Αρνητική συνεχίζει και παραμένει η εικόνα του δείκτη έχοντας παρουσιάσει πτώση κατά 78% από
τον εκέμβριο του 2013 που ο δείκτης βρισκότανε στις 2.277 μονάδες με τις συνέπειες να αρχίζουν
να γίνονται εμφανής, καθώς μέσα στον Φεβρουάριο 3 εταιρείες αναγκάστηκαν να μπουν σε
καθεστώς χρεοκοπίας.
Στις αρχές Φεβρουαρίου, λόγω των ζημιών από τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου,
έκανε την αρχή η Copenship από την ανία, ύστερα η Κινεζική Winland Ocean Shipping Corp. και
ακολούθησε η Daebo International Shipping Co Ltd από την Νότια Κορέα. Κοινή διαπίστωση και
των 3 εταιρειών είναι πως η αγορά βρίσκεται στα χειρότερα επίπεδα από το 1980 με κύριο
χαρακτηριστικό την πτώση της ζήτησης από την Κίνα σε συνδυασμό με την υπέρ-προσφορά
πλοίων. Οι εισαγωγές της Κίνας τον Ιανουάριο μειώθηκαν κατά 19,9% συγκριτικά με τον Ιανουάριο
του 2013 ενώ η οικονομία της αναπτύσσεται με τον χαμηλότερο ρυθμό των τελευταίων 24 ετών.
Αξίζει να επισημάνουμε πως η μεταφορά ενός φορτίου Coal με Panamax από την Ινδονησία στην
Νότιο Κίνα κοστίζει ((Freight Rate) $ 3000 την ημέρα συγκριτικά με $ 6.000 την ημέρα πριν ένα
χρόνο. Επιπροσθέτως, εκτός από την μειωμένη ζήτηση για Capes και Panamax, όπως αποδεικνύεται
από τον μεγάλο αριθμό πλοίων που βρίσκονται idle στην περιοχή της Singapore, Hong Kong και
Νότιας Αφρικής σύμφωνα με τα στοιχεία από το Reuters Ship Tracking, αρνητικά είναι και τα
στοιχεία για την προσφορά των συγκεκριμένων πλοίων, καθώς με εκτιμήσεις της Clarkson ο
αριθμός των πλοίων υπό παραγγελία για τα επόμενα 3 χρόνια ανέρχεται στο 39% του υπάρχοντος
στόλου.
ΠΗΓΗ: G.Moundreas SA
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.