Αναδημοσίευση από
Παραπολιτικά
Σημαντικό ρόλο στην ενεργειακή πολιτική της Ελλάδας αλλά
και της Ευρώπης και στην ενίσχυση της ασφάλειας του ενεργειακού εφοδιασμού τους
θα διαδραματίσει στο άμεσο μέλλον η ελληνική ναυτιλία. Στο πλαίσιο αυτό
γίνονται συναντήσεις μεταξύ κυβερνητικών στελεχών και πλοιοκτητών που διαθέτουν
πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου τα λεγόμενα LNG.
Οι έλληνες
πλοιοκτήτες τα τελευταία χρόνια έχουν στραφεί προς τη ναυπήγηση πλοίων LNG ενισχύοντας τη θέση τους παγκοσμίως. Υπό
το πρίσμα των γεωπολιτικών εξελίξεων και προκλήσεων η Ε.Ε. αναζητά ασφαλιστικές
δικλείδες για τα ενεργειακά της αποθέματα και για αυτό έχει στραμμένο το βλέμμα
στην ελληνική ναυτιλία.
Οι αναταραχές στη
Μαύρη Θάλασσα λόγω της σύγκρουσης Ρωσίας
–Ουκρανίας βραχυπρόθεσμα θα έχουν αρνητικά αποτελέσματα για τη ναυτιλία και
ειδικά για το LNG. Όπως επισημαίνουν ναυτιλιακά στελέχη η εξαγωγή υγροποιημένου
αερίου έχει ήδη μειωθεί, ρωσικές εταιρείες έχουν μπει σε μαύρες λίστες και οι
ευρωπαίο δεν μπορούν να συνεργαστούν μαζί τους.
Υπό αυτές τις
συνθήκες η Ευρώπη προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες της αναμένεται να στραφεί σε χώρες πιο μακρινές
για τον εφοδιασμό της και εκεί ο ρόλος
της ελληνικής ναυτιλίας θα είναι ύψιστης σημασίας.
Η κυβέρνηση στις επαφές της με τους Έλληνες πλοιοκτήτες
που έχουν LNG στον στόλο τους διερευνά τις τεχνικές και οικονομικές δυνατότητες
που υπάρχουν για την τροφοδοσία με
φυσικό αέριο των νησιών και των
απομακρυσμένων περιοχών όπου δεν υπάρχει σχεδιασμός για τη σύνδεσή τους με το
υπάρχον δίκτυο Φυσικού Αερίου.
Επιπλέον,
εξετάζονται επενδυτικές δυνατότητες της
Ελλάδας για την τροφοδοσία της ΝΑ Ευρώπης και την
ανάπτυξη πλωτών σταθμών Υγροποιημένου
Φυσικού Αερίου.
Οι Έλληνες
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Marine Information Services ο ελληνικών
συμφερόντων στόλος LNG φθάνει συνολικά τα 42 πλοία στο νερό και άλλα 31 υπό ναυπήγηση.
- Η GASLOG του
Πήτερ Λιβανού έχει 21 πλοία και 10 υπό
ναυπήγηση
- Η DYNAGAS του
Γιώργου Προκοπίου οκτώ πλοία στο νερό
και δύο υπό ναυπήγηση.
Η MARAN GAS του
Ιωάννη Αγγελικούση επτά πλοία εν
ενεργεία και 15 υπό ναυπήγηση
- Η TMS CARDIFF GAS
του Γιώργου Οικονόμου έχει τρία πλοία στο νερό και ένα υπό ναυπήγηση
- Η THENAMARIS του
Ντίνου Μαρτίνου έχει δύο LNG και ένα υπό ναυπήγηση
- Η ΤΕΝ του ομίλου Τσάκου
έχει ένα πλοίο στο νερό και ένα υπό ναυπήγηση. Στόχο έχει να δημιουργήσει σε βάθος χρόνου
στόλο ο οποίος θα αποτελείται από 10 LNG.
