29 Σεπ 2015

Οι Κινέζοι ενισχύουν τις θέσεις τους στα containreships

Να συγχωνευθεί με την επίσης κινεζικών κρατικών συμφερόντων China Shipping Group Company προετοιμάζεται η Cosco. 
Με την κίνηση αυτή θα δημιουργηθεί ένας στόλος εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας 1,56 εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων.
Επίσης η διοίκηση της Cosco ανακοίνωσε πριν από λίγες ημέρες την υπογραφή συμβολαίων για τη ναυπήγηση 11 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, μεταφορικής ικανότητας 19.000 TEU το κάθε ένα η παράδοση των οποίων θα έχει ολοκληρωθεί έως το 2018. Τα πλοία θα κατασκευαστούν, τα έξι από αυτά σε ναυπηγική μονάδα θυγατρική της Cosco και τα άλλα πέντε στην China Shipbuilding Industry Corp και την China State Shipbuilding Corp. Έως τώρα η εταιρεία διαχειριζόταν πλοία χωρητικότητας 13.000 εμπορευματοκιβωτίων ενώ έχει υπό ναυπήγηση άλλα πέντε χωρητικότητας 14.500 κουτιών. Τώρα αποφάσισε να πάει και σε μεγαλύτερα σκαριά.
«Ναυμαχία» μεταξύ Ευρώπης και Ασίας
Στο μεταξύ, ένας παγκόσμιος επιχειρηματικός πόλεμος έχει ξεσπάσει μεταξύ Ευρώπης και Άπω Ανατολής και ειδικότερα της Κίνας, με στόχο τον έλεγχο των θαλασσίων εμπορικών δρόμων μέσω των στόλων από πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Έναν τομέα στον οποίο οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν στραφεί τα τελευταία χρόνια επενδυτικά ναυπηγώντας και αγοράζοντας πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τα οποία στη συνέχεια ναυλώνουν στις εταιρείες–κολοσσούς του κλάδου.
Η ένταση που έχει η κόντρα γίνεται κατανοητή αν υπολογίσει κανείς το μέγεθος των εταιρειών που έχουν συνασπιστεί. Από την πλευρά της Ευρώπης ένωσαν τις δυνάμεις τους αρχικά οι τρείς μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών. Η δανέζικη Maersk, η ιταλοελβετική και η γαλλική CMA CGM, κάτω από την ομβρέλα κοινοπραξίας με την επωνυμία «P3» και με έδρα τη Σιγκαπούρη, στο υπογάστριο της Κίνας, όπου κτυπάει η καρδιά της παγκόσμιας ναυτιλίας.
Η κοινοπραξία διαχειριζόταν αρχικά το 37% της παγκόσμιας χωρητικότητας. Στη συνέχεια όμως αποχώρησαν οι γάλλοι που έφτιαξαν τη δική τους κοινοπραξία την οποία ονόμασαν «Ocean Three», ενώ η «Ρ3» μετονομάστηκε σε «2Μ».
Το αντίπαλο δέος της «2Μ» είναι η G6 Alliance στην οποία έχουν συμπράξει πέντε εταιρείες από την Άπω Ανατολή η γερμανική Hapag Llloyd.
Ο τρίτος πόλος είναι η κοινοπραξία CKYH Αlliance στην οποία συμμετέχουν οι Cosco, K Line, Yang Min και η Hanjin, που έχουν έδρα χώρες της Ασίας.

newmoney.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.