Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης, στη χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πειραιά, προχώρησε σε τοποθέτηση για την επικείμενη ιδιωτικοποίηση του Ο.Λ.Π, και ενημέρωσε το Σώμα για την έγγραφη απάντηση του ΤΑΙΠΕΔ ως προς τη δημιουργία Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου από τον Δήμο Πειραιά. Επιπροσθέτως ο κ. Μώραλης, γνωστοποίησε το περιεχόμενο της επιστολής- απάντησης του, προς τον Πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ κ. Πιτσιόρλα.
Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης, στην τοποθέτησή του, τόνισε:
«Θα ήθελα να σας ενημερώσω για τις εξελίξεις γύρω από το θέμα του ΟΛΠ. Οι περισσότεροι είχαμε ταχθεί ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού, εκτιμώντας ότι θα έπρεπε να παραμείνει υπό δημόσιο έλεγχο. Αναφέρομαι και προεκλογικά, στις δημοτικές εκλογές τον Μάιο 2014, αλλά και στην πορεία και θυμίζω ότι προκειμένου να υποστηρίξουμε αυτή μας την άποψη ως Δημοτική Αρχή, είχαμε φέρει και είχε ψηφιστεί η πρόταση μας για δημιουργία Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, που αν μη τι άλλο αφορά σε ένα μεγάλο κομμάτι του λιμανιού εντός των ορίων του Δήμου Πειραιά. Παρά τους όποιους προβληματισμούς μπορεί ο καθένας να εξέφραζε τότε, είχαμε εισηγηθεί τη δημιουργία του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου ώστε να παραμείνει υπό δημόσιο έλεγχο η κρουαζιέρα που έχει να κάνει με τον τουρισμό, η σύνδεση με τα νησιά και με την άγονη γραμμή. Δεν θα μπορούσαμε να επεκταθούμε και να κάνουμε προτάσεις για άλλους Δήμους γιατί δεν είναι στη δική μας αρμοδιότητα. Η πρόταση είχε πάει στην τότε κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας-ΠΑΣΟΚ πριν τις εκλογές του Ιανουαρίου, από την οποία δεν είχαμε λάβει απάντηση στο αίτημά μας. Ανέλαβε νέα κυβέρνηση στις 25 Ιανουαρίου, θέσαμε στους αρμόδιους υπουργούς την πρότασή μας και δεν είχαμε λάβει κάποια θετική ή αρνητική απάντηση για να προχωρήσουμε στην όποια συζήτηση. Η πρώτη επίσημη απάντηση ήρθε στον Δήμο Πειραιά στις 11 Σεπτεμβρίου 2015. Υπογράφεται από τον Πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ κ. Πιτσιόρλα και ήταν αρνητική. Βεβαίως αρμόδια να απαντήσει σε μια τέτοια πρόταση είναι η Κυβέρνηση και όχι το ΤΑΙΠΕΔ.
Σε κάθε περίπτωση είναι προφανές ότι δεν μπορεί να σταματήσει η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, διότι όταν τον Μάιο προεκλογικά, οι περισσότερες δημοτικές παρατάξεις αναφερόμασταν υπέρ του δημόσιου χαρακτήρα, υπήρχαν και αντίστοιχες πολιτικές δυνάμεις, οι οποίες υποστήριζαν το δημόσιο χαρακτήρα του λιμανιού ενώ αυτή τη στιγμή υπάρχουν, αλλά είναι πολύ λίγες στο σύνολο του κοινοβουλίου. Το 85% του κοινοβουλίου έχει ψηφίσει ουσιαστικά την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού. Μπορεί να έχουν διαφορές στη σύμβαση παραχώρησης σε επί μέρους θέματα, αλλά όσον αφορά στην ιδιωτικοποίηση, είναι σαφές ότι προχωράει ολοταχώς. Και ο Υπουργός Ναυτιλίας ο κ. Δρίτσας σε προχθεσινή του δήλωση είπε ότι "στόχος είναι μια επωφελής σύμβαση για εργαζομένους και Δήμους". Άρα δεν τίθεται θέμα μη ιδιωτικοποίησης, σύμφωνα με αυτά που εγώ διαβάζω.
Προσωπική μου άποψη είναι ότι θα πρέπει να κάτσουμε ξανά στο τραπέζι της συζήτησης με την Κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ – και μάλιστα επί του ιδίου θέματος θα έχουμε άμεσα συνάντηση με τον κ. Δρίτσα και οι τέσσερις Δήμαρχοι, προκειμένου να συζητήσουμε με την Κυβέρνηση πλέον και όχι μόνο με το ΤΑΙΠΕΔ. Θα δούμε τα θέματά μας τα οποία ως ενότητες είναι τρεις:
Είναι το θέμα του ποσοστού των ανταποδοτικών που θα πρέπει να λαμβάνουν οι Δήμοι, είναι θέματα επενδύσεων και θέματα γης.
