11 Σεπ 2015
Ναυτιλία: Συνολικά οι εισαγωγές εµπορευµάτων από την Κίνα θα κινηθούν σε ικανοποιητικά
Ανάλυση
G.Moundreas SA
Στην προηγούµενη ανασκόπηση επισηµάναµε ότι είναι ακόµη νωρίς στο να εξάγουµε συµπεράσµατα για το κατά πόσο η «διόρθωση» στην οικονοµία της Κίνας θα επηρεάσει αρνητικά την ναυλαγορά. Ο επίσηµος PMI που αφορά τις µεγάλες κρατικές εταιρείες, τον Αύγουστο έπεσε σε χαµηλό 3ετίας, στις 49,7 µονάδες ενώ ο Caixin/Markit PMI που αφορά τις µικροµεσαίες επιχειρήσεις έκλεισε στο χαµηλότερο σηµείο από το 2009, στις 47,8 µονάδες.
Αναµφισβήτητα, η πτώση των δύο δεικτών σηµατοδοτεί επιβράδυνση της οικονοµίας, αλλά αυτό δεν σηµαίνει απόλυτα και µείωση των εισαγωγών και άρα και της ναυλαγοράς, όπως πολλοί εικάζουν, καθώς αποδεικνύεται ότι οι τιµές των εµπορευµάτων και οι ανάγκες για χτίσιµο αποθεµάτων είναι αυτές που κρίνουν και την πορεία των εισαγωγών. Στις αρχές του 2013 ο PMI ήταν στις 50,4 µονάδες, ακολούθησε ανοδική πορεία µέχρι τις 51,7 µονάδες τον Ιούλιο του 2014 για να πέσει στις 49,8 φέτος τον Ιανουάριο, να αυξηθεί στις 50,2 τον Μάιο και να φτάσει στα χαµηλά 3 ετών τον προηγούµενο µήνα στις 49,7 µονάδες.
Εν ολίγοις, ο PMI από τις αρχές του 2013 κινήθηκε περί των 50 µονάδων µε την τάση τον τελευταίο χρόνο να είναι πτωτική. Αντιθέτως, οι εισαγωγές πετρελαίου (Crude Oil) έχουν παρουσιάσει αύξηση, από 25,15 εκ. τόνους τον Ιανουάριο του 2013 στους 30,71 τόνους τον Ιούλιο φέτος. Να σηµειώσουµε ότι ο φετινός Ιούλιος ήταν ο 3ος µήνας από το τελευταίο οκτάµηνο, όπου οι εισαγωγές πετρελαίου ξεπέρασαν τους 30 εκ. τόνους. Αντίστοιχα, οι εισαγωγές Iron Ore, από τις αρχές του 2013 έως και σήµερα, κινήθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα, καθώς τον Ιανουάριο του 2013 ήταν στους 65,54 εκ, τόνους ενώ φέτος τον Ιούλιο έφτασαν τους 86,01 εκ. τόνους.
Γεγονός είναι πως οι εισαγωγές Iron Ore τους πρώτους 7 µήνες του 2015 δεν έχουν παρουσιάσει αύξηση συγκριτικά µε την ίδια περίοδο του 2014, αλλά έχουν αυξηθεί συγκριτικά µε 2 χρόνια πριν τη στιγµή που ο PMI τα τελευταία 2 χρόνια παρουσίασε πτωτική τάση. Συµπερασµατικά, αποδεικνύεται ότι πιο καθοριστικό ρόλο έχει η αυξοµείωση της τιµής των εµπορευµάτων στον όγκο των εισαγωγών συγκριτικά µε τις «λογικές» αυξοµειώσεις στον δείκτη ανάπτυξης και ιδιαίτερα στον PMI. Τον Φεβρουάριο του 2013 η τιµή του Iron Ore ήταν στα $ 158,9 τον τόνο και έκτοτε έχει µπει σε πτωτική πορεία και σήµερα είναι περίπου στα $ 55 τον τόνο. Παρά το γεγονός ότι οι τιµές έπεφταν κατά τη διάρκεια του 2013, η αύξηση των εισαγωγών ουσιαστικά έλαβε χώρα το 2014, 15% περίπου σε ετήσια βάση, ενώ φέτος εκτιµάται ότι θα κινηθεί στα ίδια επίπεδα µε τα ήδη αυξηµένα του 2014.
Οφείλουµε να επισηµάνουµε πως η πτωτική πορεία του Iron Ore οφείλεται από την αύξηση των επενδύσεων στα ορυχεία κυρίως της Αυστραλίας και κατ’ επέκταση εξόρυξης και παραγωγής, παραγωγή όµως που απορροφήθηκε από την Κίνα καθώς τα εγχώρια ορυχεία οδηγήθηκαν σε κλείσιµο λόγω ότι παράγουν χαµηλότερης ποιότητας και περιεκτικότητας µετάλλευµα και σε πιο ακριβές τιµές από το εισαγόµενο. Στην παρούσα φάση, το εµπόρευµα που δεν εµπίπτει στην ανωτέρω λογική είναι το Coal, καθώς οι εισαγωγές φέτος έχουν µειωθεί σηµαντικά, περίπου 30% µέχρι στιγµής, παρά το γεγονός ότι οι τιµές είναι αρκετά χαµηλές.
Η πραγµατικότητα όµως είναι ότι οι εισαγωγές Coal από την Κίνα οφείλονται στην προσπάθεια της Κίνας να αλλάξει την ενεργειακή της πολιτική και να στραφεί σε καθαρότερες µορφές ενέργειας ώστε να µειώσει το µεγάλο πρόβληµα της ρύπανσης τους περιβάλλοντος. Εκτιµάται λοιπόν ότι συνολικά οι εισαγωγές εµπορευµάτων από την Κίνα θα κινηθούν σε ικανοποιητικά επίπεδα όσο οι τιµές παραµένουν χαµηλές ακόµη και αν ο ρυθµός ανάπτυξης πέσει κάτω από το 7%.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.