Τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση στη διακίνηση κοντέινερ, τα πέντε χρόνια (2009-2013), που αγγίζει το 476%, μεταξύ 50 λιμανιών παγκοσμίως, παρουσιάζει το λιμάνι του Πειραιά και συγκεκριμένα στις προβλήτες δύο και τρία που διαχειρίζεται ο ΣΕΠ (Cosco) και στην ένα που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ.
Σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Λιμένων (IAPH - International Associaton of Ports and Harbors) το λιμάνι του Πειραιά από 665.000 TEUs το 2009 έφτασε τα 3.163.000 TEUs το 2013, σημειώνοντας αύξηση 476%.
Το 2014 η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά υπολογίζεται στα 3.700.000 TEUs. Στη δεύτερη θέση, βρίσκεται το λιμάνι του Duisburg στη Γερμανία, που από τα 935.000 TEUs το 2009 έφθασε στα 3.000.000 TEUs (αύξηση 321%). Ακολουθούν τα κινεζικά λιμάνια Dalian με ποσοστιαία αύξηση 239%, Taicang με 216% και Yingkou 209%. Στην έκτη θέση, με αύξηση 184% στην πενταετία βρίσκεται το λιμάνι Ambarli της Κωνσταντινούπολης. Αναφορικά με τα 18 Ευρωπαϊκά λιμάνια, τα οποία δεν συγκαταλέγονται στην αρχική λίστα των 50, ο Πειραιάς κατέλαβε την πενταετία 2009-2013 βρίσκεται στην 8η θέση.
Πρώτο λιμάνι είναι το Ρότερνταμ με αύξηση 119% στη διακίνηση κοντέινερ, ακολουθεί το Αμβούργο με αύξηση 133%, η Αμβέρσα του Βελγίου με αύξηση 117%, το Bremerhaven της Γερμανίας με 129% και το λιμάνι της Βαλένθιας στην Ισπανία με αύξηση 118%. Στα 8 Μεσογειακά Λιμάνια, τα οποία απαρτίζουν ξεχωριστή κατηγορία, ο Πειραιάς βρίσκεται στην τρίτη θέση την πενταετία 2009-2013, ενώ στην πρώτη είναι το Ισπανικό Algeciras με αύξηση 148% στη διακίνηση κοντέινερ και της Βαλένθια με αύξηση 118%.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.