27 Μαρ 2015

Μικρή οριακή άνοδο για τη ναυλαγορά

Ανάλυση
G.Moundreas

Έχοντας φτάσει σχεδόν στο τέλος του 1ου τριμήνου το στοιχείο που χαρακτηρίζει την αγορά είναι
ουσιαστικά η παγίωση του σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα και παρά το ημερήσιο θετικό πρόσημο που
έχει παρουσιάσει τις τελευταίες περίπου 21 ημέρες δεν έχει ακόμη καταφέρει να σπάσει το φράγμα
των 600 μονάδων.

Να επισημάνουμε πως τις τελευταίες 21 ημέρες ο δείκτης ανέβηκε από τις 513
μονάδες στις 591, δηλαδή κατά μέσο όρο σημείωσε 3,7 μονάδες άνοδο κάθε μέρα. Το κύριο
χαρακτηριστικό, έστω αυτής της μικρής οριακής ανόδου, είναι ότι όλοι οι υπό-δείκτες με εξαίρεση
αυτόν των Capes, καθ’ όλο το διάστημα των τελευταίων 21 ημερών έχουν κινηθεί θετικά
Συγκρίνοντας το τρέχον 1ο τρίμηνο με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2014 ο BDI φέτος έχει μειωθεί
πάνω από 50%. Συγκεκριμένα ο μέσος όρος του 1ου τριμήνου του 2014 ήτανε περίπου στις 1,308
μονάδες σε αντίθεση με τον μέσο όρο του τρέχοντος τριμήνου που ο μέσος όρος είναι περίπου στις
616 μονάδες, δηλαδή μειωμένος περίπου κατά 52,91%. .
Αναμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την πορεία της αγοράς τις επόμενες εβδομάδες καθώς από τις
αρχές Απριλίου αρχίζει ουσιαστικά η περίοδος μεταφοράς των Grains, όπως επίσης αναμένεται ότι με
την καλυτέρευση του καιρού στην Κίνα θα αρχίσουν τα έργα υποδομής και θα αυξηθεί η ζήτηση για
Iron Ore παρά το γεγονός ότι η παραγωγή σιδήρου παρουσιάζει πτωτικές τάσεις. Οι εκτιμήσεις για
τις ετήσιες συνολικές εισαγωγές κάνουν λόγο για αύξηση περίπου 6,5% φέτος συγκριτικά με το 2014,
δηλαδή από τους 1,328 εκ. τόνους στους 1,413 εκ. τόνους.
Στην τελευταία μας ανασκόπηση είχαμε επισημάνει το γεγονός ότι η αρνητική πορεία της αγοράς
δημιουργεί σημαντικές ευκαιρίες για «επενδύσεις» και ιδιαίτερα στην αγορά των μεταχειρισμένων
πλοίων καθώς οι τιμές τους έχουν διορθώσει σημαντικά. Για πλοία 5αετίας, από τα τέλη του 2014
μέχρι και σήμερα, οι τιμές των Capes (180.000 DWT) έχουν μειωθεί κατά 15% και κυμαίνονται στα
$ 33 εκ. περίπου, των Panamax (76.000 DWT) μείωση 13% στα $ 17 εκ., των Supramax (56.000
DWT) μείωση 20% στα $ 16 εκ. και στα Handysize (32.000 DWT) μείωση 16% στα $ 13,5 εκ.
Το αξιοσημείωτο στις ανωτέρω τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων είναι επίσης η μείωση που έχουν
υποστεί κατά τη διάρκεια του τελευταίου μήνα καθώς τα Capes έχουν χάσει περίπου 3%, τα
Panamax περίπου 6%, τα Supramax περίπου 11% και τα Handysize περίπου 7%.
Κλείνοντας θα θέλαμε να καταστήσουμε σαφές πως οι επενδυτικές ευκαιρίες που παρουσιάζονται
αυτή την περίοδο και δεδομένων των συνθηκών στην αγορά των ναύλων, απευθύνονται σε εταιρείες
που έχουν κεφαλαιακή επάρκεια, όχι μόνο για την αγορά του πλοίου (Equity) αλλά και για πιθανή
κάλυψη των υποχρεώσεων του (Cash Injections/Support) όπως επίσης πρόσβαση στην δύσκολη
τραπεζική αγορά για δυνατότητα χρηματοδότησης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.