Αναφορικά με το πρώτο, 2% έδινε ο ΟΛΠ στην κεντρική διοίκηση, στην Κυβέρνηση και τίποτα στους Δήμους. Η άποψή μου είναι ότι όταν έχεις μια συμφωνία που την έχει ψηφίσει το 85% της Βουλής και προχωρά, αυτό που πρέπει να επιδιώξουμε είναι να αποκομίσουμε τα μεγαλύτερα δυνατά οφέλη για τον Δήμο μας. Το ποσοστό λοιπόν πρέπει να είναι σαφώς πάνω από 2% και να αποδίδεται όλο στους Δήμους. Είναι ακατανόητο η κεντρική εξουσία η οποία θα πάρει το αντάλλαγμα, θα συνεχίσει να είναι και στη μετοχική σύνθεση στον Οργανισμό, διότι πωλείται το 51% από το 67%, άρα θα μπορέσει να παίρνει και μέρισμα. Επίσης 2-3 εκατομμύρια για την κεντρική διοίκηση, για τον κρατικό προϋπολογισμό είναι τίποτε, ενώ για όλους εμάς τους Δήμους νομίζω ότι είναι κρίσιμα ποσά.
Δεύτερο θέμα είναι οι επενδύσεις. Σκοπεύουν στη σύμβαση παραχώρησης να εντάξουν επενδύσεις περίπου 300 εκατομμυρίων από ότι ακούμε, τις οποίες θα αναλάβει ο επενδυτής στον οποίο θα καταλήξουν. Ένα μεγάλο κομμάτι αυτών των επενδύσεων θα αφορά στα όρια του Δήμου μας. Φυσικά και εμείς θα πρέπει να έχουμε λόγο στις επενδύσεις αυτές διότι, όπως έχουμε πει, λιμάνι και πόλη δεν μπορούν να έχουν διαφορετική πορεία ανάπτυξης, διαφορετικό σκεπτικό.
Είναι βέβαιο ότι μια μεγάλη επένδυση στο Δήμο μας θα είναι αυτή που θα γινόταν έτσι κι αλλιώς από τον δημόσιο ΟΛΠ, ο νέος προβλήτας για την κρουαζιέρα. Πιστεύω ότι θα πρέπει να γίνουν μια σειρά από επενδύσεις, οι οποίες θα βοηθήσουν οικονομικά, τουριστικά και αναπτυξιακά την πόλη.
Το τρίτο θέμα αφορά θέματα γης. Θέματα γης όχι όπως το θέμα που από κοινού ο Περιφερειάρχης και οι Δήμαρχοι Περάματος και Κερατσινίου –Δραπετσώνας έβαλαν σε σχέση με την παραθαλάσσια ζώνη στα Λιπάσματα. Εμείς έχουμε μια έκθεση από τη Διεύθυνση περιουσίας, ότι μέσα στη χερσαία λιμενική ζώνη υπάρχει γη που ανήκε στον Δήμο Πειραιά και για την οποία – όπως οι παλαιότεροι γνωρίζουν- έστω και αν απαλλοτριώθηκε, ο Δήμος ποτέ δεν πήρε ούτε ένα ευρώ ή αν δεν απαλλοτριώθηκε, άρα καταπατήθηκε, ακόμα χειρότερα. Άρα θα πρέπει, αν μη τι άλλο, γι αυτόν τον Δήμο, που δεν έχει αντιμετωπιστεί δίκαια από τις κυβερνήσεις, τώρα που έφτασε η ώρα να λυθεί ένα σημαντικό θέμα, ανεξάρτητα αν εμείς συμφωνούμε με τη λύση ή όχι, να διευθετηθούν μια σειρά ζητημάτων τα οποία εκκρεμούν δεκαετίες.
Δεν μπορώ να σας πω τώρα ποιά θα είναι η πλήρης αξίωση ή διεκδίκησή μας, αλλά θα πρέπει να καταλάβει και η Κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ ως όργανο της κυβέρνησης, πως τα τρία αυτά ζητήματα, του ποσοστού, των επενδύσεων και της γης η οποία ανήκε στον Δήμο Πειραιά και του την πήραν χωρίς να αποζημιωθεί, είναι σημαντικά, πρέπει να συζητηθούν και ότι δεν είμαστε διατεθειμένοι για περαιτέρω υποχωρήσεις στο θέμα του λιμανιού».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.