Ανάλυση
G.Moundreas SA
Σε χαμηλά, αλλά με σημάδια σταθεροποίησης, συνεχίζει να κινείται ο δείκτης, ελπίζοντας πως από
την επόμενη εβδομάδα όπου θα τελειώσουν οι αργίες στη Κίνα, να αρχίσουμε να βλέπουμε και τα
πρώτα σημάδια οριακής ανόδου ύστερα από ένα συνεχόμενο πτωτικό σερί που ξεκίνησε από την
πρώτη εβδομάδα του Οκτωβρίου του 2014 που ο δείκτης βρισκότανε στις 1484 μονάδες.
Την προηγούμενη εβδομάδα αναφερθήκαμε σε μια αισιόδοξη πρόβλεψη για την αγορά από την
Drewry, η οποία εν περιλήψει έλεγε ότι η αγορά θα ανακάμψει το 2015 και ομολογουμένως είναι από
τις εξαιρέσεις στον κανόνα, καθώς οι πλειοψηφία της ναυτιλιακής κοινότητας διατηρεί επιφυλάξεις.
Υπό αυτό το πρίσμα, η εισηγμένη στο Όσλο, Νορβηγική εταιρεία πλοίων μεταφοράς ξηρού
φορτίου, Jinhui Shipping, σε πρόσφατη δήλωση της η οποία συνόδευε τα αρνητικά αποτελέσματα
της εταιρείας για το 4ο τρίμηνο του 2014 εκτιμά ότι το 2015 θα είναι μία ακόμη δύσκολη χρονιά.
Συγκεκριμένα αναφέρει πως το 2014 ήταν μία χρονιά πρόκληση, ιδιαίτερα προς τα τέλη του χρόνου
όπου η αγορά προς έκπληξη των περισσοτέρων, όχι μόνο δεν έφερε την αναμενόμενη βελτίωση αλλά
αντίθετα είχε αρνητική πορεία. Αξίζει να αναφέρουμε πως η εταιρεία ανακοίνωσε ζημία $ 68,4 εκ.
το 4ο τρίμηνο του 2014 συγκριτικά με $ 2,9 εκ. ζημία το αντίστοιχο τρίμηνο του 2013. Για το σύνολο
του 2014 η ζημία ανήλθε στα $ 86,8 εκ., ενώ το 2013 είχε αναγνωρίσει κέρδη $ 25,4 εκ.
Χαρακτηριστικά αναφέρει ότι τα ημερήσια TCE rates για τα Post-Panamax και Panamax το 4ο
τρίμηνο του 2014 μειώθηκαν στα $ 8,308 από $ 17,837 το αντίστοιχο τρίμηνο του 2013 και για τα
Supra, Handymax και Handysize στα $ 8,355 από $ 13,680 αντίστοιχα τα 2 τρίμηνα.
Αναφορικά με την πορεία της αγοράς φέτος, η Jinhui Shipping, εκτιμά πως ο συνδυασμός διαφόρων
παραγόντων θα κρατήσει την αγορά πιεσμένη, ιδιαίτερα για τους επόμενους μήνες, όπως η μείωση
της ζήτησης για εμπορεύματα από την Κίνα και η πτώση των τιμών του πετρελαίου που λειτουργεί
ανασταλτικά στο Slow Steaming, έχοντας σαν αποτέλεσμα την αύξηση της ταχύτητας το οποίο
έμμεσα αυξάνει την προσφορά των πλοίων σε έναν ήδη επιβαρυμένο κλάδο από θέμα αύξησης τονάζ.
Παράλληλα, αναφέρει ότι μετά από το 2015 ενδεχομένως η Κίνα θα αναλάβει δράση ώστε να
ενισχύσει την ανάπτυξη της, γεγονός που θα επιδράσει θετικά στην ναυλαγορά και χαρακτηρίζει την
παρούσα αρνητική συγκυρία της αγοράς σαν ευκαιρία για να αναπτύξουν περαιτέρω τον στόλο τους
λόγω των χαμηλών τιμών των πλοίων και των ευκαιριών που θα παρουσιαστούν το επόμενο
διάστημα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.