Σε κάθετη πτώση βρίσκονται οι παραγγελίες για bulk carriers στο επτάμηνο του 2015, φτάνοντας μόλις τις 283 και καταγράφοντας πτώση 74% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014. Παράλληλα, στο ίδιο διάστημα, παραδόθηκαν από τα ναυπηγεία στις ναυτιλιακές εταιρείες περίπου 390 πλοία, ενώ οδηγήθηκαν προς διάλυση περίπου 290 πλοία.
Ως αποτέλεσμα των ανωτέρω, η αύξηση του στόλου των bulk carriers ήταν πολύ μικρότερη από ό,τι την προηγούμενη πενταετία. Υπολογίζεται ότι ο παγκόσμιος στόλος θα αυξηθεί κατά 2,5% το 2015, κατά 5% το 2016 και κατά 2 με 2,5% το 2017, όταν το 2010, 2011 και το 2012 ο στόλος αυξήθηκε κατά 17%, 14% και 11% αντίστοιχα.
Ομως, παρά το γεγονός ότι σε επίπεδο στόλου οι συνθήκες είναι σαφώς καλύτερες, βρισκόμαστε σε μια περίοδο που οι μακροπρόθεσμες εκτιμήσεις για την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας, αλλά και της ναυτιλίας δεν θεωρούνται ασφαλείς, σημειώνει ο ελληνικός ναυλομεσιτικός οίκος G. Moundreas. Θεωρεί πάντως ότι βραχυπρόθεσμα δεν θα καταγραφούν μεγάλες αλλαγες στη «μαρκέτα».
Οπως επισημαίνει, σε σταθερά επίπεδα θα παραμείνει το επόμενο διάστημα η ναυλαγορά ξηρού φορτίου, ιδιαίτερα για τα µεγαλύτερου τονάζ πλοία, ενώ για τα µικρότερα λόγω της αυξηµένης δραστηριότητας στα σιτηρά στα αγροτικά προϊόντα και στα ορυκτά η αγορά αναμένεται να κινηθεί θετικά.
ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.