17 Σεπ 2015

Ναυλαγορά: Τα χειρότερα έρχονται για τα πλοία ξηρού φορτίου



Ανησυχητικές είναι οι εκτιμήσεις για την πτωτική πορεία του δείκτη ναυλαγοράς ξηρού φορτίου. Σύμφωνα με αυτές  μπορεί να πέσει κάτω από τι 800 μονάδες μετά από μία   ανοδική πορεία κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού όπου στις 5 Αυγούστου σκαρφάλωσε τις 1.222 µονάδες.
Το 2015 είναι η χρονιά κατά τη διάρκεια της οποίας ο συγκεκριμένος δείκτης  σηµείωσε ιστορικό χαµηλό,  τον Φεβρουάριο, όταν  βρέθηκε στις 509 µονάδες.


 Καθώς βρισκόµαστε µία ανάσα από το τελευταίο τρίµηνο του έτους και δεδοµένων των οικονοµικών εξελίξεων, παγκοσµίως και ιδιαίτερα στην Κίνα, αρκετοί προσπαθούν να «προβλέψουν» το πώς θα κινηθεί η ναυλαγορά το αµέσως  επόµενο διάστηµα και πότε θα αρχίσει η ουσιαστική ανάκαµψη.
«Τα δεδοµένα είναι ότι διανύουµε µία περίοδο αυξηµένης προσφοράς πλοίων η οποία προέρχεται και έχει συσσωρευθεί από τα προηγούµενα χρόνια αλλά φέτος υπάρχει αντιστροφή του κλίµατος µε την αύξηση του στόλου να εκτιµάται στο 2,5% το 2015 στο 5% το 2016 και 2– 2,5% το 2017 όταν από το 2010 έως και το 2012 ο στόλος αυξήθηκε κατά 17%, 14% και 11% αντίστοιχα» επισημαίνεται σε ανάλυση του διεθνούς ναυλομεσιτικού οίκου G.Moundreas SA:
« Σε σύνολο πλοίων, τους πρώτους 7 µήνες παραδόθηκαν περίπου 390 πλοία ενώ οδηγήθηκαν προς διάλυση περίπου 290 πλοία. Παράλληλα, οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων από Ιανουάριο έως Ιούλιο µειώθηκαν σηµαντικά συγκριτικά µε την ίδια περίοδο του 2014, σηµατοδοτώντας πτώση 74%, µε τον συνολικό αριθµό παραγγελιών να κλείνει στα 283 πλοία.
Αυτό όµως που θα πρέπει να συγκρατήσουµε είναι ότι µε την υπάρχουσα προσφορά πλοίων ο BDI κατά τη διάρκεια του Αυγούστου έφτασε στις 1.200 µονάδες. Έχοντας εκτιµήσει λοιπόν την προσφορά πλοίων (Supply) η πιο δύσκολη µεταβλητή και η οποία θα κρίνει την πορεία της ναυλαγοράς, είναι η ζήτηση (Demand) ιδιαίτερα µε τις τελευταίες εξελίξεις στην Κίνα και την επερχόµενη αλλαγή νοµισµατικής πολιτικής από τις ΗΠΑ όπου γνωρίζουµε ότι θα επηρεάσει τις οικονοµίες και τα νοµίσµατα των αναδυόµενων χωρών άρα κατ’ επέκταση την Παγκόσµια οικονοµία και το Παγκόσµιο εµπόριο που είναι και το ζητούµενο. Έντονος προβληµατισµός επικρατεί µε την επιβράδυνση της Κίνας, καθώς εικάζεται ότι η Κίνα θα προβεί σε σηµαντική µείωση των εισαγωγών.»


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.