- Η ALPHA TANKERS
της Άννας Αγγελικούση έχει ένα
LNG υπό ναυπήγηση.
Με βάση των αριθμών πλοίων οι Έλληνες ελέγχουν το 6% του υφιστάμενου στόλου
LNG και την έβδομη θέση στην παγκόσμια
κατάταξη. Κατέχουν όμως την πρώτη θέση
σε νέες παραγγελίες με βάση τον αριθμό των πλοίων, με ποσοστό 33% και τη
δεύτερη θέση πίσω από τους Ιάπωνες όταν προστεθούν τα πλοία που είναι στο νερό και τα υπό
ναυπήγηση. Αυτό δείχνει τη μεγάλη δυναμική των Ελλήνων που έρχονται ταχύτατα
για να κατακτήσουν την κορυφή.
Ο ελληνόκτητος στόλος αποτελείται από 73 πλοία συνολικά
και αντιπροσωπεύει το 12% του παγκόσμιου στόλου.
Το πλοίο «Ob River», ναυπήγησης 2007, της Dynagas έγινε
το πρώτο LNG Carrier παγκοσμίως που διέσχισε το Βόρειο Πέρασμα (North Sea
Route). Ειδικότερα πραγματοποίησε δύο ταξίδια. Το πρώτο από τη Νότια Κορέα προς
την Ευρώπη χωρίς φορτίο, προκειμένου να
δοκιμαστεί ο εξοπλισμός και πλήρωμα στις
συνθήκες που επικρατούσαν και το δεύτερο
με φορτίο, από τον τερματικό
σταθμό LNG του Hammerfest στη Νορβηγία με προορισμό την Ιαπωνία.
Το γεγονός ότι οι έλληνες εφοπλιστές με πλοία LNG βρίσκονται στο παγκόσμιο
επίκεντρο επιβεβαιώνεται και από το ενδιαφέρον που υπάρχει για να
μεταφέρουν το φυσικό αέριο της Κασπίας
στις διεθνείς αγορές.
«Τα ελληνικά πλοία
μπορούν εύκολα να μεταφέρουν σε χώρες της Ασίας το αζέρικο αέριο που θα φτάσει
στην Ελλάδα. Αρκεί μόνο δημιουργηθεί επί ελληνικού εδάφους μια εγκατάσταση για
τη μετατροπή του σε υγροποιημένο», επισημαίνουν
ελληνικοί ναυτιλιακοί κύκλοι.
Σύμφωνα με
έρευνες οι ασιατικές χώρες τα
επόμενα χρόνια προκειμένου να καλύψουν το ενεργειακό τους ισοζύγιο θα χρειαστούν επιπλέον εκατομμύρια κυβικά μέτρα
LNG .
Η ζήτηση θα γίνει
τεράστια, οι μεταφορικές δυνατότητες των επίγειων δικτύων αγωγών και του
παγκόσμιου στόλου περιορισμένες, και οι έλληνες
εφοπλιστές θέλουν να εκμεταλλευτούν τη συγκυρία.
Ο υπάρχων
παγκόσμιος στόλος των πλοίων μεταφοράς
LNG, είναι μεταφορικής ικανότητας 53 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων. Έως το 2030 ο στόλος θα
πρέπει να αυξηθεί από τα 360 πλοία
μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου που είναι σήμερα, στα 900 το 2030,
συνολικής χωρητικότητας 90 εκατομμυρίων
κυβικών μέτρων, προκειμένου να μπορεί να καλύψει τη ζήτηση για μεταφορά.
Το παγκόσμιο εμπόριο LNG υπολογίζεται ότι θα αυξηθεί από
310 δισ. κυβικά μέτρα που ήταν το 2011
στα 570 δισ. κ.μ. το 2020 και τα 880 δισ. κ.μ. το 2030. Η αύξηση θα οφείλεται
κυρίως στην άνοδο των εισαγωγών από Κίνα και Ινδία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.