Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της 2ης Συνόδου της Υποεπιτροπής για τη Σχεδίαση και την Κατασκευή των Πλοίων (SDC-2),
η οποία πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο, στην έδρα του Διεθνούς
Ναυτιλιακού Οργανισμού, κατά το διάστημα 16-20 Φεβρουαρίου 2015.
Από
τις σημαντικότερες αποφάσεις που ελήφθησαν στην εν λόγω Σύνοδο ήταν η
ολοκλήρωση των τροποποιήσεων του Κεφαλαίου ΙΙ-1 της Διεθνούς Σύμβασης SOLAS αναφορικά με τους Κανονισμούς στεγανής υποδιαίρεσης και ευστάθειας μετά από βλάβη των πλοίων.
Επί
θεμάτων άμεσου ελληνικού ενδιαφέροντος, σημειώνεται η αποδοχή που
επιφυλάχτηκε στην πρόταση της χώρας μας αναφορικά με την προωθούμενη
τροποποίηση του Κανονισμού ΙΙ-1/11 της Διεθνούς Συμβάσεως SOLAS
που προβλέπει την διενέργεια υδροστατικής δοκιμής σε όλες τις δεξαμενές
ενός πλοίου που αποτελούν μέρος της στεγανής υποδιαίρεσης του, κατά το
στάδιο της κατασκευής, θέμα το οποίο έχει απασχολήσει τον ΙΜΟ τα
τελευταία χρόνια μετά από πρωτοβουλία της Ελλάδος.
Η
πρόταση της ελληνικής αντιπροσωπείας για αναστολή των συζητήσεων
τροποποίησης του σχετικού Κανονισμού, υποστηρίχθηκε από μεγάλο αριθμό
αντιπροσωπειών Κρατών Μελών του ΙΜΟ με αποτέλεσμα να διασφαλιστεί ο
ουσιαστικός έλεγχος της ορθότητας της κατασκευής των νέων πλοίων που
φέρουν δεξαμενές υγρού φορτίου και θαλασσέρματος, επιτρέποντας
κατασκευαστικά σφάλματα και αστοχίες να διορθώνονται στο ναυπηγείο πριν
το πλοίο τεθεί σε πλήρη λειτουργία, προλαμβάνοντας ατυχήματα με
καταστροφικές συνέπειες για το περιβάλλον και την ανθρώπινη ζωή.
Μεταξύ άλλων, συμφωνήθηκε η ολοκλήρωση των τροποποιήσεων του Κώδικα Άθικτης Ευστάθειας (2008 IS Code)
εντός του επόμενου έτους, η αναγκαιότητα υποχρεωτικής διενέργειας
γυμνασίων διαρροής στα επιβατηγά πλοία και η κατάργηση της διάταξης II-1/22.4 της ΔΣ SOLAS
για τα νέα πλοία, που δίνει τη δυνατότητα στην Αρχή να επιτρέπει
ορισμένες υδατοστεγείς θύρες να παραμένουν ανοικτές κατά την διάρκεια
του πλου.
Τέλος,
επί θεμάτων πυρασφάλειας υπήρξε συμφωνία ως προς τις προσωρινές
Κατευθυντήριες Οδηγίες για την χρήση δομικών στοιχείων από FRP (Fibre Reinforced Plastic)
στα πλοία, μόνο ως συμπληρωματικές των υφιστάμενων κατευθυντήριων
οδηγιών για την έγκριση εναλλακτικών και ισοδυνάμων σχεδιάσεων, ενώ η
εφαρμογή της απαίτησης για εκπόνηση μελέτης εκκένωσης (evacuation analysis), θα επεκταθεί και στα νέα επιβατηγά πλοία που μεταφέρουν περισσότερους των 36 επιβατών και δεν είναι τύπου Ro-Rο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.