13 Μαρ 2015

"Ναι μεν αλλά" είναι η έκφραση που χαρακτηρίζει τη πορεία του δείκτη ναυλαγοράς

Ανάλυση
G.Moundreas SA

Ναι μεν αλλά, είναι η έκφραση που χαρακτηρίζει τη πορεία του δείκτη την τελευταία εβδομάδα,
καθώς όλες τις ημέρες κινήθηκε με θετικό πρόσημο αλλά σημειώνοντας οριακή άνοδο κερδίζοντας 25 μονάδες. Η «συγκράτηση» του δείκτη οφείλεται αποκλειστικά στην αρνητική πορεία των Capes,
καθώς όλοι οι υπόλοιποι υπό-δείκτες είχαν θετικό πρόσημο.
Πιο συγκεκριμένα, σε διάστημα μίας εβδομάδας, ο BDI αυξήθηκε κατά 4,63%, ενώ το Average T/C
Rate των Capes μειώθηκε κατά 10,46% η $ 557 την ημέρα και ήτανε ο μόνος υπό-δείκτης ο οποίος
παρουσίασε αρνητική πορεία. Στους υπόλοιπους υπό-δείκτες, το Average T/C Rate των Panamax
αυξήθηκε κατά 8,96% η $ 527 την ημέρα, των Supramax αυξήθηκε κατά 9,78% η $ 566 την ημέρα
και των Handysize αυξήθηκε κατά 12,82% η $ 580 την ημέρα.
Στην παρούσα φάση, λοιπόν η οριακή αύξηση του δείκτη οφείλεται στην υπό-απόδωση των Capes,
που συνήθως είναι η «ατμομηχανή» στη πορεία του BDI, αλλά κρίνουμε θετικό το γεγονός ότι οι
υπόλοιποι δείκτες και κυρίως των Supramax και των Handysize είναι σε θετικό πρόσημο, καθώς
είναι και οι κλάδοι οι οποίοι έχουν την μικρότερη μεταβλητότητα συγκριτικά με τα Capes και τα
Panamax.
Αναφορικά με τα Capes, η αρνητική τους πορεία πρωτίστως οφείλεται στην Κίνα και
συγκεκριμένα στην μείωση της κατανάλωσης σιδήρου λόγω της πτώσης στην αγορά του real estate,
έχοντας σαν αποτέλεσμα την μείωση των εισαγωγών σε Iron Ore. Συγκεκριμένα, φέτος τον
Ιανουάριο οι εισαγωγές Iron Ore από την Αυστραλία αυξήθηκαν κατά 10% στους 49,95
εκατομμύρια τόνους, από την Βραζιλία, τον 2ο μεγαλύτερο προμηθευτή της Κίνας, μειώθηκαν κατά
3,9% στους 14,93 εκ. τόνους ενώ οι εισαγωγές από την Νότιο Αφρική, τον τρίτο μεγαλύτερο
προμηθευτή μειώθηκαν κατά 27,7% στους 3,33 εκ. τόνους, έχοντας σαν αποτέλεσμα οι συνολικές
εισαγωγές να είναι μειωμένες κατά 9,3% στους 78,62 εκ. τόνους σε ετήσια βάση. Όπως έχουμε
αναφέρει στο παρελθόν, η εικόνα θα ήταν εντελώς διαφορετική αν αντί για την Αυστραλία είχαν
αυξηθεί οι εισαγωγές από την Βραζιλία καθώς θα υπήρχε και αύξηση στα τονομίλια (η απόσταση
Αυστραλία – Κίνας είναι περίπου 3 φορές μικρότερη από αυτή της Βραζιλίας – Κίνας) με αποτέλεσμα
την θετική επήρεια στα ημερήσια έσοδα των Capes, γεγονός όμως το οποίο δεν έγινε καθώς η
Αυστραλία ακολουθεί μία επιθετική πολιτική, αυξάνοντας την παραγωγή Iron Ore με στόχο την
αύξηση του μεριδίου αγοράς, στόχο τον οποίο έχει πετύχει μέχρι στιγμής καθώς έχει αυξήσει το
μερίδιο της στο 63,5% από 58,8% το 2014.
Μένοντας στην Κίνα, οι εισαγωγές Coal τον Φεβρουάριο, επίσης παρουσίασαν μείωση κατά 9,1%
στους 15,26 εκ. τόνους συγκριτικά με τον Ιανουάριο και 33% σε ετήσια βάση. Εκτός από την μείωση
της ζήτησης, επιπρόσθετος ανασταλτικός παράγοντας είναι και το μέτρο του ελέγχου των εισαγωγών
για την ποιότητα του εισαγόμενου Coal, το οποίο έχει τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου και ακόμη
δεν έχει γίνει σαφές το πώς ακριβώς θα εφαρμοστεί. Το δεδομένο είναι πως έχει δοθεί η εντολή για
έλεγχο όλων των φορτίων που υπάρχουν αυτή τη στιγμή, πριν παραδοθούν στους αγοραστές,
διαδικασία η οποία θα χρειαστεί μεταξύ 7 – 15 ημέρες για να ολοκληρωθεί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.