Από τα παραδοσιακά τζάκια της ελληνικής και παγκόσμιας ναυτιλίας, άνθρωποι πολύ χαμηλών τόνων αναλογικά με τη θέση που έχουν στον επιχειρηματικό κόσμο, αποφεύγουν όσο το δυνατόν τα φώτα της δημοσιότητας και είναι προσηλωμένοι στη δουλειά τους.
Η οικογένεια Μαρτίνου βλέπει πλέον την τρίτη γενιά να δραστηριοποιείται έντονα στη ναυτιλία συνεχίζοντας την οικογενειακή παράδοση.
Είναι τα παιδιά του Θανάση, του Ντίνου και του Ανδρέα Μαρτίνου που απασχόλησαν τη δημοσιότητα και τα ΜΜΕ. Η απόπειρα απαγωγής του Κίκου-Ανδρέα junior, γιου του Ανδρέα Μαρτίνου, αλλά και η ενασχόληση της ξαδέλφης του, Γεωργίας Μαρτίνου, κόρης του Θανάση, με την πολιτική, ως βουλευτής για δεύτερη θητεία με τη Ν.Δ., έστρεψαν το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης στην οικογένεια. Υπάρχουν όμως και τα παιδιά του Ντίνου, και κυρίως τα δύο αγόρια του, ο Νικόλας και ο Γιάννης που ναι μεν «ακούστηκαν», ο πρώτος για το lifestyle που έκανε και ο δεύτερος για τον χολιγουντιανών διαστάσεων γάμο του το καλοκαίρι του 2013, όμως στον κόσμο της ναυτιλίας χαράσσουν δυναμική πορεία. Παλαιότερα, τα τρία αδέλφια και η μητέρα τους, η Νουνού Μεθενίτη-Μαρτίνου που ίδρυσε τη θαλάσσια αυτοκρατορία της οικογένειας, απέφευγαν την έκθεση στα φώτα της δημοσιότητας.
Οι Μαρτίνοι με τις τρεις εταιρείες τους ελέγχουν 162 πλοία διαφόρων τύπων, συνολικής χωρητικότητας 16,1 εκατομμυρίων τόνων. Ο Ντίνος Μαρτίνος έχει τη Thenamaris από όπου ξεκίνησε την πορεία του στη ναυτιλιακή βιομηχανία μαζί με τα δύο αδέλφια του και τη μητέρα του. Ο στόλος της εταιρείας αποτελείται από 60 πλοία συνολικής χωρητικότητας 5,54 εκατομμυρίων τόνων. Ο πρωτότοκος Θανάσης έχει την Eastern Mediterranean με 48 πλοία, χωρητικότητας 4,23 εκατομμυρίων τόνων, και ο Ανδρέας τη Minerva με 54 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 6,42 εκατομμυρίων τόνων.
Τα τρία αδέλφια θεωρούνται από τους μεγαλύτερους επενδυτές στο real estate. Εχουν στην κατοχή τους ολόκληρες εκτάσεις σε περιοχές-φιλέτα του Λεκανοπέδιου αλλά και σε ολόκληρη την Ελλάδα. Χαρακτηριστικά στο Καβούρι, μία από τις ακριβότερες περιοχές της Ευρώπης, έχουν επενδύσει σεβαστό μέρος του χαρτοφυλακίου τους. Ανήκουν στην περίπτωση των επιχειρηματιών που επένδυσαν τα κέρδη από τις επιχειρήσεις της στεριάς στη θάλασσα.
- Νικόλας Μαρτίνος
Ο ένας από τους δύο γιους του Ντίνου Μαρτίνου, ο 33χρονος Νικόλας, έχει αναλάβει τα ηνία της Thenamaris στο πλευρό του πατέρα του. Μάλιστα δυνατά στελέχη της εταιρείας, μόλις συμπλήρωσαν τα συντάξιμα χρόνια, αποχώρησαν για να ανοίξουν τον δρόμο στη νέα γενιά. Εχει μπει δυναμικά στα δρώμενα της ναυτιλίας και από την επιτελική θέση στο management, ως διευθύνων σύμβουλος, έχει κάνει μεγάλες συμφωνίες που αφορούν αγορές πλοίων και υπογραφές συμβολαίων για ναυπηγήσεις.
Πρόσφατα έδωσε παραγγελία για τη ναυπήγηση τεσσάρων δεξαμενόπλοιων χωρητικότητας 112.000 τόνων το καθένα σε ιαπωνικά ναυπηγεία, συνολικής αξίας 216 εκατ. δολαρίων. Επίσης, άσκησε τις options που είχε η εταιρεία για δύο δεξαμενόπλοια long range. Το ναυπηγικό πρόγραμμα περιλαμβάνει ακόμη τέσσερα aframax δεξαμενόπλοια συνολικής αξίας 224 εκατ. δολαρίων. Ο Νικόλας Μαρτίνος αποφάσισε, τον περασμένο Νοέμβριο, να ανοιχτεί περισσότερο στην αγορά μεταφοράς αερίου. Εδωσε παραγγελία για τη ναυπήγηση ενός LPG, Liquified Petroleum Gas, πλοίου μεταφοράς υγραερίου, ενώ έχει τρία πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου, τα LNG.
