Επίθεση φιλίας από τα μεγαλύτερα διεθνή ναυτιλιακά κέντρα δέχεται το τελευταίο διάστημα ο ελληνικός εφοπλισμός, ιδιαίτερα μετά την επιβολή των capital controls και τη διαφαινόμενη τάση αύξησης της φορολογίας.
Πληροφορίες της «Ν» αναφέρουν ότι εκτός των παραδοσιακών «φίλων», όπως είναι το ναυτιλιακό κέντρο του Λονδίνου, οι προσπάθειες για την προσέλκυση Ελλήνων εφοπλιστών έχουν ενταθεί και από άλλα κέντρα, όπως του Ντουμπάι και του Χονγκ Κονγκ. Ειδικά σε ό,τι αφορά το Χονγκ Κόνγκ, πληροφορίες αναφέρουν ότι εκπρόσωποί του έχουν οργανώσει μία ακόμη περιοδεία στην Ελλάδα για τον προσεχή Οκτώβριο.
Στόχος της αντιπροσωπείας είναι να έρθει σε επαφή με ελληνικούς ναυτιλιακούς παράγοντες και να αναδείξει τα οφέλη που απορρέουν για μία ναυτιλιακή εταιρεία που θα επιλέξει ως έδρα-βάση των δραστηριοτήτων της το Χονγκ Κονγκ. Σημειώνεται ότι είναι η τρίτη φορά τα τελευταία δύο χρόνια που αντιπροσωπεία του Χονγκ Κονγκ επισκέπτεται τη χώρα μας και επιζητεί να έχει επαφές με την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα.
Ο ελληνικός εφοπλισμός πάντως αντιμετωπίζει με τον αναμενόμενο σκεπτικισμό όλες αυτές τις προσπάθειες προσέλκυσης, καθώς, όπως τονίζεται χαρακτηριστικά από κορυφαίους ναυτιλιακούς παράγοντες, προκειμένου να λάβει μία απόφαση τόσο σοβαρή, θα πρέπει να εξετάσει όλο το «πακέτο».
Οι παράγοντες που καθιστούν την Ελλάδα πρώτη επιλογή για τους Ελληνες πλοιοκτήτες
- Ισχυροί κοινωνικοί και οικογενειακοί δεσμοί
- Φορολογικό πλαίσιο συνταγματικά κατοχυρωμένο, σύγχρονο και φιλικό
- Εδρα σε χώρα-μέλος της Ε.Ε.
- Ισχυρό εθνικό νηολόγιο
- Ισχυρή διεθνή εκπροσώπηση
- Ναυτική παράδοση και τεχνογνωσία
- Κλίμα και γεωγραφική θέση
- Ικανοποιητικές υποδομές
Σε ό,τι αφορά τον Ελληνα εφοπλιστή, θα πρέπει να σημειωθεί ότι φορολογείται ατομικά με βάση το σύστημα των τεκμηρίων, γεγονός που σημαίνει ότι για κάθε 100 ευρώ που φέρνει στη χώρα για να καλύψει τα τεκμήρια, τα 6-8 ευρώ πηγαίνουν στο κράτος μέσω της εισφοράς αλληλεγγύης. Επίσης σημαντικά είναι τα φορολογικά οφέλη (έμμεσοι φόροι) από την κατανάλωση των χρημάτων που εισάγει για τις ανάγκες του.
Υπενθυμίζεται ότι το 2014 το ναυτιλιακό συνάλλαγμα που εισήλθε στη χώρα μας ανήλθε στα 13,18 δισ. ευρώ έναντι 12,08 δισ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά, ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2015 ανήλθαν στα 6,46 δισ. ευρώ έναντι 6,29 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2014.
Η ανταγωνιστικότητα όμως των προσφερόμενων υπηρεσιών και το φορολογικό πλαίσιο είναι αυτό που προβάλλουν τα διεθνή ναυτιλιακά κέντρα όχι μόνο προς τη μεγαλύτερη ναυτιλία του κόσμου, την ελληνική, αλλά σε όλη τη διεθνή ναυτιλία, προκειμένου να την προσελκύσουν «στα μέρη τους» και να καρπωθούν τα οφέλη από την εγκατάσταση στα εδάφη τους ναυτιλιακών εταιρειών και χιλιάδων καλά αμειβόμενων στελεχών επιχειρήσεων. Οι προσπάθειες έχουν ενταθεί ιδιαίτερα από τα ναυτιλιακά κέντρα της Απω Ανατολής, καθώς εκεί έχει μεταφερθεί ήδη ένα σημαντικό μέρος του παγκόσμιου διά θαλάσσης εμπορίου.
Το Λονδίνο
Δεδομένου ότι το πλοίο έχει προπέλα και η ναυτιλία είναι μία διεθνή δραστηριότητα, έδρα της μπορεί να καταστεί οποιοδήποτε μέρος του πλανήτη που προσφέρει ανταγωνιστικές υπηρεσίες και αυτό είναι μία πραγματικότητα που δεν μπορεί να αγνοήσει καμία κυβέρνηση. Είναι χαρακτηριστικές οι δηλώσεις του Bρετανού υπουργού Ναυτιλίας Robert Goodwill στους Lloyds List με την ευκαιρία του London International Shipping Week που πραγματοποιείται αυτές τις ημέρες στο Λονδίνο και στόχο έχει να αναδείξει τα πλεονεκτήματα του City ως έδρα του παγκόσμιου ναυτιλιακού τομέα.
Το ναυτιλιακό συνάλλαγμα που εισήλθε στη χώρα μας ανήλθε το πρώτο εξάμηνο του 2015 στα 6,46 δισ. ευρώ έναντι 6,29 δισ. ευρώ το 2014.
Αξιοσημείωτη είναι η αναφορά στους Ελληνες εφοπλιστές του John Denholm, προηγούμενου προέδρου της ναυτιλιακής οργάνωσης BIMCO και προέδρου της J&J Denholm Limited.
Οι Ελληνες, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, θα πάνε παντού αλλά τελικά θα θέλουν να γυρίσουν στο Λονδίνο γιατί τους αρέσει το βρετανικό Δίκαιο, θέλουν τους μεσίτες του Λονδίνου και θέλουν ακόμη να κάνουν από εδώ τις δουλειές τους. Ομως, αν ανοίξει ένας άλλος δρόμος για την επιχείρησή τους προς τη Γενεύη ή την Κύπρο είναι δύσκολο να παραμείνουν στο Λονδίνο. Το Λονδίνο μπορεί να επιβιώσει ως κέντρο των ναυτιλιακών υπηρεσιών, χωρίς πλοιοκτήτες, αλλά θα είναι πολύ πιο εύκολο να γίνει αυτό, εάν οι πλοιοκτήτες είναι εδώ πρόσθεσε.ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.