαρακτηρίζεται από έντονη σπέκουλα, από την πλευρά των Cash Buyers, µε αποτέλεσµα οι τιµές να απέχουν σηµαντικά από αυτές που είναι διατεθειµένοι να πληρώσουν οι End Buyers, µε αποτέλεσµα πλοία που αγοράστηκαν το τελευταίο διάστηµα να αναγκάζονται να τα πουλήσουν σε αυτούς µε οριακό η ελάχιστο κέρδος.
Καθοριστικός παράγοντας για την πορεία των διαλύσεων το αµέσως επόµενο διάστηµα θα είναι το πώς θα κινηθούν οι εξαγωγές φθηνού σιδήρου από την Κίνα οι οποίες έχουν πλήξει την αγορά και έχουν πιέσει πτωτικά τις προσφερόµενες τιµές από τους End Buyers, αλλά φυσικά και η πορεία της ναυλαγοράς ιδιαίτερα στα µεγαλύτερου τονάζ πλοία. Στην Ινδία, η ρουπία συνεχίζει και δέχεται πτωτικές πιέσεις, έχοντας αγγίξει και τις 67 προς το δολάριο, ενώ παράλληλα η σπέκουλα από τους Cash Buyers έχει οδηγήσει τις τιµές σε επίπεδα που οι End Buyers δεν µπορούν να ανταποκριθούν. Αναµένουµε µε ενδιαφέρον να δούµε την πρόταση που έχει πέσει στο τραπέζι σχετικά µε την επιβολή φόρου της τάξης του 20% στις Κινεζικές εισαγωγές, όπου αν υλοποιηθεί θα δώσει ανάσα στην αγορά. Στο Μπαγκλαντές, κυριολεκτικά επικρατεί απραξία καθώς το Καρτέλ που έχει σχηµατιστεί για να προστατέψει την εγχώρια αγορά από πιθανές ζηµιές, κρατάει τις προσφερόµενες τιµές σε επίπεδα που δεν απολαµβάνουν κανένα ενδιαφέρον και σε καµία περίπτωση δεν µπορούν να ανταγωνιστούν τις τιµές σπέκουλας της Ινδίας. Το Πακιστάν, έπειτα από µεγάλο διάστηµα αποφάσισε και αυτό να επέµβει ώστε να βάλει φρένο στις εισαγωγές σιδήρου από την Κίνα και µάλιστα ο οργανισµός National Tariff Commission πήρε το πράσινο φως να επιβάλει φόρους. Οι αρχικές προτάσεις έκαναν λόγο για φόρο 70%, που φαντάζει υπερβολικό και εκτιµάται ότι τελικά η φορολογία που θα επιβληθεί θα είναι της τάξης του 40% και θα λάβει χώρα εντός του Οκτωβρίου. Η Κίνα, συνεχίζει να απασχολείται µε τις κρατικές επιδοτούµενες εταιρείες και ταυτόχρονα συνεχίζει την εξαγωγή φθηνού σιδήρου στις προαναφερόµενες αγορές. Ο συνολικός αριθµός των διαλύσεων την τελευταία εβδοµάδα ήτανε 282,006 DWT, περίπου εκ των οποίων όλα, 100%, αφορούσαν πλοία ξηρού φορτίου.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.