Ο Νικόλας Μαρτίνος είναι ο πιο κοινωνικός από όλο το σόι. Παίζει μουσική ως dj σε πάρτυ, ενώ του αρέσει η Μύκονος. Τα περιοδικά lifestyle στο παρελθόν τού είχαν χρεώσει σχέσεις με γνωστά πρόσωπα της σόουμπιζ. Tα τελευταία τρία χρόνια έχει σταθερή σχέση με την Ελένη Προκοπίου, κόρη του πλοιοκτήτη Δημήτρη Προκοπίου. Στα Ποσειδώνια φέτος συμμετείχε μαζί με τον Κωστή Κωνσταντακόπουλο της Costamare, στην ομάδα που διεκδίκησε το ομώνυμο τουρνουά γκολφ που διεξήχθη στο περιθώριο της Παγκόσμιας Εκθεσης για τη Ναυτιλία.
- Γιάννης Μαρτίνος
Το περασμένο καλοκαίρι ο άλλος γιος του Ντίνου Μαρτίνου, ο Γιάννης, αποφάσισε να χαράξει τη δική του ρότα στη ναυτιλιακή βιομηχανία, πάντοτε όμως σε αγαστή συνεργασία με τη μαμά εταιρεία, τη Thenamaris. Αποχώρησε από τη διοικητική ομάδα της οικογενειακής εταιρείας, και συγκεκριμένα από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου, και ίδρυσε τη Signal Marit. Ηταν αρχές του Ιουνίου του 2014. Ο ίδιος έσπευσε να προλάβει τη δημιουργία εντυπώσεων, περί ενδοοικογενειακών τριβών, που απορρέουν συνήθως μετά από κάθε παρόμοια αποχώρηση. Ξεκαθάρισε ότι πρόθεσή του είναι να δοκιμάσει τις δυνάμεις του στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις. Για τον λόγο αυτό διατήρησε το μερίδιό του στη Thenamaris, την οποία πλέον διοικούν ο πατέρας του και ο αδελφός του, Νικόλας. Μάλιστα, η Signal Marine συνεργάζεται με τη Thenamaris.
Στη νέα εταιρεία ο Γιάννης Μαρτίνος πήρε μαζί του τέσσερα επιτελικά στελέχη της Thenamaris, εκ των οποίων έναν διευθυντή υπεύθυνο για τις ναυλώσεις πλοίων. Πέρσι τον Μάιο έγινε πατέρας μιας κόρης δίνοντας χαρά στους γονείς του, Ντίνο και Λία. Ο γάμος του το καλοκαίρι του 2013 στη Σχοινούσα με την επιχειρηματία Μάγια Ζαφειροπούλου ακόμη συζητιέται και έχει μπει στο αντίστοιχο... hall of Fame!
Σύμφωνα με τα ρεπορτάζ της εποχής, για την οργάνωση του γάμου απασχολήθηκαν 500 άτομα, ανοίχτηκαν δρόμοι, έγινε ανάπλαση ενός παλιού πεζόδρομου που συνδέει το λιμάνι με τη Χώρα, με πλακόστρωση και ηλεκτροφωτισμό σε μήκος περίπου 600 μέτρων, ενώ έγιναν μελέτες ηλεκτρομηχανικών εγκαταστάσεων, επείγουσες εργασίες αφαλάτωσης 400 κυβικών νερού κ.λπ.
- Ανδρέας jr Μαρτίνος
Ο Ανδρέας Μαρτίνος junior αποτελεί ένα από τα μέλη της νέας γενιάς των Ελλήνων εφοπλιστών. Σε ηλικία 33 χρόνων, χτίζει μεθοδικά το μέλλον του και το δικό του όνομα σε έναν ανταγωνιστικό και σκληρό τομέα, όπου τα λάθη δύσκολα συγχωρούνται. Εγινε γνωστός στο ευρύτερο κοινό μετά από απόπειρα απαγωγής του κοντά στα γραφεία της ναυτιλιακής εταιρείας στη Βούλα το μεσημέρι της 12ης Δεκεμβρίου του 2013, όταν και κατάφερε να ξεφύγει από τον μπλόκο των επίδοξων απαγωγέων του.
«Οι Ελληνες εφοπλιστές εμπνέονται από τη θάλασσα και θέλουν να δώσουν τη ζωή τους ολόκληρη πίσω στη θάλασσα», συνηθίζει να λέει ο ίδιος όταν τον ρωτάνε για τη σχέση του με το απέραντο γαλάζιο, για να προσθέσει: «Εμείς οι Ελληνες είμαστε άνθρωποι γεμάτοι συναισθήματα, με την πατρίδα μας να είναι δίπλα στη θάλασσα. Η θάλασσα έχει διαποτίσει τη ζωή μας. Είναι στο αίμα μας. Και το μαγευτικό είναι ότι το καταλαβαίνεις αυτό από την πρώτη στιγμή που θα πατήσεις στο κατάστρωμα ενός πλοίου. Το νιώθεις στην καρδιά σου ότι αυτή η δουλειά είναι για σένα. Σε αιχμαλωτίζει. Είναι μια σχέση που δεν τελειώνει ποτέ».
Ζει και αναπνέει στην αλμύρα αφού ακόμα και τον ελεύθερο χρόνο του τον περνάει στο υγρό στοιχείο. Ολη την εβδομάδα εργάζεται στη ναυτιλιακή εταιρεία Minerva Marine Inc και όταν έρθει το Σαββατοκύριακο φροντίζει να βρίσκεται στη θάλασσα. Λατρεύει τις Σπέτσες, τη Γλυφάδα, τη Βουλιαγμένη, τις καταδύσεις, το ψαροντούφεκο και το τένις. Τα Χριστούγεννα συνηθίζει να τα περνάει στο εξωτερικό, άλλοτε στο Κουρσεβέλ και άλλοτε στο Σεντ Μόριτς. Τα καλοκαίρια ανοίγεται στο Αιγαίο και απολαμβάνει το ελληνικό καλοκαίρι. Και εκεί όμως κυριαρχεί στη ζωή του η ταχύτητα αφού διαθέτει ένας σκάφος που αναπτύσσει ταχύτητα 50 κόμβων. Πρόκειται για ένα 18μετρο magnum. Εδώ και μερικά χρόνια είναι νυμφευμένος με τη Μαρίνα Λιβανού. Για τον Ανδρέα Μαρτίνο junior η ναυτιλία είναι μια θαυμάσια επιχείρηση γεμάτη προκλήσεις και αλλαγές, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ρουτίνα, χαρακτηριστικό που τον ενθουσιάζει. Η πρώτη επαφή με τα πλοία έγινε σε ηλικία 15 ετών. Τότε ήταν που αποβιβάστηκε στο κατάστρωμα του πλοίου «Matilda», που ήταν το καμάρι της εταιρείας, χτισμένο το 1989 στη Νότιο Κορέα.
Πώς χτίστηκε η αυτοκρατορία της ναυτιλίας
Η αρχή
Ο πατέρας των αδελφών Μαρτίνων, ο Ιωάννης Μαρτίνος (1907-1977), είχε ένα από τα πιο γνωστά καταστήματα με αντίκες και έργα τέχνης στην Αθήνα. Η καταγωγή του ήταν από τη Στεμνίτσα της Γορτυνίας. Το μαγαζί βρισκόταν στο Μοναστηράκι, στην καρδιά της Αθήνας. Η σύζυγός του, Αθηνά, γνωστή στους ναυτιλιακούς και κοσμικούς κύκλους ως Νουνού, είχε ρίζες στη ναυτιλία αφού προερχόταν από την παραδοσιακή ναυτιλιακή οικογένεια Μεθενίτη. Η καταγωγή της είναι από την Κεφαλονιά και την Ελευσίνα. Εχουν τέσσερα παιδιά.
Η πρώτη επένδυση στη θάλασσα από την οικογένεια Μαρτίνου έγινε τη δεκαετία του '60 υπό την καθοδήγηση της Αθηνάς Μαρτίνου. Τότε με τα κέρδη από την γκαλερί και τα έργα τέχνης αγόρασαν το πρώτο πλοίο. Ηταν φορτηγό με το όνομα «Θανάσης», χωρητικότητας 10.000 τόνων. Το αγόρασαν από την εταιρεία του Ν. Λιβανού.
Τα δύο πρώτα πλοία τα διαχειριζόταν η ναυτιλιακή επιχείρηση της οικογένειας Μεθενίτη που είχε έδρα τον Πειραιά και η Kronos Shipping του Δ. Λεμού που είχε έδρα στο City του Λονδίνου.
Ωστόσο το 1971 η Αθηνά Μαρτίνου αποφάσισε να πάρει στα χέρια της τη διαχείριση των πλοίων της οικογένειας. Μαζί με τους γιους της, Θανάση, Ντίνο και Ανδρέα, ίδρυσε την εταιρεία Thenamaris Ships Management. Αμέσως μετά αγόρασε και τρίτο πλοίο. Η ανάπτυξη της εταιρείας ήταν γεωμετρική μέσα σε μόλις τέσσερα χρόνια. Το 1975 η Thenamaris ήλεγχε έναν στόλο από 36 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 850.000 τόνων.
Στα πρώτα χρόνια, στο τιμόνι δίπλα στην Αθηνά ήταν ο πρωτότοκος γιος της Θανάσης, ενώ στην επιχείρηση μπήκαν σταδιακά ο Ντίνος και ο Ανδρέας.
Τα τρία αδέλφια έμειναν μαζί μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του '90.
Την εποχή εκείνη αποχώρησε από τη Thenamaris ο Θανάσης Μαρτίνος και ίδρυσε την Eastern Mediterranean, για να ακολουθήσει, το 1997, ο Ανδρέας που ίδρυσε τη Minerva.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.